[new] track enzo..

doet me een beetje denken aan black dog.
ik zat de hele tijd te wachten op een drumbreak die erin zou komen. maar helaas kwam die er niet. qua melodie en sfeer enzo zit het wel goed. had alleen graag iets meer gehad op gebied van drums.

the Black dog, wow das wel een compliment (zit inderdaad altijd wel een Black Dog nummer in mijn play list :D )
Drums, ja daar heb je een punt. Het is bewust wat aan de magere kant, misschien wil dat drumloop idee van jou het wat opleuken! Goed idee

R

niemand nog?

(nou geef je is een voorzet om je de grond in te laten boren en dan doet niemand dat? :D )

Nou Arv, ik vind dit eigenlijk best te pruimen as is.

Wat je evenwel kan doen is wat meer aandacht besteden aan een aantal kleine details.
Het harmonium/glass lfo geluidje op 00.30 tot 00.42 is iets te prominent aanwezig.Deze sound tikje stiller en subtiel rev toevoegen + eventueel wat autopan L>R>L
Ook op het laatste zit die sound er te prominent in en vanaf (02.29) moet je het arrangement met diezelfde sound herbekijken. Je lijkt de draad wel kwijt daar...

Het stuk van 01.12 tot 01.24 (enkel drums en bass) weg knippen aub = overbodig of je moet het op één of andere manier interessant maken. Niet per sé opvullen, dus liever weglaten.
De vocal sample op 02.21 kan, maar is naar mijn mening niet aangepast aan het genre. Te droog en dus proberen
hier een korte delay op te zetten, liever nog een andere vocal sample die beter aansluit.

Dan op 02.28 vind ik het even wat dansen op een slappe koord en daarna schiet het weer in tempo en is de aandacht terug.
Als je film maakt moet je proberen mensen aan het beeldscherm te kluisteren. Als je muziek maakt is dat niet anders en de aandacht mag je geen seconde kwijtspelen.

Toch goed gedaan Arv, ik vind dit een zeer geslaagde ambient track ! Met niet te veel drums :) integendeel, ik mis het niet & less is more !

Thanx Skeletvm!

Aan zulke tips heb ik wat! Inderdaad, dat aandacht vast proberen te houden, das helemaal waar. Valt nie altijd mee :D
Wat betreft die vocals daar ben ik inderdaad ook nie helemaal over uit.

gr
R

Ach, ik hoor dat je in je enthousiasme vergeten was om het geheel echt af te maken.
Te vroeg gepost dus :)
Muziek maken is jezelf steeds weer in vraag stellen tot op dat punt dat je na jaren 98% van je creaties
trashed. Maar de overblijvende 2 tracks kan je dan wél laten horen :D

Helemaal waar.

Ik heb deze track nu een paar dagen niet gehoord dus ik kan er met een fris oor weer eens naar luisteren. En wat aanpassingen maken. De saaie stukjes hier en daar kunnen wel anders/weg ja.
Ik had zelf het idee dat er misschien wat veel laag inzit ook, maar dat valt mee?

Uitgekiende geluiden, je hoort dat hier zorgvuldig is over 'nagedacht'.
Ik vind het, zo op het 1ste gehoor, nog wat kaal op een of andere manier (voor mijn doen dan).

Mooi stukje Arv!

Het is soms echter net alsof ik zit te wachten dat de basslijn ,van het stukje dat bv. begint op 0.57, af en toe naar omhoog zou gaan. En ik weet niet of je er iets mee bent, maar ik zou dat leadsynthje (zo vanaf 0.43 en 1.26) af en toe wat langer releasen voor de afwisseling ...

En soms klinkt het inderdaad of het iets mist. Misschien een extra padje op de achtergrond?

Maar de structuur zit echt heel goed in elkaar vind ik. Heel erg mooi opgebouwd!

Origineel geplaatst door Arv
Ik had zelf het idee dat er misschien wat veel laag inzit ook, maar dat valt mee?

Dat heb je zelf heel goed gehoord :)
Dus ja, beetje 125 wegdraaien.

Laatst gewijzigd:
Thanx Guys!

@Skeletvm: yup, ik kan nu met het koptelefoontje op werk goed horen dat er teveel laag in zit! Die begon helemaal te trillen in me oor.. hehe

gr
R

Zeker een relaxed nummer.

De balans in de mix zou ik nog even naar kijken. Als ik hem hier op de boxen zet dan springt de bas eruit en de hihats en snares.

Die lead op 2:30 klopt qua timing van de LFO's niet zo met het nummer en het valt op.

Origineel geplaatst door fuse
Zeker een relaxed nummer.

De balans in de mix zou ik nog even naar kijken. Als ik hem hier op de boxen zet dan springt de bas eruit en de hihats en snares.

Die lead op 2:30 klopt qua timing van de LFO's niet zo met het nummer en het valt op.

klopt, die timing sucks m.a.w. met het handje ingespeeld.. Had geen midi sequencer gebruikt daarvoor..
Bass moet echt minder inderdaad! :D

vanavond ff doen

thnx

Heej Arv, ik heb je track Headstrong geluisterd op je site, ik kon er geen thread van vinden,
maarre.. lekkere track!!

Heb er net naar zitten luisteren, en vind dat er goede ideeen in zitten. Als geheel lijkt het echter nog niet echt ergens naar toe te gaan. Misschien kan je er een wat duidelijker thema in gooien. Ik vind het ook ietwat statisch klinken, mag wel wat meer funk in, tenzij het je bedoeling is om het een beetje 'Duits' te laten klinken.

Verder vind ik op zich de keuze van de geluiden voor een nummer als dit wel goed gemaakt.. lekker minimalistisch. De sample die erin zit komt wel een beetje out of the blue, en leidt eigenlijk af van de rest van het nummer.. het haalt je uit de sfeer zeg maar.

Wat ik je nog als idee wil geven is om de snare its te geven om mee te spelen. Wat ik hiermee bedoel is dat hij nu nogal luid en duidelijk op de voorgrond zit te hameren, en nioet echt een geheel vormt met de rest van de ritmetrack. Je zou er een of ander weird percussiegeluid bij kunnen doen wat de ritmetrack wat meer aan elkaar 'lijmt'.

Een nummer met goeie ideeen dus, waar zeker iets leuks van te maken valt.

Cheers,

Payt

wel apart trackje (zoals gewoonlijk)

Eerder bigbeat dan acid zou ik het noemen (is geen negatieve opmerking!)
Beetje ala Fused and Bruised (label) van een denk 8 jaar geleden. En dat is erg prettige herrie kan ik je melden:D

Back