Veel Hydrasynths op MP. Reden?

RFB

Ouwe rot
Ik zie heel veel Hydrasynths worden aangeboden op Marktplaats. Waarom eigenlijk? Te complex, de sound? Iemand een suggestie? RFB

Ik zie het op andere plekken dat de komst van de Leviasynth een reden is.
Ik zelf heb mijn desktop versie te koop staan omdat ik ook de Explorer heb en de rek in de beschikbare ruimte er hier wle uit is.

Als ik in mijn glazen bol kijk dan denk ik
- Er zijn er heel erg veel van omdat 'ie relatief goedkoop is maar wel dikke features heeft, inclusief poly aftertouch (als een van de weinige op dat moment dat 'ie uitkwam).
- Hierdoor zullen er ook veel verkocht zijn aan beginners en impulsaankopers/GASsers.
- Beginners vinden hem misschien te moeilijk. GASsers willen misschien snel weer iets anders.
- Het digitale karakter wordt door velen, inclusief mijzelf, als 'harsh' en schel ervaren.
- Het is best een ingewikkelde synth die de nodige inspanning vergt om goed te laten klinken. Het is bepaald geen sweetspotwonder.
- Edit en zoals Tom zegt inderdaad de komst van Leviasynth die zal verleiden tot verkoop om te upgraden.

Allemaal ingrediënten voor een levendige tweedehands markt.

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Gewoon kopen en de jexus patches erbij. Ontdekken maar. Voor t geld krijg je nergens meer. Deftige bouw ook. Als je jexus zijn review er over leest snap je t misschien ook: je moet iets dieper gaan om er fijne zaken uit te halen, maar ze zijn er dan ook. Ik maakte er een track mee met tot tranen ontroerende pads. En niet enkel mijn tranen. Die bak kan iets. Dat gevoel had ik ook tijdens het luisteren naar de sounds van jexus. Bergen tracks waiting to happen

Ik heb ook zo'n "droom patch" gemaakt op mijn hydrasynth. Veel modulatie en veel effecten gestuurd met polyfone aftertouch... ook de op-het-randje brekende distortion. Ik ben niet snel tevreden met iets maar dit is de mooiste patch die ik ooit gemaakt heb. En het heeft ook een nummer opgeleverd met alleen deze patch. Dit is in één keer opgenomen en dus met twee handjes gespeeld. Geen multitrack in een DAW of iets dergelijks.

Als je voor weinig geld een hydrasynth kunt aanschaffen dan kan ik dat echt aanraden en ik zou een keyboard versie nemen. De 49-keys of de Deluxe uitvoering.

er zit iets in die sound van dat ding.. elke keer als ik m hoor, welke patch dan ook, wil ik het heel graag uitzetten. die droompatch is best een goede patch, maar de sound van de hydra...

Ja, ik heb hetzelfde. De Hydrasynth had mijn belangstelling vanwege de diepe synth engine en doordachte UI, maar iedere keer als ik op/met dat ding speel zit er iets in de sound dat me totaal niet aanstaat. Nu zal dit best (deels?) te verbloemen zijn als je eenmaal weet hoe, maar ik kies dan toch voor een synth die dat niet nodig heeft waardoor de Hydrasynth het nooit gehaald heeft hier.

Ik spotte er zondag nog 1 bij Hawkwind op het podium:

1789465444010.png

Ik vind hem, door de bergen mogelijkheden en doordachte UI, ideaal om het "ik heb nog dit nodig" gat op te vullen als je een track maakt. Ik heb nog even een synthwave geluidje nodig met een MIDI gesyncte diepe LFO modulatie. Klik klik klik klaar. Iets wat een risertje kan doen. Nog een supersawachtig padje terwijl ik de JP al in gebruik heb voor de lead. Als er een gaatje op te vullen is, past hij er altijd in. Ik gebruik hem ook als masterkeyboard. Dat klankkarakter heeft mij nog niet tegengewerkt, mogelijk omdat ik het er uit draai in mijn patches, mogelijk omdat hij maar 1 taak(je) op zich neemt in een grotere compositie. Ik ben er heel tevreden van, goede bouwkwaliteit ook.

Ik ben fan van ASM, maar heb nog geen synth van ze. Ik GAS echt hard naar die Leviasynth, maar wellicht is een Hydra wel slim nu idd.

Had je ook door dat de toetsenist Thighpaulsandra van Coil was? :) Leuke kerel, nog ff lekker mee gebabbeld.
Ja, dat las ik inderdaad, leuk! Ik moest na de show toch even zijn setup bekijken, was benieuwd wat hij nou allemaal gebruikte. De Hydrasynth werd iig vaak ingezet.
(En Dave Brock is natuurlijk een held, 85 jaar alweer en dan nog zo goed bij stem zijn, lekker spelen en vooral veel plezier hebben op het podium, petje af!)

Back