Digi002-Protools TDM-Of cubase SX3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Roel
...voor dat geld mis je dan wel de faders en besturing van de digi002 :)

Yep klopt, maar dan vraag je aan de Kerstman de behringer BRF 2000 en je kan weer aan de gang :-)

Die Ron toch.
De UAD overtuigd zichzelf wel hoor. Evenals hun support.

Maar wat ook kan is een Apogee Rosetta 800 96k
http://www.apogeedigital.com/products/rosetta800.php
Plus een firewire expansie kaart kost die ruim 3000 euro.
Je hebt ook een uitvoering van 192k maar die kost nog grof 1000 euro meer.
Denk dat maar een paar winkels deze verkopen en ze hem alsnog moeten bestellen.
De meningen of dit alternatief beter is dan de RME fireface 800 zullen vast wel verdeeld zijn. Ik noem dit alleen als een alternatief zonder een eigen waardeoordeel of dit beter is of niet.

Trouwens over Cubase SX3 en midi. Gebruik hier een midex3 of midex8 van Steinberg voor. Dat is de enige manier om midi te gebruiken zonder er na hoeven te denken of het goed werkt. Het werkt gewoon goed punt klaar.

Origineel geplaatst door Nouveau
Is idd waar..

Maareh vraag Errol anders ff die heeft deze keus ook gehad!

Afgelopen week hebben we cubase sx3 geinstalleerd (update nuendo3 zit ik op te wachten) en jongens wat is dit goed zeg.
Ik kan nu zonder problemen al onze analoge compressors, eq's filterbakken moeiteloos latency-free inserten in de RME convertors.
Het werkt fantastisch.
Geluidsmatig is het van dezelfde kwaliteit als die van Nuendo dus heel erg goed.

Wat protools betreft moeten jullie me niet verkeerd begrijpen.
Protools is absoluut geen slecht systeem en ook al heb ik zeer slechte ervaringen met het beleid van digidesign snap ik echt wel waarom het 1 vd wereldstandaards is. Ze waren als 1 vd eerste op de markt met een harddiskrecording systeem (werkend)

Echter met programma's als cubase sx3 en een rme kaart heb je relatief gezien een goedkoper systeem dan dat van digidesign. En je krijgt meer waar voor je geld uiteindelijk.
Dat is mijn bescheiden8) mening.

Ik ben er al uit qua programma en audiointerface, en DSP kaart.

Cubase SX3
RME fireface 800
UAD DSP kaart

En wat vinden jullie van deze Compressor/limiter/EQ
Ik heb dit gehoord in combinatie met een blue bottle Mic met een 0 kop.

http://www.manleylabs.com/containerpages/voxbox99.html#comp

Maar wat ik ook goed vindin hardware is de teletronic LA-2A Universal audio 1176 LN
En Purpel heeft ook goede limiters, en uiteraard focusrite.

Ik vraag me af is dit met goede plugins na te bootsen, en welke plugins.

Wat met de prijs van een apparaat koop je tegenwoordig een heel pak plugins, en daar ben ik nog niet zo in thuis.

Wat is jullie advies.

Kun je aan een SX3 meerdere DSP kaarten aanhangen, zoals bij TDM ????
Overigens ik gebruik geen mentafel, wil alles intern doen.
En voor analoog vette geluiden te krijgen kan ik altijd een buizen Preamp gebruiken voor de eindmix.

Ook wil ik instrumenten intern gaan gebruiken dat heb ik nu ook niet.
Misschien Halion, maar daar ben ik totaal nog niet van op de hoogte.

Het zal nu een totaal ander systeem gaan worden waar ik mee ga werken

Oftewel SX3 schopt kont!

In de UAD zit al een L2A limiter en UREI 1176 emulatie plugin hoor Linda. Dat is ook de reden waarom die zo goed klinkt. En d'r zijn mensen die hebben 3 van deze kaarten in een computer zitten. Maar daarmee gebruiken ze ook een 24 of meer sporen systeem mee.
Denk ook wel dat 1 kaart genoeg is, ik heb d'r in ieder geval wel genoeg aan. En een 2e bijkopen is ook geen probleem.
Check zelf anders even http://www.uaudio.com/products/software/UAD-1/index.html

Enige wat ik van Manley weet is dat ze mooie buizen gear maken en duur zijn. De kans op een miskoop lijkt mijn uiterst klein.

En extra VST's en softsamplers wordt al zo gruwlijk veel over geboomd hier. Ik weet niet of je al had rondgesnuffeld hier, maar er is zat te lezen nog.

Origineel geplaatst door linda
Ik ben er al uit qua programma en audiointerface, en DSP kaart.

Cubase SX3
RME fireface 800
UAD DSP kaart

En wat vinden jullie van deze Compressor/limiter/EQ
Ik heb dit gehoord in combinatie met een blue bottle Mic met een 0 kop.

http://www.manleylabs.com/containerpages/voxbox99.html#comp

Maar wat ik ook goed vindin hardware is de teletronic LA-2A Universal audio 1176 LN
En Purpel heeft ook goede limiters, en uiteraard focusrite.

Ik vraag me af is dit met goede plugins na te bootsen, en welke plugins.

Wat met de prijs van een apparaat koop je tegenwoordig een heel pak plugins, en daar ben ik nog niet zo in thuis.

Wat is jullie advies.

Kun je aan een SX3 meerdere DSP kaarten aanhangen, zoals bij TDM ????
Overigens ik gebruik geen mentafel, wil alles intern doen.
En voor analoog vette geluiden te krijgen kan ik altijd een buizen Preamp gebruiken voor de eindmix.

Ook wil ik instrumenten intern gaan gebruiken dat heb ik nu ook niet.
Misschien Halion, maar daar ben ik totaal nog niet van op de hoogte.

Het zal nu een totaal ander systeem gaan worden waar ik mee ga werken

Ik ken manley vrij goed. Vroeger betaalde je gewoonweg teveel voor een manley. De prijs stond niet in verhouding.
Nu met de goedkope dollar zou het wel eens interessant kunnen zijn.

Wat betreft de teletronix en 1176: die heb ik zowel hardwarematig als in de uad kaart.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik gecharmeerd ben van de uad kaart. In vergelijking met de hardware versie ben ik nu toch wel tot de conclusie gekomen dat er best wel een hoorbaar kwaliteits verschil zit tussen de software en de hardware.
Maar dat neemt niet weg dat voor het geld, dat je betaald voor de uad kaart, je waanzinnig veel top plugins krijgt.
De fairchild klinkt zo muzikaal.

Laatst hebben we nog de liquid channel van focusrite uitgetest. Erg goed en ik ben totaal geen focusrite liefhebber.
De vergelijking met de teletronix was verbluffend. Niet hetzelfde maar er wel heel dik tegenaan.
Ook vind ik de mike voorversterkers erg goed.
ik had de preset combinatie van een millennia preamp en fairchild voor zowel zang als gitaar gebruikt en wat mij betreft wordt dit "binnenkort8)" de nieuwe aanwinst in de studio.
Aan de andere kant zit ik ook te denken om te wachten op de stereo versie.

Origineel geplaatst door fuse
Viel me gister ook al op maar was vergeten het te vermelden.

Met een UAD kan je wel tracken.
Dat ding heeft met de huidige drivers 1,5 ms latency.
En dat is net zoveel als de gemiddelde goede geluidskaart.
Dan nog heb je zelfs de mogelijkheid die latency goed te maken met een aparte makeup plugin.

Maw je kunt dingen inspelen live en het effect direct erbij horen.
En zelfs de audio droog opnemen en later nog bijschaven qua effecten.
Of als het zang is een limiter gebruiken zodat je wat fijner nat op kan nemen.

ehhhhh make up plugin ?
ik geloof dat je nog eens moet checken wat latency nou precies is en hoe het wordt veroorzaakt.
Bij tracken is de latency niet goed te maken ..

tenzij ik echt achterloop en de nieuwe uad's alles op kaart zelf doen ..

( Echter met programma's als cubase sx3 en een rme kaart heb je relatief gezien een goedkoper systeem dan dat van digidesign. En je krijgt meer waar voor je geld uiteindelijk. )

Dat is nogal logies omdat Steinberg totaal geen kosten maakt voor
het ontwikkelen van een Systeem omdat dit Digidesign al voor hun heeft gedaan.
Het is gewoon een kwestie van kopiëren wat Steinberg doet dat is in principe niet erg
maar helaas heeft Steinberg een slechte kopieermachine en zit het niet helemaal goed in elkaar.

Dit is niet nieuw om ideeën te stelen van andere fabrikanten zo heeft Microsoft dit
ook gedaan om dingen te stelen van Apple en Apple weer op zijn buurt van Xerox
wat betreft de GUI.

Het verschil is echter dat Apple en Microsoft een bedrage hebben geleverd
om het systeem te vernieuwen en te verbeteren maar Steinberg doet dit niet.
Ze wachten net zolang dat Digidesign met iets nieuws komt en kopiëren het
gewoon over ,ze denken ook bij Steinberg liever goed gekopieerd dan slecht bedacht.

Picasso, Slechte kunstenaars kopieren. Goede kunstenaars stelen.

Ik hoeft toch niet vertellen wie hier de slechte kunstenaars is.. :geslaagd:

Origineel geplaatst door MadR
ehhhhh make up plugin ?
ik geloof dat je nog eens moet checken wat latency nou precies is en hoe het wordt veroorzaakt.
Bij tracken is de latency niet goed te maken ..

tenzij ik echt achterloop en de nieuwe uad's alles op kaart zelf doen ..

Vreemde is dat het mij wel lukt. Terwijl het toch niet kan volgens jouw.
Gek he.

En in pure zin heb je wel gelijk, maar je kan ook valsspelen.
Ik weet gewoon hoe SX werkt. En in SX3 wordt dit trouwens geautomatiseerd, wat een heel hoop reken en instel werk scheelt.

Origineel geplaatst door Digimod
aka Digisnob.

:walker:

Origineel geplaatst door Digimod
( Echter met programma's als cubase sx3 en een rme kaart heb je relatief gezien een goedkoper systeem dan dat van digidesign. En je krijgt meer waar voor je geld uiteindelijk. )

Dat is nogal logies omdat Steinberg totaal geen kosten maakt voor
het ontwikkelen van een Systeem omdat dit Digidesign al voor hun heeft gedaan.
Het is gewoon een kwestie van kopiëren wat Steinberg doet dat is in principe niet erg
maar helaas heeft Steinberg een slechte kopieermachine en zit het niet helemaal goed in elkaar.

Dit is niet nieuw om ideeën te stelen van andere fabrikanten zo heeft Microsoft dit
ook gedaan om dingen te stelen van Apple en Apple weer op zijn buurt van Xerox
wat betreft de GUI.

Het verschil is echter dat Apple en Microsoft een bedrage hebben geleverd
om het systeem te vernieuwen en te verbeteren maar Steinberg doet dit niet.
Ze wachten net zolang dat Digidesign met iets nieuws komt en kopiëren het
gewoon over ,ze denken ook bij Steinberg liever goed gekopieerd dan slecht bedacht.

Picasso, Slechte kunstenaars kopieren. Goede kunstenaars stelen.

Sorry, dat snap ik niet helemaal.
Wat heeft steinberg van digidesign precies gejat???

Ik herinner me namelijk talloze demonstraties van digidesign op beurzen en in winkels waar digidesign vol trots de nieuwste features liet zien terwijl dit allang bij steinberg en andere softwarehuizen gebruikt werd.

Persoonlijk vind ik digidesign niet echt vernieuwend.
Ze hebben jarenlang hun klanten voor de gek kunnen houden toen pc's en macs nog niet in staat waren om realtime processing toe te passen.

Ook wat betreft de "beruchte" bugs van steinberg in het verleden (vooral op de mac) kan ik je met een gerust hart vertellen dat dat grotendeels wel over is.
En wat betreft digidesigns bugs hoop ik maar dat deze ook wat minder zijn geworden.
Ik heb heel wat macs op tilt zien gaan vanwege digidesigns software.

Steinberg had volgens mij schoon genoeg van de arrogantie van digidesign en is daarom gestopt met het ondersteunen van de kaarten van digidesign.
Met Nuendo heeft steinberg een behoorlijke concurrent voor digidesign gecreeerd.
Eigenlijk zou je eerder kunnen zeggen dat steinberg vernieuwend en vooruitziend is want ze wisten dat er computers zouden komen die de kaarten van digidesign overbodig zouden maken.

Nu weet ik nog steeds niet wat jullie met Tracken bedoelen.

Ik begreep ook niet van dat verhaal.
pro tools is gewoon domweg de standaard in audio land en wint veel terrein, zeker op het gebied van mixers met de nieuwe tafel van pro tools, de icon.

Ja wtf is tracken? gebruiken jullie een amiga ofzo met pro tracker :maffia:

btw errol hoe zijn jouw Westlake audio BBSM 5 met bryston amps?

Origineel geplaatst door Mostatic
Ik begreep ook niet van dat verhaal.
pro tools is gewoon domweg de standaard in audio land en wint veel terrein, zeker op het gebied van mixers met de nieuwe tafel van pro tools, de icon.
?

wat een flauwekul, juist op dit moment gaat Nuendo veel harder dan Protools.

Het is dat veel grote studio's het nog hebben mar meer en meer project studio's stappen over naar Nuendo
of Cubase SX !!

Origineel geplaatst door Grooveron
wat een flauwekul, juist op dit moment gaat Nuendo veel harder dan Protools.

Het is dat veel grote studio's het nog hebben mar meer en meer project studio's stappen over naar Nuendo
of Cubase SX !!

Hoezo flauwekul, ik vertel gewoon de waarheid.

Nu weet ik nog steeds niet wat jullie met Tracken bedoelen.

Tracken of tracking is het meersporen opnemen. Eigenlijk afgeleid van de sporen op analoge meersporen band opnemen. Met ook de mogelijkheid om de effecten over de sporen te horen maar ze niet op te nemen. Of juist wel, maar dat weet ik ook niet precies.

En jongens ga es ff anders lopen miepen over PT vs Steinberg.

Origineel geplaatst door fuse
Tracken of tracking is het meersporen opnemen. Eigenlijk afgeleid van de sporen op analoge meersporen band opnemen. Met ook de mogelijkheid om de effecten over de sporen te horen maar ze niet op te nemen. Of juist wel, maar dat weet ik ook niet precies.

En jongens ga es ff anders lopen miepen over PT vs Steinberg.

Dus Simuleren als ik het goed begrijp

Origineel geplaatst door Errol
Sorry, dat snap ik niet helemaal.
Wat heeft steinberg van digidesign precies gejat???

Ik herinner me namelijk talloze demonstraties van digidesign op beurzen en in winkels waar digidesign vol trots de nieuwste features liet zien terwijl dit allang bij steinberg en andere softwarehuizen gebruikt werd.

Persoonlijk vind ik digidesign niet echt vernieuwend.
Ze hebben jarenlang hun klanten voor de gek kunnen houden toen pc's en macs nog niet in staat waren om realtime processing toe te passen.

Ook wat betreft de "beruchte" bugs van steinberg in het verleden (vooral op de mac) kan ik je met een gerust hart vertellen dat dat grotendeels wel over is.
En wat betreft digidesigns bugs hoop ik maar dat deze ook wat minder zijn geworden.
Ik heb heel wat macs op tilt zien gaan vanwege digidesigns software.

Steinberg had volgens mij schoon genoeg van de arrogantie van digidesign en is daarom gestopt met het ondersteunen van de kaarten van digidesign.
Met Nuendo heeft steinberg een behoorlijke concurrent voor digidesign gecreeerd.
Eigenlijk zou je eerder kunnen zeggen dat steinberg vernieuwend en vooruitziend is want ze wisten dat er computers zouden komen die de kaarten van digidesign overbodig zouden maken.

:halleluja

Dus Simuleren als ik het goed begrijp
Simuleren?

Nee, als je bijv een paar midi kanalen afspeelt en die naar verschillende sporen van cubase mixt en die allemaal tegelijkertijd opneemt met bijv een zanger erbij dan ben je aan het tracken.

Volgens mij bedoel ik toch gewoon opnemen op meer sporen met je computer.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back