hit?

De meeste muzikanten zijn bescheiden over hun produkt en spreken niet zo snel over "een hit", dus je zal lang moeten wachten op geposte tracks.

Je kan beter vragen "Wat vind jij jouw beste track ooit gemaakt?"

De vraag gaat meer over uitgebracht werk en hoe groot het succes daarvan is/was denk ik.

Wist je dat een artiest tot zeker 2 a 3 jaar moet wachten na het tekenen van een contract voordat hij/zij eindelijk doorbreekt. (hiermee bedoel ik geen Indie labels.)

Zelf heb ik nog geen "hit"gehad, maar wel contracten getekend voor 3 van mijn songs.
Ik zelf heb deze muziek geshopt in Los Angeles, en heb zelfs 8 maanden moeten wachten op antwoord.

Beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.

Ik heb er nog geen geld mee verdiend, maar dat komt nog wel.
De betreffende songs worden weldra uitgebracht op diverse cd's.

Meer info over de muziek industry, vind je op mijn site.

WAAR zijn al die muzikanten en producers met hits?

POST YOUR TIPS AND HELP OTHERS......

hits..

hits..

ik heb nog geen hit gescoord.. vind ik zelf.. of anderen daar zo over denken weet ik niet.. misschien moet ik toch maar eens proberen bij een (indie) label aan te kloppen...
Hoe gaat dat eigenlijk.. een hit scoren?

RE

RE

Om een hit te scoren, daar moet je gewoon geluk mee hebben.

Het gaat als eerste om je muziek!

bij Indie labels daar word je makkelijker gesigneerd (mocht je dit willen).

Men kan beter bij een Indie gesigneerd worden dan bij een grote, hoe raar dit ook klinkt.
Mocht je voor het geld gaan, forget it.....

Mocht je een contract krijgen van een maatschappij, en ze bieden geld, dat zou te gek zijn voor je, maaar....
Het geld wat je "krijgt" van hun is een LENING, (schrik niet) Dus hetzelfde als een creditcard met 66% rente erop.
Welke JIJ terug moet betalen via je inkomende royalties en plaatverkoop.

Word je eerste plaat geen hit, dan sta je op straat (niet letterlijk) maar je staat nog steeds onder contract bij het Label, en je mag niets anders doen van hun. Daar zit je dan, je kunt geen kant meer op, mag geen andere muziek maken, niet overstappen naar een ander label en ga zo maar door.

Tja hoe scoor je een hit?

Ik zou zeggen investeer en kom naar de workshop.

Dingen die NIEMAND je verteld, hoor je daar.

Mocht je twijfels hebben, doe dan maar eens goed research.

Stuur maar een PB of email mocht je vragen hebben

Sterkte en succes

tja...je moet natuurlijk ook een contract wel ff doorlezen voordat je er domweg je krabbeltje onderzet. Is voor dat inzicht een workshop nodig? en moet ik daarover over t forum verspreid nou echt steeds lezen?

Pjotr

Pjotr

Als je hierop geen prijs stelt, reageer dan niet.
Probeer andere mensen eens te helpen, in plaats van alleen maar de boel afkraken.

Je weet het toch beter. dus de workshop zal niets voor jouw zijn.
Wat doe je nog eens voor werk? houden zo dan.

*D

oh sorry mijnheer, ik zal t dan ff zo stellen

Bericht door een moderator:
wil je a u b niet het hele forum vol spammen met je workshop

En op persoonlijke noot, reageer ik wanneer ik wil.

Re: RE

Re: RE

Origineel geplaatst door liquid
Word je eerste plaat geen hit, dan sta je op straat (niet letterlijk) maar je staat nog steeds onder contract bij het Label, en je mag niets anders doen van hun. Daar zit je dan, je kunt geen kant meer op, mag geen andere muziek maken, niet overstappen naar een ander label en ga zo maar door.

Tja hoe scoor je een hit?

Ik zou zeggen investeer en kom naar de workshop.

Dingen die NIEMAND je verteld, hoor je daar.

Dat ligt er maar aan onder welke voorwaarden je tekent en of je een artiestencontract tekent
of een licentieovereenkomst, als je dan toch een beetje de man uit wil hangen hier doe het dan goed.

Verder is het behalve arrogant ook vrij dom om mensen hier proberen wijs te maken dat ze hits kunnen maken na het bijwonen van jullie workshop, informatie over de industrie maakt je nog geen topproducer, componist, technicus of liedjesschrijver, het zal jullie ongetwijfeld wel rijker maken.

Je gelijk proberen te halen door iemand zijn werk af te katten lijkt me meer over jouw persoonlijke ontwikkeling als mens te vertellen als over de werkzaamheden van Pjotr...als je wat langer in de industrie en het leven in het algemeen meedraait kom je er nog wel achter dat niet altijd alles ligt aan jouw talent en inzet.
Het feit dat je met je tracks loopt te leuren in Amerika en daar dalijk met een track uitkomt op een compilatie maakt je echt geen beter, gemotiveerder of intelligenter mens dan de rest van de mensen hier.

Om dan maar ff ontopic te reageren: mijn grootste hit is een terrornummer dat ik met fasttracker heb gemaakt, samen met een maat van me, jaar of 5 terug, is uitgelicenseerd aan een frans label dat het op een verzamel-cd heeft geplaatst waar bijna 3000 exemplaren van zijn verkocht...big business dus, toch wel goed voor zo'n 10 euro dus 5 euro de man :D

toch wel een track waar ik nog leuke herinneringen aan heb, lekker in de huiskamer, m'n ouders die tv zitten te kijken, biertje erbij en dan met oordoppies in omstebeurt wat patterns toevoegen en elkaar proberen te overtreffen qua extreemheid eigenlijk...nog best een toffe track geworden die ik nu nog de moeite waard vind om te luisteren terwijl ik verder eigenlijk amper van terror hou...

nou ja, niet echt een hit dus eigenlijk, maar het beste dat ik tot nu toe heb bereikt :D ach, ben er best blij mee :W

Origineel geplaatst door Nightstorm
bijna 3000 exemplaren van zijn verkocht...big business dus, toch wel goed voor zo'n 10 euro dus 5 euro de man :D

Dan heb je toch wel iets verkeerd gedaan, of niet? Ik heb ooit drie tracks uitgebracht bij Ramshorn op zo'n verzamelcd waar ik toch een paarhonder piek voor kreeg.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Dan heb je toch wel iets verkeerd gedaan, of niet? Ik heb ooit drie tracks uitgebracht bij Ramshorn op zo'n verzamelcd waar ik toch een paarhonder piek voor kreeg.
ja was dat een voorschot of echt royalties van de verkopen van die cd?

Origineel geplaatst door Pjotr G
oh sorry mijnheer, ik zal t dan ff zo stellen

Bericht door een moderator:
wil je a u b niet het hele forum vol spammen met je workshop

En op persoonlijke noot, reageer ik wanneer ik wil.

Sorry dan Pjotr.

Wat de workshop betreft. sorry hiervoor.
Het is maar een tip, das alles
Je bepaalt je eigen toekomst, en ik zal zeker niet zeggen wat je moet doen.

En wat betreft Beepr.
Die weet het beter... ga lekker nog 3000 messages posten.

En wat betreft de workshop, wees blij dat iemand je dit verteld, zelf was je er nooit achtergekomen.

PEACE and RESPECT and just keep laughing dudes.....

Het is maar een tip, das alles

Wel een slechte tip als je het mij vraagt! Ik vind "workshops" en "cursussen geluidstechniek" gewoon geldklopperij.
Ze weten zich allemaal goed te verkopen en maken misbruik van "de onwetendheid" van de muzikant. Alsof je "een hit" gaat scoren nadat je zo'n opleiding gevolgd hebt. Ik heb ooit het "Soundseminar" gevolgd te Rotterdam. Op zich is dit nog 1 van de betere opleidingen in Nederland. Aan het eind zei de examinator pas dat het hele diploma papiertje geen ene ruk voorstelde en dat je echt niet zomaar de business in kan rollen d.m.v. dat papiertje. Ze lachen je vierkant uit.
Enige voordeel is dat je met zo'n opleiding informatie krijgt opgedrongen, waar je anders misschien niet aan gedacht had, maar het internet is tegenwoordig zo'n informatie bron, dat dit ook volstaat. "Wat betreft muziek". Je hebt het of je hebt het niet.

Laatst gewijzigd:
En wat betreft Beepr.
Die weet het beter... ga lekker nog 3000 messages posten.

Gokje, hij weet het zeker beter.

Volgens mij heeft ie zelfs in de top40 gestaan...

RE

RE

Denk en doe maar wa je wilt. Maakt mij niet uit..

Maarja, dit is weer typisch nederlands. en maar klagen, maar niets doen.

Wat denk je zelf dat een Platenmaatschappij bij je aan de deur komen, met hier heb je een contract.
Mensen in de industry werken alleen met 1000% gemotiveerde mensen, en niet 49%.

Doe eerst eens research voordat je een oordeel velt.

Is dit de bedoeling dan: zelf niets geregeld krijgen, dan maar andere lui op forums afzeiken.

Geef me je website eens, dan ga ik daar eens op kijken wat en wie jij bent en wat je doet.
Wat heb je al bereikt, show it to me... laat horen.

Show some RESPECT dude. (and others)

:gaap:

Back