Youtube heeft al mijn accounts gebanned.

Het is wel bijzonder dat Youtube zo'n streng banbeleid heeft, want je zou denken dat het platform baat heeft bij zoveel mogelijk 'eyeballs' en engagement. Da's goed voor de advertentie-inkomsten. Dat er een permaban is voor de echt notoire rotzooitrappers is logisch, maar om bij relatief geringe overtredingen meteen levenslang te geven vind ik toch wel apart.

Het is wel bijzonder dat Youtube zo'n streng banbeleid heeft, want je zou denken dat het platform baat heeft bij zoveel mogelijk 'eyeballs' en engagement. Da's goed voor de advertentie-inkomsten. Dat er een permaban is voor de echt notoire rotzooitrappers is logisch, maar om bij relatief geringe overtredingen meteen levenslang te geven vind ik toch wel apart.
En zelfs zonder enige waarschuwing. Je weet niet eens dat je in hun ogen iets fout aan het doen bent en het is al te laat.

En zelfs zonder enige waarschuwing. Je weet niet eens dat je in hun ogen iets fout aan het doen bent en het is al te laat.
Ik vrees dat dit een voorproefje is van een nabije toekomst waar we voor de stomste dingen met een black-box logica gaan beoordeeld worden.....

Dit doet me denken aan een hackaton die ik recent meemaakte voor de publieke sector en een van de deelnemers kwam op het idee om een programma te schrijven dat via AI beleidsnota's samenvatte en uit de samenvattingen nieuwe beleidsvoorstellen deed. Ik kreeg spontaan de bibbers.

Laatst gewijzigd:
Dit doet me denken aan een hackaton die ik recent meemaakte voor de publieke sector en een van de deelnemers kwam op het idee om een programma te schrijven dat via AI beleidsnota's samenvatte en uit de samenvattingen nieuwe beleidsvoorstellen deed. Ik kreeg spontaan de bibbers.

Is al zoiets: Beleidsradar.

Jemig, wat een toestand zeg ! Niet onoverkomelijk, volgens mij heb je een ander IP adres als je van ISP wisselt, wat je eigenlijk om de 1 a 2 jaar sowieso moet doen als je een paar honderd euro wilt uitsparen door gebruik te maken van de "nieuwe klanten" korting. Een prepaid mobiel nummer met een 2e hands 4G/5G phone/tablet kost ook bijna geen drol en een nieuw account is zo aangemaakt.
Dan alleen een 2e hands laptopje gebruiken (of die foon/tablet) voor de uploads voor de hardware fingerprint.
Niet onoverkomelijk, wel erg gaar. Ik moet er niet aan denken.

Ik zelf heb alleen "last" van dat mijn viraal YT video advertentie inkomsten genereerd maar ik zelf niet omdat ik te weinig subs heb.
YT verdient er wel al jaaaaren aan. Dat zal ergens rond de 150-200 euro zijn gok ik. Das toch een hele Behringer of Volca !!!

Als jij je Gmail en Gdrive echt wilt slopen hoef je alleen maar wat medische foto's van je kindje naar de dokter te sturen tijdens een lockdown.
Alles weg, voor eeuwig: Google AI Flags Dad Who Took Photos of Son for Doctor | The Koffel Law Firm

Nu ik erover denk, mijn vriendin kocht 2 jaar geleden een Pixel 6 en daar staat standaard backup naar gdrive op aan.
Ze maakte wel eens foto's van ons blote reet nageslacht op vakantie op het strand.
Achteraf gezien best wel een risico dus, ondanks dat er tot nu toe niks geflagged lijkt te zijn.
Ze heeft dan ook (nog) geen YT kanaal 8o)

wanneer YouTube je account permanent verbant (beëindigt), zijn je video's niet meer online. Zodra een kanaal wordt gesloten, worden alle video's, reacties, berichten en playlists van dat kanaal direct verwijderd van het platform en zijn ze niet meer zichtbaar voor het publiek.
Hoe kan dat dan dat je videos nog online staan?

MIjn gok: ik heb 1 google account gebruikt voor yt met 3 yt kanalen. Van 2 van die kanalen staan de video's nog online. Waarschijnlijk is het derde kanaal hetgene met de ban. Maar aangezien die andere kanalen op hetzelfde google account zitten, kan ik die niet meer bereiken in yt want hij blokkeert het inloggen in yt met die google account.

Back