Re: Re: Re: Re: oke als het gaat gebeuren zou dit het worden
Re: Re: Re: Re: oke als het gaat gebeuren zou dit het worden
Origineel geplaatst door fuse
hierop 
Dat is dus een opmerking die helemaal nergens op slaat. Zonder degelijke onderbouwing al helemaal niet.
Het zijn allebei CPU's en het maakt geen ene ruk uit welke van de twee je gebruikt, ze doen precies hetzelfde.
Alleen ze passen niet in hetzelfde voetje (meer).
@champ
CL2 betekend CAS latency 2 en het is niet meer dan een aanduiding hoe snel het geheugen is. Het is sneller dan CL2,5 en CL3. Maar dan een verschil in een aantal percentages. Voor overclockers blijkbaar heel erg belangrijk om die paar procenten meer performance uit te persen. Voor de 'gewone' gebruikers van secundair belang.
Gast doe nou niet zo moeilijk en laat sommige dingen zoals ze zijn (En ja ik had beter even kunnen beargumenteren!)
Ik heb deze opmerking zo geplaatst omdat het gewoon zo is dat een AMD cpu gevoeliger is voor user abuse (zoals ze dat zo mooi noemen als je koeler je core naar de ^#$#@ helpt).
De P4's met heatspreader hebben dit probleem gewoon niet. Verder vereist een Intel gewoon minder getweak om het stabiel lekker te laten draaien. Een AMD loopt uiteindelijk net zo stabiel en net zo snel als een P4, ben ik met je eens. Maar het is voor een leek gewoon makkelijker om voor de P4 te gaan.
Verder moet ik (als absolute AMD fan) gewoon toegeven dat Intel, met uitzondering van de soundstorm functionaliteit in de nforce chipsets, gewoon de betere chipset heeft gemaakt. De 865 en 875 chipsets zijn gewoon hele goede chipsets en de nieuwe 925 is ook heel erg sterk.
Bij de Nforce chipsets is het toch vaak wat uitproberen van de Udp drivers voordat je een lekker werkende combi vindt.
Gebaseerd op deze feiten heb ik dus gezegd dat een leek beter een P4 cpu kan nemen.
Dit is overigens gebaseerd op zowel internet berichtgeving als 6 jaar ervaring in de ICT wereld. Verder is computerhardware een grote hobby van me.
Maar goed.....zoals ik destijds al zei: het is een keuze.
Ikzelf zou voor de Athlon64 gaan maar dat is dan niet per definitie het beste advies richting een andere gebruiker.
De uitspraak "Ze doen precies hetzelfde" is overigens behoorlijk kortzichtig als je gaat kijken naar de architectuur van beide cpu's. Maar goed.....dat is weer een heel ander verhaal.