Jarre versus Unic.......(lange track)

Unic

El Musica
Jarre versus Unic

Wat krijg je dan......... ?
dit: Een Jarre like ondergrond en dan maar gaan.

Een nummer van een kwartier.... waarom?
Omdat ik hem lekker vind klinken...en dan mag een nummer extra lang duren.:)

De naam?
Unic - Home where the angels are.

Waarom?
Omdat het nummer (sound + melody) het gevoel van een thuiskomen geeft.
De arpeggio + choirs mij een angel achtig gevoel geven.

Ik zou zeggen. Probeer het eens. Dit nummer is puur gemaakt voor mezelf.... om lekker bij weg te dromen.
Het Publiek...jullie....mogen ervan vinden en mee doen wat je wil;)

Groetjes Unic

---
Unic - Home where the angels are

"live" opgenomen in Goldwave
Roland D70: piano, strings, choirs, arpeggio.
Fruityloops: de rest ;)
---

Nou,

Ik ben pas op een kwart van deze track.. het klinkt gewéldig!!

Die bassline mag je iets meer stuiterend maken dan is het echt perfect.

Ik ga deze track fijn uitluisteren :)

Origineel geplaatst door demian
Nou,

Ik ben pas op een kwart van deze track.. het klinkt gewéldig!!

Die bassline mag je iets meer stuiterend maken dan is het echt perfect.

Ik ga deze track fijn uitluisteren :)

EN zoals je misschien al bermerkt hebt...hij blijft hetzelfde... maar steeds anders;)

de baslijn kan stuiterender...alleen mijn pc trekt niet meer voices live... bas staat op 2 voice in plaats van 6 of 8 (dikker).

maar ja:)

Hier en daar wordt het een beetje eentonig, maar het is zeker mooi !
ik krijg allerlei rare flashbacks richting oudere muziek als Roxy Music enz.

:)

Goed gedaan Unic! Ik zou het eerder een Jarregelis-stijl noemen:). Hij duurt lang maar blijft aantrekkelijk door de mooie sounds en arpeggios. Waar komt de leadsound uit (typische Jarre brass)?

Tip: Voor een dergelijke lengte zou het goed zijn om ergens op 10 tot 12 minuten iets onverwachts te doen (modulatie bijvoorbeeld)*D

Ik ben ook met een 'Jarretje' bezig nadat ik onlangs Oxygene part IV heb geanalyseerd in deze thread. Als ik e.e.a. klaar heb zal ik 'm hier posten.

Origineel geplaatst door jgeers01
Goed gedaan Unic! Ik zou het eerder een Jarregelis-stijl noemen:). Hij duurt lang maar blijft aantrekkelijk door de mooie sounds en arpeggios. Waar komt de leadsound uit (typische Jarre brass)?

Tip: Voor een dergelijke lengte zou het goed zijn om ergens op 10 tot 12 minuten iets onverwachts te doen (modulatie bijvoorbeeld)*D

Ik ben ook met een 'Jarretje' bezig nadat ik onlangs Oxygene part IV heb geanalyseerd in deze thread. Als ik e.e.a. klaar heb zal ik 'm hier posten.

Wat bedoel je met regelis uit "Jarregelis-stijl" . Ik bedoel.. alles wat niet jarre klinkt...is Unic:D hehe

Als je met modulatie stap omhoog bedoelt...dat doet ie al op het laatst;), maar ik snap wat je bedoelt.

de lead... is de simpele ts404 uit Fruityloops:eureka: hoezo een synh nodig van 3000 Euro?;)

ben beniuwd naar jou jarre..

Ik was trouwens bezig met een remake van Ogygen 6 7 8 9 of ites dergelijks :D heb ik hier nog liggen...maar begon toen zelf wat te maken:)

Origineel geplaatst door Unic
... regelis uit "Jarregelis-stijl" ...

gelis als in Vangelis, schat ik zo.
Daar moest ik ook wel een beetje aan denken, hier en daar nl best wel dat bombastische.

Origineel geplaatst door gemmetje
gelis als in Vangelis, schat ik zo.
Daar moest ik ook wel een beetje aan denken, hier en daar nl best wel dat bombastische.

ah op die manier...
Ik gebruik meer reverbration en smeer middelen dan jarre:) + een piano... die kent jarre ook niet

Vangelis kent deze ingredienten wat meer inderdaad...

Maar ik heb bijv. geen pauk gehoord!!! :)

I.d.d een beetje tussen Vangelis en Jarre...

Modulatie in de zin van een andere toonsoort; het moment dat ik aangaf ligt op zo'n 2/3 van de lengte (ook wel gulden snede genoemd; een compositie trucje waaruit blijkt dat als je op zo'n moment iets onverwachts doet dat meestal positief bijdraagt aan de compositie...)

Origineel geplaatst door jgeers01
I.d.d een beetje tussen Vangelis en Jarre...

Modulatie in de zin van een andere toonsoort; het moment dat ik aangaf ligt op zo'n 2/3 van de lengte (ook wel gulden snede genoemd; een compositie trucje waaruit blijkt dat als je op zo'n moment iets onverwachts doet dat meestal positief bijdraagt aan de compositie...)

ja dan snap ik het ook...

na 2/3 gaat de hele bimbam dan ook 1 noot omhoog... maar omdat ik dit niet gedaan heb terwijl je het actief hoort... is het wat minder aanwezig:)
En ik had geen cpu mee rover voor nog een klein effectje:( maar goed...laat hem lekkerzo:)

en die track van jou post die ff in een thread..heb hem net gehoord... tjeetje... hele mooie copy:)

Origineel geplaatst door Unic
en die track van jou post die ff in een thread..heb hem net gehoord... tjeetje... hele mooie copy:)

Dank voor je compliment! Volgens mij is die thread vooral bedoelt voor eigen nummers, toch?

Hey Arnaud! :)

Goh, alweer een hele hele mooie! Niet echt 100% mijn smaak, maar zeker mooi gedaan! Hier ben je niet echt lang mee bezig geweest of wel? :D Een paar dagen geleden kreeg ik nl. het eerste stukje te horen, en nu is ie al af :)

De sfeer is geweldig! De track is een beetje aan de lange kant, maar verder kan ik dr eiglijk weinig over zeggen, ook omdat ik dr weinig verstand van hep ;) Maar hij klinkt zeker heeeeeerlijk! :okdan:

:D

Origineel geplaatst door ThndR

Hier ben je niet echt lang mee bezig geweest of wel? :D Een paar dagen geleden kreeg ik nl. het eerste stukje te horen, en nu is ie al af :)

dankjewel en het klopt wel... alleen het prille begin en idee was van een remake van oxygene...die had ik al liggen:)

Mooie track. Ik hoor de Jarre-invloeden zelf niet zo, het klinkt eerder als een kruising tussen Kraftwerk en Vangelis. Het enige kritiekpuntje is dat ik na 10 minuten toch wel iets meer variatie op dit thema zou verwachten. Een modulatie, een solo, een andere aanpak van de synthsolomelodie of zoiets om zo de spanning (en de aandacht van de luisteraar) erin te houden.

Origineel geplaatst door Saskija
Mooie track. Ik hoor de Jarre-invloeden zelf niet zo, het klinkt eerder als een kruising tussen Kraftwerk en Vangelis. Het enige kritiekpuntje is dat ik na 10 minuten toch wel iets meer variatie op dit thema zou verwachten. Een modulatie, een solo, een andere aanpak van de synthsolomelodie of zoiets om zo de spanning (en de aandacht van de luisteraar) erin te houden.

Ik vind de Jarre (lees oxygene) invloeden er wel aardig dik op liggen. Ik heb juist weer totaal geen Kraftwerk feelings bij dit nummer :)

Maarrrr....Ik ben hier wel weg van Unic!!

Voor mij is dit pure nostalgie naar de eerste Jarre-lp's. Heerlijk om rustig in de achtergrond te beluisteren terwijl ik naar de sterrenhemel kijk. Dat het lang duurt deert mij niet.
Zalig.

Back