Eminent Unique 310

jgeers01

Analogue Age
Zijn alle 310's gelijk? Speelt een bepaald bouwjaar mee als het gaat om z'n unieke string sound?

Attachments

• 310.jpg
    310.jpg
    14,5 KB · Bekeken: 388
Er zijn 2 typen Eminent 310 Unique: de 'gewone' en de Theatre versie (met verlichting en ingebouwde Rhitmix ritmebox).
Dat ding op het plaatje is een Theater uitvoering - ook herkenbaar aan de 'kleurrijke' tabs.

Vwb je vraag: zover ik weet is de Solina string sound identiek in beide - in stereo dus! 8~

Hier nog wat verdere informatie: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=23997

Ach, het is een beetje plopperdeplop... maar met effecten wel bruikbaar voor bepaalde doelen...

Oud voorbeeldje:

Attachments

• eminent_supersaw.mp3
    944,7 KB · Bekeken: 225
Hee Misja,

Ja, ik ook hier ;) Logisch eigenlijk, hè?

Ken jij dit Eminentje ook? Ik realiseerde me pas heel laat (schaam) dat de sound waarmee synthesizer koning Jarre beroemd is geworden uit een orgel komt... En dat de phasing een of ander russisch doosje van een paar tientjes is met 2 knoppen waaraan geen plugin kan tippen! Dat roert me...

Dit linkje dwingt respect af: luister naar deze Noor die met een Access Virus complete Jarre stukken kloont: http://www.perkristian.net/

Cheers!

Origineel geplaatst door Hanz
Ach, het is een beetje plopperdeplop... maar met effecten wel bruikbaar voor bepaalde doelen...

Oud voorbeeldje:

Leuk! Unieke sound; hooguit te benaderen met een synth maar volgens mij niet exact te reproduceren. Komt natuurlijk door de unieke analoge opbouw van dit apparaat. Jammer dat m'n studiotje vol is...

Hé JP

Die eminent 310 is inderdaad de sound van Jarre. Toevallig heb ik een tijdje geleden op een kringloopbeurs een Eminent/Solina F317 gekocht. (zie foto) Hierin zit ook die sound! (o.a. het beroemde solina string-ensemble). Erg leuk ding (30 euro!) . Hij staat op dit moment bij Thijs in de loods omdat ik hem nog niet kwijt kan. (we zijn nog op zoek naar een huis met ruimte voor een studio)

DSC01043.jpg

Groeten!

Wat een bakbeest! :dubbel:

Wel leuk hoor, zo'n ding in je kamer! Helemaal retro!

Toch ben ik erg onder de indruk van de Albino met erg mooie eminent emulaties. Al gehoord?

JP

Het is inderdaad een bakbeest van 110 kilo! Ik wilde er ooit een kopen maar dat ding was zo zwaar dat ik hem maar heb laten staan :-)
Ik heb erg veel onderzoek gedaan hoe ik de Jarre-sound met software kan emuleren en het beste wat ik gevonden heb is:

- Albino2 met oxygene patch (Zet de phaser uit!)
- Guitar Rig's stoned phaser (Dit is een emulator van de Smallstone Phaser)

Ik heb zelf de Smallstone phaser en het is echt bijna een exacte kopie.

Samen met de ARP2600 emulators die binnenkort uitkomen heb je bijna Oxygene en Equinoxe in huis staan.

Een Eminent 310 weegt heus geen 110 kilo... hij is zwaar, maar zo erg is het ook weer niet! :D

Wil je overtuigend Oxygene / Equinoxe na kunnen maken, dan moet je naast bovenstaande ingredienten nog even zorgen voor:

-Een VCS3 emulatie - daar is nog geen softsynth van uit, trouwens. Alle rare borrels en bliepjes haalt Jarre uit de VCS3 (vooral omdat het onmogelijk is dat ding te gebruiken voor muziek, heb ik me laten vertellen :D)

-Een Korg Minipops ritmedoos.

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Ik heb erg veel onderzoek gedaan hoe ik de Jarre-sound met software kan emuleren en het beste wat ik gevonden heb is:

- Albino2 met oxygene patch (Zet de phaser uit!)
- Guitar Rig's stoned phaser (Dit is een emulator van de Smallstone Phaser)

Dank voor de tips! :okdan:
Ik kijk ook geregeld op de site van Arturia of de 2600 al uit is. Het zou leuk zijn als er gelijk wat Jarre-presets meegeleverd worden...

de gratis vst "stringer" van Falkelab doet ook een goede eminent 310 emulatie, samplebased volgens mij. Deze werkt erg goed in combinatie met de phaser in mackies eveneens gratis Tracktion.

hierbij een opname hiervan, Stringer vsti door tracktion phaser en een tikkeltje tracktion reverb

Attachments

• stringer.mp3
    565,6 KB · Bekeken: 235
Close! Toch hoor ik nog wel een behoorlijk verschil in "diepte" vs. het origineel...

(de phaser van Tracktion is trouwens écht prima!)

Attachments

• listentothataswell.mp3
    751,8 KB · Bekeken: 226
Laatst gewijzigd:
Leuk ding zeg die Stringer, goeie tip!

Die phaser uit Tracktion, is die ook apart te downloaden of moet je dan het hele pakket installeren (die volgens mij niet gratis is...)

De (smalstoned) phaser uitGuitar Rig is ook erg fraai...

Back