Eclipse

Dnomyar

BAMKNAL
1000023047.jpg
1000023044.jpg

2 laagjes A floppy tussen je lens en je hoesje werkt perfect!!

🤪

Ik hou het liever bij m'n zonnekijkertje. 8)

zonnekijker.png

Straks even kijken. Wie geen eclipsbrilletje heeft, of ander deugdelijk middel om veilig naar de zon te kijken, pak een vergiet zodat je het zonnebeeldje kan projecteren.

vergiet.png

Unsafe Viewing Methods
These viewing methods, some hallowed by folk tradition or flawed logic, are unsafe, and you will damage your eyes by using them:

— Sunglasses, single or multiple layers

— Smoked glass

— All color film, black-and-white film that contains no silver, photographic negatives with images on them (x-rays and snapshots), floppy disks or cd/dvd

— Polarizing filters

— Photographic neutral density filters

— Mylar film not of optical grade (such as product packaging)

Probleem is dat deze methoden geen infrarood blokkeren die je retina, die geen pijn receptoren hebben, verbranden.

• Duimpje
Duimpjes: Eli
hopelijk geen lawaai in de tuin want ik ga slapen voor de nachtdienst, ik zag t in 99 en dat was meer dan genoeg. Net zoals vuurwerk, seen it once, got the ticket - i'm good

Je kunt ook op het scherm van je camera kijken, zoals ik deed bij de laatste verduistering in 2011:
1786554380211.png

De sensor deed het nog prima daarna*

* Ik beloof en garandeer NIETS

hopelijk geen lawaai in de tuin want ik ga slapen voor de nachtdienst, ik zag t in 99 en dat was meer dan genoeg. Net zoals vuurwerk, seen it once, got the ticket - i'm good
Ik vond het ook niet heel spectaculair in 1999 na al die hype. Grappigste nog wel dat de lichtkringen door het bladerdek sikkeltjes werden, net als bij dat vergiet hierboven. Wel leuk om een keer te zien, het kost bovendien niets.

Ik las 2 bruine biertjes gebruiken om te kijken, zo net maar even gehaald, kan ik ze daarna opdrinken.

Ik heb het speciale brilletje van de vorige keer nog. Zo maar even een wandeling maken voor het goede uitzicht.

Back