FabFilter One 3.0 gekocht: SUPERVET!!!

synthmann

Ouwe rot
na met de demo gestoeid te hebben en er al achter gekomen dat dit een vette synth was heb ik em aangeschaft en het is de beste besteding aan gear die ik in lange tijd gedaan heb (samen met FLstudio).

Ik mistte mijn MS10 sound zo erg nadat ik deze verkocht had dat ik echt overwoog er weer eentje te kopen maar dat doe ik dus echt niet meer nu ik FabFilter heb. Dat is de eerste softsynth waar ik echt mee wil tweaken en pielen en meteen songs mee wil multitracken. het is een heerlijk intuitief en uitnodigende synth met een heerlijke rauwe, bijtende maar toch warme sound, echt zoals een korg MS10, maar dan ook nog polyfoon! zonder dat digitale creamerlaagje dat zoveel andere softsynths en VA's hebben.

ik moet dat gewoon even kwijt, wie het nog niet heeft geprobeerd moet echt eens op hun website kijken en de demo downloaden.

www.fabfilter.com

wie heeft em nog meer aangeschaft trouwens? meer enthousiaste gebruikers hier?

Ik heb net snel even de demo geprobeerd en ik moet zeggen dat ze hun pretenties meer dan waar maken. Hij klinkt inderdaad erg lekker. Voor nog geen € 50,- de aanschaf meer dan waard...

is prima pluginn inderdaad!! heerlijk echtklinkend filter
Ik heb nog een beetje meegwerkt aan de test van deze plug. (hij begon monofoon in 1.0)
Floris is degene die hem heeft ontwikkeld..

Mooi nederlands produkt,alleen vraag me af wanneer ze eens met alleen een vst filter komen,zodat andere minder geprogde vst's met filter hier ook van kunnen genieten.

Leuk geluidje komt eruit

reageert alleen niet op velocity of panning in FLstudio5.0, dus niets voor mij helaas

coady >
als je rechts op de plugin bij "keyboard velocity" de draaiknop voor "volume" helemaal naar 10 draait ,
dan reageert die hier bij mij wel op velocity! :)

en daarnaast kan je ook gewoon de panning van het kanaal waarin die staat automaten, hoeft niet
perse altijd in je piano roll te gebeuren ;)

voor de rest een uitstekende "simpele" plugin die erg fijn een redelijk warme analoge klank eruit gooit
:halleluja voor de ontwikkelaars !

ik ga hem binnen paar weken aanschaffen in ieder geval, voor dat geld is het zelfs bijna een must!

Endonyx,
zo werkt ie idd wel. majah ik hou niet van die channel-panning, ik wil gewoon in de pianoroll kunnen pannen :P

Wat een fantastische plug inn!!!:halleluja

Dit is tot nu to het meest warme en analoge wat ik op software gebied heb gehoord.
Ken de ms-10 en heb zelf de 20. Je hebt echt het gevoel dat je een analoge bak hoort!
Simuleert de ms beter dan korg dat zelf voor elkaar krijg met de legacy pack!

Luister nu op een ruk soundcard met meer ruis dan sound op een laptop met zoveel latency dat je rustig ff onder de douche kan stappen nadat je de key hebt aangeslagen ;) (tis dus niet helemaal een zuivere toetsing)

Maar voor nu:

Het kan dus toch!

Ben best een beetje flabbergasted!!
Fantastisch is ook dat het Nederlandse ontwikkelaars zijn:)

Ik hoop dat deze mannen nog veel meer gaan doen! En dat zal best want als dit geen succes wordt weet ik het ook niet meer!

l

Dus geen beperkte functionaliteit van de 30-day-trail versie?

(voor $59 is het wmb de moeite niet waard moeite te doen om wat dan ook te omzeilen; en komaan, het is nederlands!)

Ondanks dat-ie fantastisch klinkt, vind ik hem toch vrij simpel van opzet.
Ze hebben dan wel de filosofie dat mensen niet meer knoppen willen maar een betere sound, maar voor de een
is een modulatie-matrix simpeler dan voor de ander. Sommigen mensen kijken je schaap-achtig aan als je zegt dat je osc's wil syncen of als je aan FM wil doen.. die zullen denken dat je een dubbelleven hebt ofzo :D

Ik had dus meer modulaties erop willen zien

ik denk dat ze met deze versie gewoon een typische simpele goed klinkende mono-type synth wouden neerzetten
(ze hebben het zelfs polyfoon gemaakt hehe) zoals de ms-10 en juno-106 type synths.

ik hoop dat ze er ook een andere versie van gaan maken die JUIST wel over de uitgebreidde toer gooit.
die 2 zouden elkaar dan goed aanvullen :)

euhm goed wat zijn de geluiden qua categorie? Is het een geschikt ding voor HardHouse, Hardcore? Want de JunoX valt me toch tegen.

Back