Als ik mijn boxen / monitor naast me computer monitor zet dan trekt dat helemaal weg en wordt groen (algemeen bekend denk ik) . Is dat probleem verholpen als ik tft schermen gebruik ? Ik moet een studio meubel bouwen waarbij ik de 19 inch racks links en rechts wat hoger uit wil laten lopen. Ik kan mijn boxen daar dus niet op zetten anders gaat het geluid over me heen. De boxen / monitors moeten dus dichter naar binnen naast me scherm. Kom ik meteen op een vraag over 2 schermen naast elkaar. Tuurlijk ziet het er stoer uit maar is het nou echt noodzakelijk ? Je kunt toch ook je Sequencer minimaliseren ? Net als je achter een normale pc zit ? Het is zeg maar een stukje gemakzucht. Of niet ? Ik ben nu bezig om aankopen te doen en vraag me echt af wat ik er mee moet. De software wereld gaat nu pas voor mij open.
Ik werk dan met deze basis:
Access - Virus KC
Jomox - Airbase 99
Ensoniq - ASR 10
Behringer analoge mixer
PC met cubase (nog geen idee welke versie als ie maar goedkoop is).
Wat betreft de monitoring (boxen). Is me een set Monitor one van alesis aangeraden.
Ik werkte tot nu toe met een Atari mega st 1 dus echt verwend ben ik niet. Het is goed te doen maar redelijk standaard. Meer dan een sequencer is het dan ook niet voor mij. Ik wil precies zoiets maar dan op een PC. Mede met de mogelijkheid dat ik het makkelijker op kan slaan etc. En de effecten in Cubase. Een vooruitgang is het al snel als je overstapt op PC (of Mac zoals velen).
Ik zal niet snel aan de softsynths gaan maar op den duur wil ik mijn opties open laten wat zou voor mij een goede Cubase zijn ? Ik heb jaren terug met versie 5.0 gewerkt en dat vond ik goed te doen. Makkelijk en overzichtelijk.
Ik werk dan met deze basis:
Access - Virus KC
Jomox - Airbase 99
Ensoniq - ASR 10
Behringer analoge mixer
PC met cubase (nog geen idee welke versie als ie maar goedkoop is).
Wat betreft de monitoring (boxen). Is me een set Monitor one van alesis aangeraden.
Ik werkte tot nu toe met een Atari mega st 1 dus echt verwend ben ik niet. Het is goed te doen maar redelijk standaard. Meer dan een sequencer is het dan ook niet voor mij. Ik wil precies zoiets maar dan op een PC. Mede met de mogelijkheid dat ik het makkelijker op kan slaan etc. En de effecten in Cubase. Een vooruitgang is het al snel als je overstapt op PC (of Mac zoals velen).
Ik zal niet snel aan de softsynths gaan maar op den duur wil ik mijn opties open laten wat zou voor mij een goede Cubase zijn ? Ik heb jaren terug met versie 5.0 gewerkt en dat vond ik goed te doen. Makkelijk en overzichtelijk.