hoe krijg ik een digitale synth 'warmer'

Heb dus ook Mic200's van Behringer om voor diverse doeleinden in te zetten. Maar verwacht er niet van dat je CS6x ineens factor 200 nodig heeft.

Dan kun je beter eens naar de editing van de patches gaan kijken. En dus iets met laag doorlaag filters doen en die strings gewoon doffer laten klinken. Dan krijgen ze ook vanzelf een warmer gevoel. (Ook logisch als je weet dat de buizen karakteristiek ook vergelijkbaar is met een 6d-12dB laag doorlaat filter op 10 a 12kHz)
En een LFO heel subtiel je AWM pitch laten moduleren. Evt bij een 2e AWM dezelfde LFO maar dan met een fase verschoven. En dan beide pannen. Krijg je een soort PWM achtig effect.
En onboard effecten zijn heus wel te gebruiken. Tikkie delay, tikkie galm en misschien wat exciting.

Datalist, pagina 22, effect 49.

De amp sim! Hier zit ook een TUBE stand op waarmee je het geluid wat kan bijwerken :D.

-C-

Attachments

• cs6x effect.jpg
    cs6x effect.jpg
    30,1 KB · Bekeken: 89
jazzman, tja "warmer"... bedenk daar eens een formele beschrijving van... uhm: minder ijl, minder koud...? lastig...

c738, de cs amp sim en een aantal andere distortions en zo heb ik al geprobeerd. deze hebben natuurlijk hetzelfde probleem waar practisch alle digi synths met distortions e.d. aan lijden: één noot klinkt prima, twee noten gaat (mischien) nèt, maar een akkoord verandert al snel in een afgrijselijke puinhoop.

één uitzonding die ik ken is de k2000: deze heeft algoritmen met distortion e.d. erin, dus elke noot wordt individueel ge-distort - dit is wat mij betreft het grote voordeel van de k-serie. en ja, ik heb een kurzweil overwogen, maar ik wilde toch wel een paar stappen omhoog vanaf de k2000, en daar heb ik de poen dus helaas niet voor (een k2600 in tripple mode zou de truc wel doen, vermoed ik :D )

fuse, dank voor de tips - het zijn zo'n beetje dezeflde tip die ik elke synth-beginner vertel :dubbel: - ik heb patches zowel voorbereid als ter plekke staan editen, inderdaad met de verschillende lowpass filters, en de EQ. variaties van de chorus, celeste en andere effecten... nope. de reverb zet ik zowiezo op diffuse 0 - dan wordt hij mono en klinkt al veel donkerder.

tussen de 1 en 10 gaat het redelijk. mischien toch nog mee verder prutsen voordat ik hier verder zeur!?

als je het verschil van ob3#2 zonder en mèt tube roto hebt gehoord snap je vast waarom ik dit op alle digi synth wil! (maar dan zonder...*swoosh* *swoosh* of *swooseswoosh* van de leslie! :stupid

Ow je zeurt niet ;) maar ik vroeg het me af of je het met lage settings had geprobeerd :).
Behringer en phonic hebben betrekkelijk goedkope tube apparaten, misschien is dat iets?

-C-

:eureka: net even een mailtje gestuurd aan hugh & kettner... kijken of ze iets in de collectie hebben hiervoor.

Gompie en ik maar denken dat je een beginner was.
CS6x he. ;)

Koop dat ook gewoon een EX5 tweedehands. :duivels:

Tip: stook een matig vuurtje onder je Digitale Synthesizer. (gas, turf, hout). Houd altijd een flesje water gereed. Tip2: gebruik zeker geen alcohol. Tip3: de posts van C738 maken je dement.

m.

no offence mate- het is een compliment!:) Ik, leek, snapte gewoon geen reet van je tabel. (Dat is dus -1 Karma voor mij.. YOOUWTCH)...

8)

Ja nu je de post ge-edit hebt snap ik hem. Das een screenshot van de manual van de CS6x.
Kijk... das het irritante altijd met text based communicatie. Soms staat iets dr heel erg bot terwijl het grappig bedoeld wordt.
No offense ;)

-C-

Origineel geplaatst door fuse
En een LFO heel subtiel je AWM pitch laten moduleren. Evt bij een 2e AWM dezelfde LFO maar dan met een fase verschoven. En dan beide pannen. Krijg je een soort PWM achtig effect.
En onboard effecten zijn heus wel te gebruiken. Tikkie delay, tikkie galm en misschien wat exciting.

Yep, doe ik ook regelmatig. Iedere keer als ik een andere synth koop heb je dit probleem en je hebt altijd ff tijd nodig voor je de ins en outs van de synth kent. Het subtiel moduleren van de pitch is altijd een goed idee, iets dat heel typisch is voor strings uit analoge synthesizers. Op de Fantom X hebben ze daar een handige parameter voor ingebouwd, namelijk "analog feel".

Een Nord Lead 3 klinkt ook niet altijd super warm, maar met effecten (reverb, chorus, delay) of een Behringer Mic-100/Mic-200 tube klinkt het 10 keer beter.

Maar zoals Fuse al zei, verdiep je zeker in je synth en zorg dat er weet hoe je sounds breder, warmer, voller etc kan maken. Detunen, unison, pitch modulatie, panning etc.....het is soms heel simpel.

ik heb ook geexperimenteerd met die mic100/200 van behringer, maar was er niet echt van onder de indruk... toen heb ik flink doorgespaard voor een Electrix Filter Factory en dat is toch wel andere koek!!!

Zo'n Filter Factory van Electrix pompt elk goedkoop vst'tje op tot een monster synth...
kijk maar eens op www.electrixpro.com

ik heb zelf de sheman nooit gehad, maar voordat ik de electrix wilde aanschaffen heb ik wel wat onderzoek gedaan en demo's geluisterd. Daarnaast heb ik mensen gesproken die er wel 1 hadden.

Ik heb zelf een van mijn filter factory's verkocht aan iemand die al een sherman had maar toch nog een ander filter wilde hebben.

Het blijkt dat de sherman het geluid echt helemaal vertiefd!! in een possitieve zin dan, de filterfactory is wat liever:luv:

Kwestie van wat je wilt bereiken dus....

Origineel geplaatst door pal
ik heb ook geexperimenteerd met die mic100/200 van behringer, maar was er niet echt van onder de indruk... toen heb ik flink doorgespaard voor een Electrix Filter Factory en dat is toch wel andere koek!!!

Zo'n Filter Factory van Electrix pompt elk goedkoop vst'tje op tot een monster synth...
kijk maar eens op www.electrixpro.com

je vergelijkt een pre-amp met een filter?????

Back