Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Natural_Demon
ik koos gewoon de duurste uit, was ff snel copy en paste actie.

Sorry hoor, maar ... eh... eventjes... :bekdicht:

ja, echt hoor, ik keek of tie voor amd was en hop.
ik zit nu in de verkoop van chips, diodes, transitors, optams, ota's en dergelijke en nog geen plannen voor aanpassingen aan mjn pc.
alhoewel er een lekkere g5 aan de andere kant van de plas staat wachten op zijn verzendkosten.
laats gekocht bij allmac op ebay.
ik heb laatse een partij laten komen uit china, dus ben ik de laatste tijd heel druk geweesd mat pakketjes maken.

Origineel geplaatst door quifster
Als je je waagt aan uitspraken over onderdelen loop je de kans dat die uitspraken tegen de loep worden gehouden kwa feitelijk juist zijn.
En zo hoort het ook, dat doe ik zelf ook. Maar over die ene uitspraak wordt je dan metteen in 2en gezaagd en maakt al die honderden posts metteen onzinnig? Ook als je gewoon toegeeft dat die uitspraak fout was? (iets wat maar weinig mensen doen trouwens)
Ook goed, ik weet wel hoe ondankbaar mensen soms kunnen zijn. Niet voor niets dat ik gestopt ben met uitvoerig over dit soort dingen te posten. Qua tijd heb ik wel wat beters te doen.

En qua helpen hier mogen mensen van mij wel wat minder belerend zijn want op mij komt dat behoorlijk irritant over en misschien geldt dit voor meer mensen wel zo. (en als je dat van mij vindt schroom niet om dat te melden als je dat wilt)

ja, maar als met gewoon materiaal goeie mzuiek kan maken, kun je dat budget och beter uitgeven aan vst of wat dan ook.
zodra je cpu voordurend op 99% blijft staan,da is het echt tijd om te kopen.

ik had/heb ook zo'n parade paardje moederbord(reserve), hij ging best snel kapot.
gelukkig in de garantie, dus er is hagel nieuw van de fabriek gekomen, hij ligt nu in doos rond.
want toen ik hem afgaf, voor garantie heb ik meteen een gigabyteje gekocth met het zelfde chipset voor 80€ ( meer 3xminder).
tot op de dag vandaag loop dat ding, iedere dag nonstop.
het doet alles en echt.
is maar een 2,53 met 2 gig ram 4 x kingston.

Origineel geplaatst door dione
bedankt voor alle tips...:)

hahaha, ja je maakt wat los ;)

by the way nog een user ervaring: reaktor 5.1 meeste ensembles tussen de 15 a 20 procent cpu (op de extreme na dan)

Origineel geplaatst door quifster
hahaha, ja je maakt wat los ;)

inderdaad...maar we doen het graag...:D

ik hoeft toch geen gelijk te krijgen.

ik vind alleen dat mensen zich blind staren op iets wat niet helemaal nodig is.
een beetje cpu heeft voldoende capaciteit om bitjes snel genoeg te verwerken.
je pc gaat vele sneller als een firewire.

Firewire vreet alleen CPU. Misschien minder dan USB2 maar toch.
Da's ook het verneukeratieve van firewire.
Als 16 kanalen in/out open zet trek ik iets van 5-10% cpu met een X2.
M'n ouwe hammerfall 9632 deed hetzelfde qua %, met een 1800+ dan.

ik heb een kaart, dus daar kan ik niet over mee praten.
soms plug ik de koptelefoon erin en soms doe ik dingen via adat.
ik let niet voordurent op de cpu om te kijken of mijn hardware vreet, alhoewel taskmanager standart altijd bij open is.

ik wil in de nabijheid gaan voor ad/da, motu 828mkII of fireface gaan kijken.
ik denk ook aan die optioneele exspantion 8out kaart voor de digi series.

intel 915 chipset

intel 915 chipset

Hallo,

Zal ik problemen kunnen krijgen als ik deze chipset gebruik?
Zo ja, welke problemen dan.

Mvg Grouphome

Een vriend van mij heeft ook de ASUS maar helemaal geen problemen hoor. Gewoon even in de BIOS de geluidskaart van het moederbord uitzetten. Meer is niet nodig.

Asus A8N (NForce4) mobo: effectief SLECHTE keuze voor audio of niet? Advies aub!!

Asus A8N (NForce4) mobo: effectief SLECHTE keuze voor audio of niet? Advies aub!!

Hoi,

Ben van plan om nieuwe PC te bouwen maar ik ben behoorlijk verward over welk moederboard ik moet kiezen dus hopelijk kunnen jullie wat goed advies geven..

Is het waar dat de Asus A8N (NForce4) behoorlijk wat problemen kan geven met audio. In verschillende forums lees ik heel wat over problemen met NForce 4 en audio. Hoe zit dat nu juist?

Als geluidskaart zou ik overigens de Audiophile 2496 PCI gebruiken.

Overigens, wat zijn de alternatieven: VIA zoals de Asus A8V blijkt geen PCI-Express te ondersteunen wat ik wel nodig heb omdat ik een nieuwe kaart ga kopen en die zijn nu allemaal PCI-E natuurlijk.

Wie heeft hier systeem met Asus A8N en Audiophile 2496 PCI kaart en kan mij zeggen hoe goed dat werkt en of je op bepaalde zaken moet letten, dingen moet uitschakelen ofzo misschien. Misschien kan je je volledige setup vermelden.

Alvast bedankt voor alle goeie raad!! :)

Er zijn wat bekende issues met de nForce4 en de UAD kaart.
In dit geval beveelt UAudio zelf de VIA KT-800 chipset-familie aan; de meest recente versie daarvan en op welk moederboard dat moet je helaas zelf even uitvinden... ;)

Andere problemen met audio hebben vaak niet specifiek te maken met de nForce4, maar eerder met een Dual Core processor en hoe het Windows OS (incl. drivers) daarmee omgaat.
Specifiek hiervoor is bijv. ook een Windows hotfix te krijgen (in theorie op verzoek, maar her-en-der te downloaden) die naar verluidt ook in het komende XP Service Pack 3 wordt verwerkt.

Overigens waren er in het verleden wat meer dingetjes met de A8N-serie moederboards, die naar ik begrijp in de latere BIOS revisies zijn opgelost. Ik draai zelf op een A8N32-SLI met recentste BIOS, en heb eigenlijk geen (audio) issues.
Ik gebruik een MOTU 828mkII firewire-oplossing direct op de onboard firewire interface, en gelukkig is daar geen sprake van merkbare issues (in tegenstelling tot onboard firewire-chipset problemen uit het verleden).

Tot slot: niemand verplicht je om een PCI-E oplossing te kiezen natuurlijk. Genoeg USB2 en Firewire oplossingen voorhanden, en good-old PCI is ook nog altijd gewoon te vinden op ieder recent moederboard.

Welke Laptop??

Welke Laptop??

Wil een laptop gaan aanschaffen voor live gebruik welke is voor rond 900,- eurie lekker stabiel.

Wie heeft er vrij recent een laptop aangeschaft waar die zeer tevreden over is.

Ja ik weet het er is een hele pc thread aan de gang maar daar krijg ik ook geen duidelijkheid uit.

Alvast bedankt,

Ik die laptop voorzien van een usb interface.

Re: Welke Laptop??

Origineel geplaatst door analogicbear
Wil een laptop gaan aanschaffen voor live gebruik welke is voor rond 900,- eurie lekker stabiel.

Wie heeft er vrij recent een laptop aangeschaft waar die zeer tevreden over is.

Ja ik weet het er is een hele pc thread aan de gang maar daar krijg ik ook geen duidelijkheid uit.

Alvast bedankt,

Niemand:confused:

Origineel geplaatst door analogicbear
taalpolitie alert :smeris:

Als je echt serieuze dingen live wilt gaan doen en niet té veel geld kwijt wilt zijn, dan zou ik zeker de nieuwe opvolger van de iBook eens overwegen:

http://www.apple.com/macbook/

Kost ietsje meer dan je budget (1099 euro, minder als je onderwijskorting kunt gebruiken), maar dan heb je wel een snelle, ultra-stabiele en degelijk gebouwde laptop. En dat zijn toch wel de belangrijkste factoren voor een live laptop denk ik.

Origineel geplaatst door Phontaq
Als je echt serieuze dingen live wilt gaan doen en niet té veel geld kwijt wilt zijn, dan zou ik zeker de nieuwe opvolger van de iBook eens overwegen:

http://www.apple.com/macbook/

Kost ietsje meer dan je budget (1099 euro, minder als je onderwijskorting kunt gebruiken), maar dan heb je wel een snelle, ultra-stabiele en degelijk gebouwde laptop. En dat zijn toch wel de belangrijkste factoren voor een live laptop denk ik.

kan ik alleen bevestigen.
het geld dat ik niet heb brand al in mijn broekzak om er zo eentje te gaan halen.
lijkt me ook leuk dat je, omdat je de dual boot optie hebt, zowel mac osx (voor de fun, de muziek en het zorgeloos internetten) als win xp (voor sommige vst's die win only zijn of synth editors waarvoor hetzelfde geldt :() kan gebruiken.

Ja welke laptop?

Ja welke laptop?

Moet deze vraag zeker van de week gaan bellen bij the music house of Feedback cq. andere synth handelaar of is een laptop in de moderne muziek not done.

Uit die die specs thread is er niks op te maken dat is een discussie van ja of nee lijkt de Hirshi Ali vs Verdonk debat wel.

Wil gewoon kort wat tips voor dat ik de verkeerde laptop koop, gewoon concreet straight to the point.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back