Namm 2005

SpaceAgent202

Sinds 2001
Post hier al je verslagen et cetera van Namm 2005!

Wat is er weer veel moois!
Om maar over wat nuttigs te beginnen, er zijn weer veel skitterende spullekes in 2005!

ploink

Attachments

• buchla4.jpg
    buchla4.jpg
    241,2 KB · Bekeken: 69
Een Hoop nieuw behringer spul

Een Hoop nieuw behringer spul

De mensen bij behringer hebben weer niet stil gezeten, 78 nieuwe producten:)

Link

Greetzz Synthfreak

Origineel geplaatst door Hanz

... voorzover het Roland nieuws... :D

nou!
hele nieuwe v-drum spulletjes, amp's, fx, .....:{ :koffie:

Het was wel een verdomd tamme Namm.

Nieuwe Korg en de rest was zo'n beetje allemaal wel bekend.
Best wel vreemd eigenlijk.

Of gaan een heleboel bedrijven toch voor de europeese scoop?

Origineel geplaatst door fuse
Of gaan een heleboel bedrijven toch voor de europeese scoop?

De markt ligt behoorlijk op z'n gat. Als de economie weer wat aantrekt, dan durven de producenten ook wat meer. Een muzikant, die minder geld te besteden heeft, die wacht nog een jaartje met iets nieuws kopen.

Wout

Re: Een Hoop nieuw behringer spul

Re: Een Hoop nieuw behringer spul

Origineel geplaatst door Synthfreak
De mensen bij behringer hebben weer niet stil gezeten, 78 nieuwe producten:)

Link

Greetzz Synthfreak

oa een lekker (and cheap) mp3/wave scratch/mix tooltje:dj:

Origineel geplaatst door ikke
Dat spel heeft een skratchwheel voor kabouters.. :kimono:

sjah, op turntablism is het idd niet gericht:)
wieltjes zijn ongeveer zo groot als die van rack twin cd systems...

Wellicht niet zo spannend als een nieuwe synth maar toch zeker interessant om te weten als je altijd al die Fantom X Grand Piano sample wou hebben maar geen zin had om daar dan maar een heel workstation bij te kopen. Nu kan dit bv. met een...

Roland RD-300SX die makkelijk te tillen is, slechts 15 Kg. Misschien zal dit ook te merken zijn aan het klavier (Compact Progressive Hammer Action) waarvan ik vermoed dat het een gelijkaardige, lichte aanslag zal hebben als de RD-150/170. Ook fijn is dat nu ook deze piano over een uitgebreider arsenaal aan geluiden beschikt dan bv. een RD-150/170.
rd300sx_md.gif

Roland RD-700SX die nu ook een playback sequencer aan boord heeft en nog een extra, nieuwe pianoklank en gebruik maakt van een "Authentic Progressive Hammer Action" klavier.
rd700sx_md.gif

Beide piano's beschikken over een polyfonie van 128 noten. Richtprijzen kon ik nog niet terugvinden maar ik vermoed dat deze in dezelfde lijn zullen liggen als de huidige RD-170 en RD-700.

Zodra deze in de winkel opduiken zal ik zeker eens binnenwippen en hun toetsen strelen, en hopelijk maken ze dan nog een mooi geluid ook. :dubbel:

Ik vond die Tascam DM-3200, de Alesis Fusion en de TC Electronic VSS3 voor de Powercore
de drie meest memorabele producten. Helaas was er nog steeds geen mLAN nieuws...

Origineel geplaatst door r.5
Helaas was er nog steeds geen mLAN nieuws...

Nee, helaas (nog) geen nieuws over nieuwe mLAN produkten. Ik hoop dat Yamaha stilaan de AW-serie multitrack recorders zal vernieuwen waarbij dan de mogelijkheid bestaat om die uit te rusten met een MY16-mLAN uitbreidingskaart. (liefst standaard natuurlijk). Iets als een 01x + multitrack recorder of zo.

Ach, over enkele maanden is het alweer Summer NAMM en er is ook nog zoiets als de Messe in Frankfurt. Dan introduceert Yamaha de herboren CS-80. Puur analoog synthplezier en natuurlijk ... voorzien van mLAN32e. Ik ga alvast sparen. ;)

Origineel geplaatst door Hover
Nee, helaas (nog) geen nieuws over nieuwe mLAN produkten.

Ik hoop nog altijd op een mLAN FireworX of PowerCore.
AES/EBU & S/PDIF converters voor mLAN zouden ook leuk zijn.
Ik verwacht nog altijd veel van de DICEII chip van TC.

Er was op NAMM volgens mij maar 1 produkt met die chip...

Kewl al die video'tjes. Vooral van de Poly-evolver keys en de Virus TI kun je zo wel een aardig beeld krijgen. Die van de Alesis Fusion vind ik trouwens waanzinnig slecht. Die gozert zit alleen maar te vertellen hoe geweldig Alesis wel niet is en wat voor een fantastische dingen er in de fusion zitten. Vervolgens komt ie toch met een stel uitgekauwde geluiden en demo's aanzetten... Wat mij betreft absoluut geen reclame voor dat ding! Volgens mij kan ie heel wat meer dan die vent liet horen.

Origineel geplaatst door Maks
wanneer is die roland rd700sx available?

Geen flauw idee maar je kan je wel door Roland US laten informeren zodra ze hem uitleveren. Je kan hier je e-mailadres achterlaten. Voorlopig zal je het met de online demo moeten stellen. (maar audio/video demo's staan er voorlopig nog niet op)

Nog niet zo lang geleden had Korg de cassetterecorder nieuw leven ingeblazen met de CR-4. Roland doet nu hetzelfde maar dan met een cd-brander: Roland CD-2

cd2_md.gif

Intussen las ik in de nieuwe Roland brochure dat de RD-300SX met een lichter klavier is uitgerust, wat ik reeds vermoedde.

En wat dacht je van die V-Synth XT met die VP330 emulatie? Klonk wel goed....
Maar een echte is goedkoper :)

Back