Jarre versus Unic.......(lange track)

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik vind de Jarre (lees oxygene) invloeden er wel aardig dik op liggen. Ik heb juist weer totaal geen Kraftwerk feelings bij dit nummer :)

Maarrrr....Ik ben hier wel weg van Unic!!

Ik vind dat het wel wat heeft van Kometenmelodie 2 van Kraftwerk (te vinden op Autobahn). Luister maar 'ns naar het bijgevoegde stukje en vergelijk het dan met Unic's nummer zo rond 3.40. Ik ben het na verdere beluistering wel eens met de Jarre-invloeden, die zijn eigenlijk ook best duidelijk.

Attachments

• kometenmelodie.mp3
    284,3 KB · Bekeken: 99
Het klinkt wel goed!
Het minimalistische begin lijkt op Vangelis, de bass-loop op Kraftwerk en de tingeltangeltjes weer op Jarre.

Die bass-loop met de gephase-de strings doen me overigens ook erg lijken op... euh, kom hoe heet dat nummer... :confused:

[zoekt op internet]

Oja, op het nummer van Giorgio Moroder genaamd The Chase van de film Midnight Express!
Als je die hoort, snap je meteen wat ik bedoel.

Een fotootje doet het altijd leuk:
giorgiomoroder70s.jpg

Meer geile synth-studio foto's op deze website, trouwens.

Origineel geplaatst door Saskija
Ik vind dat het wel wat heeft van Kometenmelodie 2 van Kraftwerk (te vinden op Autobahn). Luister maar 'ns naar het bijgevoegde stukje en vergelijk het dan met Unic's nummer zo rond 3.40. Ik ben het na verdere beluistering wel eens met de Jarre-invloeden, die zijn eigenlijk ook best duidelijk.

Het heeft er inderdaad wel wat van weg:)

Zo zie je maar , iedereen hoord weer wat anders.
Het is toch echt begonnen met een eigen interpretatie van Oxygene. Hierbij een korte test die ik ervan maakte. Toen ben ik met mijn eigen track begonnen.

Attachments

• unic - oxygene 6-8.mp3
    965,7 KB · Bekeken: 80
Om even mijn zinloze aanvulling neer te zetten: ik vind het wel ontzettend Jarre. Niet echt origineel dus (maar ja, de basis was dan ook een cover :) ), maar wel echt goed nagemaakt qua geluiden. Al die effectjes en in- en uitfadende dingetjes: :okdan: Alleen wat mij betreft veel te lang voor 10 minuten; meer een uit de hand gelopen jam. Maar zoiets gaf je al aan, geloof ik.

Maar wat een goede sound zeg!

ik heb ooit (in 1997) een Jarre-achtige track gemaakt op mijn toenmalige korg X5 maar die heb ik allang niet meer. ook geen mp3 van. ben dus nu opnieuw de midisporen aan het invullen met sounds uit mijn huidige instrumentarium. kost nog verdomd veel tijd, vooral het remappen van drumsounds en het overdoen van midi cc's en sysex. hopelijk binnen een weekje hier het resultaat in synthmann vs Jarre :D

Back