welke synth

SubZ

Stamgast
Zit met een keuze probleem.

Ik heb op dit moment een Wavestation EX met romkaart, enkele weken geleden van Digimod overgenomen maar tis toch niet mijn ding..
Ik zoek een synth waarmee ik de meeste geluiden voor trance kan gaan gebruiken.
De wavestation klinkt prima maar ik hoor maar enkele geluiden die echt in mij straatje passen.
Voorkeur gaat uit naar een synth die specifiek gericht is op de trance markt, als het kan met effecten onboard.

Ik heb wel wat websites afgezocht maar hoe meer ik zie hoe moeilijker het wordt :stupid
Lange tijd dacht ik aan een JD-800 (vooral door de looks :{ ) maar ben bang dat al die sliders op een gegeven moment toch problemen gaan geven (kraken etc)
Mijn budget ligt zo rond de 600 euro max, die zou ik het liefst meteen goed investeren en niet zoals met de Korg dat ik opnieuw moet gaan zoeken.
Ik weet dat er al diverse topics met hetzelfde onderwerp zijn maar telkens net ff een andere vraag.

Dus wat ik zoek:

- Synth (toetsen) voor trance doeleinden
- effecten onboard bij voorkeur
- trance sounds, the more the better
- budget +/- 600 euri

elke tip is welkom! thnx in advance :biertje:

ja is een goeie, daar heb ik aan zitten denken. (die sounds klinken inderdaad prima!)
Ik heb inmiddels een A-Station, zou dat elkaar niet overlappen of heeft die KS-5 heel wat meer in huis?

Wat ik nu heb staan:

A-Station
MKS-50
JV880
Wavestation EX
Lexicon MPX-1
MAM MB33 MkII
Zoom 1201 (vanaf morgen ;) )

Wavestation gaat weer de verkoop in (wegens ruimtegebrek kan ik niet veel meer plaatsen in toetsenversie)
Dus een aanvulling op bovenstaande :eureka:

waarom krijg ik bij deze thread een "Welke synth voor trance" gevoel }:|

Maar goed.

Origineel geplaatst door SubZ
ja is een goeie, daar heb ik aan zitten denken. (die sounds klinken inderdaad prima!)
Ik heb inmiddels een A-Station, zou dat elkaar niet overlappen of heeft die KS-5 heel wat meer in huis?

Jep, dat overlapt elkaar heel erg. In principe is de KS serie een uitbreiding op de A-serie. Polyfonie is bijv. verdubbeld en de KS'jes zijn multitimbraal. Voor de rest is er niet veel veranderd. De synth engine is (zo ik dacht) hetzelfde. Ik denk dat je met de A-station wel aardige trance geluiden kunt produceren. Net zoals met de MKS-50 overigens. Wat wil je nog meer :)

Misschien eens kijken naar de an1x van yamaha, gaan voor de helft van je budget weg. En anders, bij ruimtegebrek, een AN200. Hou je nog geld over voor een ijsje ook.

Origineel geplaatst door mc_kwok
De synth engine is (zo ik dacht) hetzelfde.

Nope, de ks serie heeft meer filter types en meer waveforms dit zijn de 2 verschillen die ik weet.

Een jd lijkt mij een mooie synth..ook voor trance.
Denk zelf dat de sliders midisliders zijn. Die zullen i.i.g. niet gaan kraken.
De jp en de virus en de ms2000...oftewel de motorala's zijn bijna allemaal wel geschikt voor trance volgens mij!

gr,

Chris

Misschien begrijp ik het allemaal verkeert...Maar het 'schijnt' dat je ook je eiegen klanken kan maken met een wavestation? Is dat misschien een optie??

Re: welke synth

Origineel geplaatst door SubZ
Lange tijd dacht ik aan een JD-800 (vooral door de looks :{ ) maar ben bang dat al die sliders op een gegeven moment toch problemen gaan geven (kraken etc)
hoezo dan? het is geen vintage analoge bak met draaiknopen nutuulk...
kraken zal dus niet voorkomen aangezien alles digitaal word verwerkt. een slider, knop staat indirect in verbinding...

...kraken kàn dan wel (de slider blijft mechanisch, niet digitaal), maar dan niet in het audiopad... je zult dus vermoedelijk geen kraken horen, maar het is wèl mogelijk dat de sliders gaan 'springen' of onnauwkeurig worden.

Het schijnt dat de sliders van de JD-800 behoorlijk goed zijn afgeschermd (ik heb dezelfde sliders in mijn masterkeyboard) dus erg snel gaan ze niet kapot, trouwens.

Ik zou met die lijst eerder aan een sampler denken als volgende aankoop. Met een beetje sampler sample je je synths en hup zijn je synths weer vrij. Daarbij kan een beetje sampler nog als drumcomputer werken ook.

Origineel geplaatst door falafelbiels
Ik zou met die lijst eerder aan een sampler denken als volgende aankoop. Met een beetje sampler sample je je synths en hup zijn je synths weer vrij. Daarbij kan een beetje sampler nog als drumcomputer werken ook.

plus met een sampler kan je erg fijn trance geluiden maken :) Sample leuke zaagtandjes, layer en detune en maak zo je eigen trance supersaws. Dik wat aan met je lexicon en klaar is kees...

Idd probeer dus een sampler :) Yamaha A3000 zal denk ik wel goed zijn of een leuke Emu met filters..

thnx voor alle input :okdan:

laat ik nou een S3000XL in de verkoop hebben, misschien toch maar ff houden :erm:
Probleem wat ik nu wel heb is dat als mijn wavestation weg is ik geen toetsen meer heb.
Dat is mede een reden om een vervanger te zoeken, overigens als ik voor minder kan slagen zal ik het niet nalaten uiteraard.

Origineel geplaatst door falafelbiels

ja!

1 roland jp8080 of 8000
2 roland sh32 kost ook niet zo duur meer
3 nova k station
4 e-mu xl 1 of orbit 3
dat is nog leuk kwa prijs
ga eens naar feedback daar staan ze allemaal
hoor het zelf dan weet je wat je koopt

groet padokit
:halleluja

Instinctief en zonder de prijs in overweging te nemen zou ik zeggen
Roland JP8000, Yamaha AN1x, Access Virus, Clavia Nord Lead of Nord Modular.
Maar aangezien je al een VA hebt zou ik toch voor een sampler kiezen als
je niet opziet tegen wat programmeren natuurlijk ;)

Je kunt ook Reaktor kopen, en Rank1 even een kopietje van hun moeder synth in Reaktor vragen ;) Kom je denk ik een heel eind mee, aangezien die mannen hun hardware dus al niet meer aanraken - en toch goede muziek blijven maken.

Zie hier.

Maar ik denk dat je het beste voor een JP8000 moet gaan. En toetsen, en kaas. Virus met toetsen is in verhouding duurder tweedehands, en is qua proggen ook net ff moeilijker.

JP8000 blijft terugkomen hier dus ik verwacht dat het die gaat worden. :halleluja

thnx voor alle input!

Back