een goede synth!!?

LastResort

dat was al zo........
ik zoek een goede synth voor trance en hardhouse. geen VA want zo een heb ik al (de oppermachtige ms2000r :halleluja ), maar een met drumkits enzo, ben nie erg rijk...welke kan ik dan het beste kopen? :erm:

anders een MicroQ misschien? wel een VA, maar ook met drumkits

tuurlijk zijn er genoeg niet-va synths met drumkits ! waarschijnlijk zijn er zelfs meer niet-va-synths met drumkits dan er va-synths in totaal zijn...

neem vrijwel iedere synth tussen 1985 en 1998 geproduceerd, en je hebt waarschijnlijk een niet-va-synth MET drumkits.

maar of je daar trance / hardcore mee kan maken...?
dacht het niet...
en of die drumkits goed klinken voor dat soort muziek...?
dacht het ook niet...

wat dacht je van een sampler i.p.v. een synth?

is een sampler nix?

Origineel geplaatst door schaapje

wat dacht je van een sampler i.p.v. een synth?

Daar sluit ik me bij aan. Maar misschien dat je eens naar die Quasimidi bakken kunt kijken. Deze zitten boordevol samples en er is volgens mij ook een hardcore expansion.
Ik ben verder niet echt op de hoogte van quasimid (is trouwens failliet), maar er zitten hier mensen die er meer van weten (en in de aanbieding hebben ;))

drumcomputer is wel leuk maar ik wil ook basslines hebben of zitten die ook in een drumcomputer?..ik wil gewoon eigenlijk een aanvulling op mijn ms2000 waarmee ik gelijk alles heb

Dan kan je beter een sampler kopen. Veel synths en groefboxen klinken al snel gedateerd.
En wat is er makkelijker (en leuker) dan een zooitje kicks/snares/hats te samplen van je favoriete platen en die te gebruiken voor je eigen muziek.

Zag op de marktplaats voor 300 pleuro al een Akai S2000.
Da's echt niet duur!

Anders heb ik nog een quasimidi 309 voor je, voor weinig..

Drums en synth's in 1 bakkie...
En volledig uitgebreid natuurlijk...

wat is er mis met een JV 1080 of iets dergelijks? goeie allrounder, voor al je niet-lead kanalen incl. drums

wat is er mis met een JV 1080 of iets dergelijks? goeie allrounder, voor al je niet-lead kanalen incl. drums

Een standaard JV-1080 is nou niet de bak bij uitstek om te gebruiken voor house producties, en zeker niet voor het maken van beats. Ik gebruik die van mij eigenlijk alleen maar voor bas geluidjes.

Misschien als je er een expansion in stopt, dat het dan beter te gebruiken is.

Origineel geplaatst door Special K

Een standaard JV-1080 is nou niet de bak bij uitstek om te gebruiken voor house producties, en zeker niet voor het maken van beats. Ik gebruik die van mij eigenlijk alleen maar voor bas geluidjes.

Misschien als je er een expansion in stopt, dat het dan beter te gebruiken is.

er zijn heel veel verschillende soorten house, en voor veel van die soorten is de JV1080 uitermate geschikt... een hele goede basis aan geluiden...drumsounds zijn idd niet zo handy....

CS2x zou ik niet aanraden omdat er al een MS2000 is die als leadsynth kan werken, en de CS2x niet echt multitimbraal is....een CS6x zou beter zijn, zit ook een klein samplertje in....of gewoon een fullblown sampler

Olaf

Nog meer ongevraagd advies: Kijk eens uit naar een Quasar met T.R.E. board expansion. (de Techno/Rave uitvoering)
Als je wilt kan ik misschien nog wel een demo-cd voor je regelen., dan weet je waar we het over hebben.

Kijk, als je een computer heb met logic bv kan je plugins gaan gebruiken en die klinken best lekker, maar een juno blijft vetter...

Back