Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: nieuw systeem

Origineel geplaatst door patrickto
Ik wil het volgende systeem kopen bij www.pcglobe.nl. Wat vinden jullie ervan?
Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
- Intel P4 550 3.4 Ghz BOX S775
- Zalman CNPS7000B-Cu cooler
- Aopen H600B Miditower Air Guide 1.1
- Asus P5AD2 Deluxe S775 I925X DDR2 PCI-E
- 512mb DDR2 Kingston
- 512mb DDR2 Kingston
- Asus EAX300SE/T/128M PCI-E
- 120 GB Maxtor Serial-ATA 7200rpm
- NEC ND-3500A Zwart
- 1,44mb FDD Zwart
- 1 jaar Carry-in garantie
- Assemblage

M-audio Audiophile 2496

Ben ook wel benieuwd, want ik wil bijna hetzelfde systeem kopen... 8)

Origineel geplaatst door fuse
Die 2e is sneller. En vooral voor games. Denk dat de prijs daar ook wel naar is.
Plus de batterij gaat wat langer mee. Maar 1 of 2 uur is behoorlijk kort. Maar niet verwonderlijk voor desktopprocessors.
ze zijn even duur.
maar wat ik me dus afvraag is of het veel uit maakt qua prijs als ik voor een samenstel laptop op internet ga.

Even over die mensen die lijstjes met onderdelen hier posten en dan vragen of het goed is.
Zat me net af te vragen waarom eigenlijk?
Is het geen gemakzucht om het door iemand anders uit te laten zoeken ipv zelf?
Dat je er zelf niet zoveel kennis van hebt snap ik dan wel maar dat neemt nog niet weg dat je bij een investering van 500 a 1500 euro je je zomaar laat voorlichten door de eerste beste die hier zegt OK of niet.

En ik hoop ook dat die mensen gewoon wat aktiever bezig gaan met uit te zoeken hoe en wat. Dat kost dan wel wat tijd en moeite maar die heb je in no-time terug verdiend met iets wat 100% jouw keuze is en je prettig mee kan werken zonder twijfels achteraf.

Origineel geplaatst door fuse
Even over die mensen die lijstjes met onderdelen hier posten en dan vragen of het goed is.
Zat me net af te vragen waarom eigenlijk?
Is het geen gemakzucht om het door iemand anders uit te laten zoeken ipv zelf?
Dat je er zelf niet zoveel kennis van hebt snap ik dan wel maar dat neemt nog niet weg dat je bij een investering van 500 a 1500 euro je je zomaar laat voorlichten door de eerste beste die hier zegt OK of niet.

En ik hoop ook dat die mensen gewoon wat aktiever bezig gaan met uit te zoeken hoe en wat. Dat kost dan wel wat tijd en moeite maar die heb je in no-time terug verdiend met iets wat 100% jouw keuze is en je prettig mee kan werken zonder twijfels achteraf.
het lijkt me niet dat iemand blind op het eerste beste advies af gaat.
en gemakzucht is het zeker niet. het is meer een geval van onzekerheid.
hoe kom je er achter wat je nodig hebt en wat dan prijs/kwaliteit het beste is?

ikzelf wist twee weken gelden niks van laptops/pc's.
na veel uitzoeken op inet en x langs winkel gaan kwam ik tot eerder genoemde laptop.
dan is het toch fijn om dat aan 'experts' voor t leggen en te horen wat je voor extra's of verandering je kan overwegen.
vervolgens kan je daar over na gaan denken en kijken of het 'waar' is wat die gene zegt.

als je vrienden heb of een shop die je vertrouwd en die verstand hebben van muziek laptops is het niet nodig. maar ja, die heb ik niet en het is een grote uitgave.
de perfecte keuze zal je als 'leek' toch nooit kunnen maken, het aanbod is gewoon te groot.

specifieke problemen + eisen

specifieke problemen + eisen

aller aller eerst: dit wordt een lang verhaal want ik ben een computer noob

Hallo hallo, allereerst:

ik wil voorkomen een zoveelste thread te maken waarin discussies tot het hoogst gaan, zeker als ze al gevoerd zijn.

Tweetsts:
(uitleg van mn situatie)

Ik ben aan het overstappen naar de wereld van de softsequencer (SX2) maar ik wil mn lieve hardware synths niet helemaal van de hand doen. Ik krijg dus te maken met problemen als midi latency, recording latency, het kopen van een goede geluidskaart en het omgooien van mn hele studio (ffs).

Als ik het eerder had geweten, dat ik toch uiteindelijk maar aan de cultus van de softseq. zou meedoen, had ik me een powerbook of powermac aangeschaft, maar ach helaas ik wist het niet eerder en heb enkele maanden geleden een PC gekocht met als processor een AMD64 3500+ Ik heb mijn oude geluidskaart (creative live! platinum) erin over gezet omdat ik er rekening mee hield dat ik misschien een nieuwe geluidskaart wilde aanschaffen binnen niet al te lange tijd. En voila die tijd is hier.

Wat ik wil/eis van mn geluidskaart/systeem is hetvolgende: zo min mogelijk midi latency en tegelijkertijd 4 audiotracks op kunnen nemen, meer niet.Ook hoeft mijn geluidskaart geen 8 analooge of ditigaale outs te hebben, ik mix de softsynths wel intern. Mijn huidige geluidskaart bied deze eisen niet dus er moet iets nieuws komen (of meerdere dingen natuurlijk) Ook wil ik mn hardware synths gewoon via mn mackie 8 buss blijven mixen. Er hoeft door mn computer dus weinig audio te worden verwerkt (of dat heel veel uitmaakt weet ik niet, ik neem aan van wel) Het enige echt "zware" wat de computer moet doen is enkele softsynths tegelijkertijd aansturen. Ik weet alleen niet of je hier nou te maken krijgt met de beperkingen van je geluidskaart/processor. [wat ik wel weet is dat ik in de huidige situatie mn drivers zo instel dat ik geen midi (gaat zowwel via usb als de midi out van mn kaart) latency heb naar buiten maar dat vanwege mn buffersize (geen id hoe dit procies werkt) mn softsynths kraken als een gek; komt dit door te slome processor of door mn geluidskaart? > zodra ik mn buffersize vergroot en het grkraak verdwijnt krijg ik weer grote midi latency ... *zucht*]

Ik zal in iedergeval een usb midi interface aan moeten schaffen om alle hardware synths aan te kunnen sturen vanuit cubase. Ik heb de Steinberg Midex 8 op het oog omdat die lekker snel schijnt te zijn en goed samenwerkt met cubase. Maar dan weet ik het niet meer, ik ben helemaaaaaaal niet thuis in het grote ASIO driver verhaal. Het enige wat ik weet is dat ik een kaart moet hebben die ASIO2 drivers support omdat je dan heel weinig latency hebt. Toch? :)

In het kort:

-budget: € 1500 als ik maar geen latency meer heb :)
-weinig audio processing
-geen midi latency
-zonder gekraak en latency vst's afspelen

- weet niet wat ik precies moet kopen :X

Er ontbreekt prob nog een hele hoop in mn verhaal, en er zal vast ook een hele hoop al op het forum te vinden zijn, geloof me ik probeer zo snel mogelijk alle threads te lezen die hier verband mee houden.

Ik zou zeggen, doe hetzelfde als mij en vele anderen, combineer je hardware en je software met bijv. een 01x met mlan, en koop later een midex voor nog strakkere timing en you're set :D Heb je meteen een goede mixer met motorized faders, dynamics, fx, i/o's etc. genoeg over in andere threads en ben je voor 1500 euro klaar :) Ook al je vsti's kun je bedienen vanaf de mixer, echt geweldig.

even in het kort:
je pc trekt het sowieso,
ik zou eens kijken naar de m-audio delta 44
dat is een erg goede geluidkaart voor niet heel veel geld, met 4 analoge ins, en asio2 drivers.
kun je indien nodig de rest investeren in een 8*8 midi interface/patchbay. (steinberg midex8?)

Gebruikers EMU 1820/1820M? En welke andere kaart bij twijfel ... Delta 1010?

Gebruikers EMU 1820/1820M? En welke andere kaart bij twijfel ... Delta 1010?

Aangezien er hier enkele topics lopen over andere producten van EMU zoals de 1212 en de Emulator zou ik me nu eens graag richten tot gebruikers van de 1820 of 1820M zelf.
Na maanden op zoek te zijn geweest naar een goede geluidskaart waarmee ik een mooie integratie van men soft en hardware kon bekomen,kwam ik uit bij deze kaart van EMU.
3 Stereo ingangen voor men hardware synths , 2 x Midi in & out , Microfoon ingangen etc , en dan van binnen in voorzien van een chip waarmee je in cubase de bijgeleverde emu effecten kunt op laten werken voor de cpu van je pc te ontlasten.
Prijs kwalitieit gezien leek me dit dus een droomkaartje.
Tot ik op dit forum uitkwam : http://www.productionforums.com/emu/forum.asp?FORUM_ID=5

Zoals u kunt lezen hebben dus veel gebruikers problemen met de drivers waardoor de pc blijkbaar vaak crashen.
En toen ben ik serieus aant twijfelen gegaan.

Mijn 2e keuze voor een nieuwe geluidskaart is de M-Audio Delta 1010 , niet helemaal hetzelfde als de 1820 , maar ik kan er mijn hardware synths ook lekker op kwijt.Wel maar 1 midi in & out , dus dat wordt nog een extra midi-interface vrees ik voor een goede midi integratie.
En wat natuurlijk ook zeer jammer is , is het ontbreken van effecten die draaien op de chip van de geluidskaart.
Dus als ik voor de Delta 1010 ga , zie ik me ook nog genoodzaakt voor een TC electronic powercore element aan te schaffen.
Het nadeel dus is dat een pak meer geld zal moeten uitgeven als ik voor de Delta ga , het voordeel is dat kwalititief wel een stuk hoger zal zitten dan alleen met de EMU kaart , en met de powercore element ook nog zeer professionel effecten zal kunnen draaien op men pc.

Wat raden jullie aan , want ik wil zo snel mogelijk deze knoop doorhakken , want men home-studi musiceren ligt al veel te lang stil wegens het ontbreken van een fatsoenlijke geluidskaart.

Alvast bedankt!

Edirol FA-101 via PCMCIA Firewire?

Edirol FA-101 via PCMCIA Firewire?

Allen,

ik ben een blijde FA-101 bezitter, maar ben me nu aan het beraden op de aanschaf van een laptop.

Nu dus de vraag:

Draait iemand de FA-101 over een PCMCIA Firewire kaart?
Gaat dat helemaal goed, of zijn er problemen?

Kon op het 'net weinig vinden (behalve http://www.nickspicks.com/gear-FA-101.htm) mbt PCMCIA 1334 interoperabiliteit.

-diskonext

kep een 1820m,geen problemen met drivers....

de FX zijn niet spectaculair,die moet je zien als een extraatje....de geluidskwaliteit van de kaart is wel super goed....
voor dat geld kun je gewoon geen betere kaart krijgen tegenwoordig....en ook veel duurdere kaarten laat ie ver achter zich....

veel driver-problemen ontstaan vooral bij mensen met afwijkende configuraties....dus lees eerst goed waar problemen ontstaan....of vraag eerst op dat E-Mu forum of er problemen bekend zijn met jouw configuratie...

op dit forum is ook al veel over de 1820 geschreven....de zoekfunctie al geprobeerd ?

als ik jou was... koop de 1820M... maak wel goede afspraken met de winkel dat je'm terug kunt brengen als het weigert te werken zoals jij wilt.... test 'm supergoed uit en als het naar behoren werkt op jouw systeem ben je een hele fijne kaart rijker.

mijn exemplaar wil nog steeds niet goed werken trouwens.... en dat op een superstabiele pentium PC zonder fratsen dione. :D

Hay

zo een probleemforum, hebben een hoop fabrikanten
is jiust fijn kan je daar naar mogelijke oplossingen zoeken
het wordt listeger als ze het niet hebben

elk product kent in sommige situaties problemen die vaak op te lossen zijn

Greetz Turtel8D

Ík heb ook de 1820M en ben er blij mee. Die routing duurt even voordat je het door hebt (bij mij tenminste), maar als hij het eenmaal doet, dan hoef je er toch niet meer (vaak) aan te zitten.

Origineel geplaatst door koediman

mijn exemplaar wil nog steeds niet goed werken trouwens.... en dat op een superstabiele pentium PC zonder fratsen dione. :D

ik wist dat je dat ging zeggen...:D ....vandaar dat ik me al extreem voorzichtig uitdrukte...

Mocht je zo'n ding scoren dan kun je hem altijd nog binnen 9 werkdagen zonder opgaaf terug brengen naar de winkel en je geld terug eisen. (geen tegoedbonnen gedoe of zo)
Da's gewoon een europeese wet waarmee je je recht op iets fatsoenlijks te kopen wat werkt kan uitoefenen.
En dan nog als het ding het niet naar verwachting goed doet dan kun je altijd nog terugvallen op garantieregelingen.

Origineel geplaatst door patrickto
Ik wil het volgende systeem kopen bij www.pcglobe.nl. Wat vinden jullie ervan?
Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
- Intel P4 550 3.4 Ghz BOX S775
- Zalman CNPS7000B-Cu cooler
- Aopen H600B Miditower Air Guide 1.1
- Asus P5AD2 Deluxe S775 I925X DDR2 PCI-E
- 512mb DDR2 Kingston
- 512mb DDR2 Kingston
- Asus EAX300SE/T/128M PCI-E
- 120 GB Maxtor Serial-ATA 7200rpm
- NEC ND-3500A Zwart
- 1,44mb FDD Zwart
- 1 jaar Carry-in garantie
- Assemblage

M-audio Audiophile 2496
[/QUOTHay

Hay

ziet er goed uit , alleen die sataschijf moet je mee iutkijken
er zijn nog sata schijven die eigenlijk omgebouwde ide schijven zijn
vooral maxtor deed het in het begin van sata(er was op dat moment nog geen satacontroller uiit
terwijl de norm er al was)
er zit een extra chip op die een beetje warm wordt, die gaan niet lang mee

informeer naar het type en controleer of het een echte ata is

Greetz Turtel8D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back