Sorry, POD en zo'n Adrenalinn zijn echt niks voor me. Ik heb nu inmiddels een Twin Reverb kunnen proberen voor een half uurtje. En echt. THIS IS IT!
Maar nu weer een puntje. Welke zal ik kopen. Ik heb me verdiept in die twins, en ik lees overal (
o.a. hier) enorm goede verhalen over de originele pre 65 blackface twins (niet de remakes). Alleen dat wordt verteld door gitaristen, en nergens door rhodes spelers en deze dingen zijn mede dankzij de leeftijd zo goed als onbetaalbaar. (iig minstens het dubbele van een 'gewone' silverface twin).
MatthijsBlom> Jij zei iets over twins uit de tweede helft van de jaren 70. Heb je er meerdere gebruikt? Vond/vind je deze helemaal top?
Als er geen leeftijd bij staat dan kun je deze volgens mij toch afleiden aan de wattage? 100 watt is ouder en 70/135 watt zijn de nieuwere ('mindere' ?) modellen? Kan iemand dit bevestigen?
En dan verder is het belangrijk dat ik weet wat erin zit of wat ik erin moet bouwen, en dan heb ik het over 2 dingen; de speakers en de buizen. Wat zijn de lekkersten

?
Apollo> (geweldige CD van je trouwens

) Jij had dus mindere ervaringen met de crybaby, verder nergens betere resultaten mee geboekt? En jij gebruikt volgens mij toch ook een wurli? Die 200a's hebben een soort van versterker met een soort van speakertjes bovenin, ik neem aan dat je die niet zo direct opneemt? Is ie te gebruiken met een Twin Reverb, of hoe wordt dat normaal gedaan? (heb er namelijk ook een op het oog..

)
Iemand anders nog misschien met lekkere rhodes pedaaltjes? Phasers, Wah, Buizendistortie, Tremolo...?
Bedankt!
Kai