Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Thanks fuse,

Zo kom ik ergens.

Dus als ik het goed begrijp is een SATA HD van voldoende kwaliteit? Lees wel eens dat SCSI top is maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Dus bijvoorbeeld een

Snap dat het irri kan zijn dat mensen als ik zonder enig verstand van comps dit soort vragen stellen maar het probleem is dat ik er wel een nodig heb om muziek te maken :stupid

Het is veel irritanter als mensen die of een ander mening over zaken hebben of gewoon denken dat ze er verstand van hebben zich ermee gaan bemoeien en niet moeite doen om degene die de vragen stelt zo goed mogelijk te helpen.
Niemand kan alles weten en begrijpen wat een ander precies bedoelt. En als het dan om toch wel redelijke bedragen gaat zal je toch iemand niet zomaar blind gaan geloven.

Ik heb ook pas een nieuwe Pc gekocht ( Intel E6600 ) Heb toen gekozen voor Asus P5B mobo en een Asus 7300GS Gpu,
Goed mobo zonder toeters of bellen, (Let op geen firewire) met de 965 (actueelste C2D) chipset, deze zijn voor redelijke prijzen tekoop ca.105,-. Dat is dus een aanrader. Voor strikte muziek pc hoef je geen supervette Gpu te kopen, de mijne stuurd ook gewoon 2 schermen aan.

Qua werkgeheugen, heb ik Pc-5300, 667mhz. Kost geen drol op het moment advies is wel een dual-channel setje te nemen ( b.v. 2x 1GB opelkaar afgestemd), veel snelheids winst.

Kijk verder ook even hier qua tests http://www.tomshardware.com/

Suc-6

Betaalbaar alternatief voor Magma chassis

Betaalbaar alternatief voor Magma chassis

Voor mensen met veel PCI kaarten, denk aan meer dan 2 UAD's, PoCo's etc etc, was er weinig keus behalve en Magma chassis (Veel te duur, lawaaierig en kabels voor oudere versies zijn zeldzaam en duur). Na een bericht op het UAD forum, kwam ik deze oplossing tegen, tegen de prijs van 75 euro meer dan vervanging van een Magma kabel(Kabel van een oude Magma,kost 125 euro).
Kijk hier voor meer informatie.
Ik heb er 1 besteld, dus zodra hij binnen is, laat ik weten hoe die bevalt!

pcie2pci_200.jpg

Interessant zeg.
Heb je toch nog een los DSP Station aan je puter hangen. :)

PCI sloten worden zeldzamer op moederborden.
Maar ik vraag me af hoe lang PCI DSP kaarten nog op de markt blijven.
En wie weet komen ze ook met plugins die op de GPU power draaien.
Dat is op zich nog de goedkoopste 'DSP' oplossing.

wellicht dubbel en even uit het niets, maar met 91 pagina's kan dat gebeuren toch?

Het leek me een aardige wetenswaardigheid, op zn plek hier ook...

voor al diegenen die een laptop overwegen, lees en huiver

Dell is nogo, heb zelf ook veel gezeik, de firewire chipset is niet geschikt voor audio(of andere apparaten die dedicated firewire nodig hebben)
de enige chipsets die worden ondersteund door de meeste fabrikanten zijn TI en Lucent(Zie Motu, digidesign, M-audio, TC, etc, etc)

Het is even zoeken, er zijn weinig laptops met goede chipsets(HP heeft iig enkele duurdere modellen, en macbooks uiteraard)

dus; laptop zoeken, firewire audiokaart? geen Dell of andere core 2 duo apparaten

let op de chipset, enkel TI of Lucent
Expresscard is GEEN alternatief, FW-interface werkt niet, heeft connectieproblemen

Einde bericht

Vind het helemaal niet gek. Want ook al is firewire per definitie heel handig blijkt dat in de praktijk er toch te creatief met deze 'standaard' omgegaan wordt en je nooit 100% zeker weet of je 'goed spul' in huis haalt tenzij verdraaid goed oplet en er veel tijd en moeite in stopt om alles tot in de details uit te zoeken.
Ben dan ook maar wat blij dat ik iig geen firewire in m'n studio heb op een backup HD na. (Ook al heeft me dat een 'rooitje' meer gekost)

@154: Je vergeet er ƩƩntje die vaak ook aanbevolen wordt: de VIA VT6306.

Artikel van Focusrite: http://www.focusrite.com/answerbase/article.php?id=186

Ik heb er zelf ƩƩntje dedicated voor m'n Liquid Mix (aanbevolen door Focusrite) en dat werkt prima, wellicht nog beter dan de onboard TI firewire die ik er naast heb voor m'n MOTU 828.

Firewire is an sich een keurig protocol, je moet alleen even de moeite nemen om de juiste hardware ervoor te vinden. Ik denk dat tegenwoordig de problematiek die mensen hadden met eerdere generatie onboard firewire chips wel wat minder is geworden, hetzelfde geneuzel hadden we met de eerste generatie USB controllers.

Belangrijkste punt is denk ik de waarschuwing, er zijn erg veel mensen die een dell overwegen als laptop DAW, of een ander core2duo apparaat. Ja, ik had beter moeten spitten welke chipset er in zat, en nee, de meeste fabrikanten(oa Dell) hebben dit nergens vermeld staan welke chipset erin zit dus je moet bewust en gericht hiernaar gaan speuren.

Bottom line is dat je als mobiele gebruiker geen DELL als DAW kunt inzetten, punt. Er zit firewire op, maar die is niet te gebruiken met apparaten die een dedicated firewire-poort nodig hebben. Er is geen alternatief, Expresscard to FW werkt niet. En ik denk dat dit veeeel vaker en veeel helderder gesteld kan worden gezien het feit dat we het hebben over de meest verkochte laptops die er zijn.

Goed idee wellicht is een lijst van laptops hier als sticky plaatsen die een goede chipset hebben, zoveel zijn dat er niet. En het scheelt weer een buil van 1000+ euro :)

das een andere discussie hans :)

de dag dat ik met mn desktop achterop de fiets ga draaien zal lang op zich laten wachten denk ik
al is die platentas wellicht nog zwaarder

alhoewel

ik zal toch echt mn monitor mee moeten nemen
geen tft

Origineel geplaatst door Hanz

Firewire is an sich een keurig protocol, je moet alleen even de moeite nemen om de juiste hardware ervoor te vinden. Ik denk dat tegenwoordig de problematiek die mensen hadden met eerdere generatie onboard firewire chips wel wat minder is geworden, hetzelfde geneuzel hadden we met de eerste generatie USB controllers.

De grap is dat de ellende juist met de nieuwste laptops het geval is, die oude had je nog de optie een FW-adapter in je pcmcia-slot te prikken

expresscard werkt niet. oplichters...

Psies! Blamages uit het verleden is juist reden tot zorg in de nabije toekomst.

Maar dat geldt niet alleen voor firewire maar zo'n beetje alle hardware. Normaliter vang je heel veel op om voor A-merken te gaan en die hebben vaak wel hun zaakjes op orde maar dan hoef je maar een afwijkend iets te hebben, hetzij minimale verschillen in techniek of brakke drivers en je hangt al.

ik dacht met DELL juist het gezeik te vermijden, je verwacht niet dat de zaken gewoon niet werken. Het was ook niet het budgetmodel maar een prima ding(dacht ik)

Was ik maar bij mn MPC gebleven, das tenminste mn vriend...

goed, treurnis voorbij, op zoek naar een oplossing.

zijn er meer gebruikers van Dell-laptops, of core2duo laptops, liefst die het WEL aan de praat hebben gekregen hier?

mensen die een adapter expresscard-firewire aan de praat hebben gekregen?
of mensen met een expresscard naar pcmcia naar firewire oplossing?

Origineel geplaatst door Mde
Ik heb ook pas een nieuwe Pc gekocht ( Intel E6600 ) Heb toen gekozen voor Asus P5B mobo en een Asus 7300GS Gpu,

Qua werkgeheugen, heb ik Pc-5300, 667mhz. Kost geen drol op het moment advies is wel een dual-channel setje te nemen ( b.v. 2x 1GB opelkaar afgestemd), veel snelheids winst.

En ben je tevreden?
Ik heb gekeken naar ook een E6600 + P5B setup. Ik wacht nog tot 22 juli en wil dan een Q6600 met P5B kopen. Videokaart ben ik nog niet over uit, moet iig een dual out hebben.

Memory wil ik ook 2x1Gb doen.

Ik ben me aan het oriƫnteren op een externe geluidskaart om te kunnen opnemen en om instrumenten uit mn laptop te halen.
Ik heb in Januari een HP dv2116 gekocht, met Windows XP Media Center Edition. Een krachtige laptop om op termijn een wat met muziek te gaan doen.
Maar nu las ik tot mijn grote schrik iets op de website van M-Audio, waar ze me doorverwezen naar de volgende site:
Klik!
SweetCare Service & Support | Sweetwater.com

Voor de mensen die wat slechter in Engels zijn: ik kan ongeveer geen enkele audio-interface gebruiken met WXPMCE..

Heeft iemand ander hier ervaring mee? Of misschien een briljante oplossing?

Origineel geplaatst door sten
En ben je tevreden?
Ik heb gekeken naar ook een E6600 + P5B setup. Ik wacht nog tot 22 juli en wil dan een Q6600 met P5B kopen. Videokaart ben ik nog niet over uit, moet iig een dual out hebben.

Memory wil ik ook 2x1Gb doen.

Heb in het begin wat rare fouten gehad, zijn nu opgelost nadat de Bios heb ge-update. Dan mis je ineens je 3,5" drive wel. Na die een update is de P5B een stabiele goede Mobo, nergens last van loopt als een zonnetje.

Ik hou me overgens niet bezig met overclocken, er schijnt op de E6600 veel tereinwinst te boeken te zijn, weet hierover nix voor de Q. Las iets van makkelijk +3Ghz. Let wel op, je schijnt dan snel geheugen te moeten hebben ( b.v. pc-6400). Stabieler zal het er M.I. niet op worden. ( wel zeer wenselijk voor muziek productie).

Verder hebben bijna alle Gpu tegenwoordig dual output, niet allemaal dual DVI

Word Quad eigenlijk wel ondersteund door de grote pakketten of loop ik achter ?

Origineel geplaatst door J0sT
Ik ben me aan het oriƫnteren op een externe geluidskaart om te kunnen opnemen en om instrumenten uit mn laptop te halen.
Ik heb in Januari een HP dv2116 gekocht, met Windows XP Media Center Edition. Een krachtige laptop om op termijn een wat met muziek te gaan doen.
Maar nu las ik tot mijn grote schrik iets op de website van M-Audio, waar ze me doorverwezen naar de volgende site:
Klik!
SweetCare Service & Support | Sweetwater.com

Voor de mensen die wat slechter in Engels zijn: ik kan ongeveer geen enkele audio-interface gebruiken met WXPMCE..

Heeft iemand ander hier ervaring mee? Of misschien een briljante oplossing?

Vaag, XPMCE zou toch gewoon een gestripte XP pro moeten zijn......., er is bij Micro$oft wel patch te downen voor fire-wire problemen ( ben nr. ff kwijt, had problemen met Finalscratch op mn labtop.. werkte overgens niet ,amilo pi1505, 2050, 945 )

Je zou ook gewoon Xp erop kunnen zetten maar dat was m.i. niet de bedoeling.. Suc-6

Nieuw geluidskaart

Nieuw geluidskaart

Ik wil een nieuw geluidskaart kopen heeft iemand suggesties ik wil misschien een motu 828 mk2 kopen??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back