Zo'n ION synth, wat vind je er van ?

apart

apart

ik heb die ion nu een half jaar en vind het een apart ding
vind het ook nog niet zo eenvoudig om er een goede klank op te maken.
wel een feit is dat de "oscillatoren" l lekker analoog klinken.

von haulshoven

Origineel geplaatst door gijs
hey dat is een goed idee! ik heb wel wat patches die ik erin zou kunnen zetten. Niet zo veel, want tweaken op een Micron is een meerjarenplan :D

jullie weten toch dat forumlid Pim een deel van de factory-sounds heeft geprogrammeerd, en dat die qua namen ook allemaal namen van forumleden hebben? ;)

Re: apart

Re: apart

Origineel geplaatst door von haulshoven
ik heb die ion nu een half jaar en vind het een apart ding
vind het ook nog niet zo eenvoudig om er een goede klank op te maken.
wel een feit is dat de "oscillatoren" l lekker analoog klinken.

von haulshoven

Dat probleem heb ik nou ook, uit m`n virus haal ik binnen 5 min de vetste vaagste geluiden uit, met m`n ION ben je na een uur nog niet bij het geen wat ik met m`n virus bereik. Weet niet maar tis het meestal (net) niet.

dan moet je m beter leren kennen
ik vind de ion ontzettend toegankelijk
doet gelijk wat je wil
van leip frieken tot romig leaden
van zacht als jezus in je oor zeiken tot knalhard grof knetteren

Re: Re: apart

Re: Re: apart

Origineel geplaatst door metatron
Dat probleem heb ik nou ook, uit m`n virus haal ik binnen 5 min de vetste vaagste geluiden uit, met m`n ION ben je na een uur nog niet bij het geen wat ik met m`n virus bereik. Weet niet maar tis het meestal (net) niet.

Zo'n ding heeft een basissound, en als die je niet bevalt dan wordt het al een stuk lastiger om een mooi geluid te maken. Ik kan me voorstellen dat na tien jaar VA-synths in muziek een nieuwere VA-synth 'te analoog' kan klinken vergeleken met de sound van oudere VA's.

an1x/ion

an1x/ion

spelen natuurlijk 2dingen mee,
die an1x heb ik al zon jaar of 5/6, en de ion een half jaar plus het feit dat de an1x interne effecten bezit wat hem zo goed doet klinken.
en plastic klank? ja, en? dat hoeft geen nadeel te zijn.
hoe zou je de klank van de ion dan willen karakteriseren, metalig?

Re: an1x/ion

Re: an1x/ion

spelen natuurlijk 2dingen mee,
die an1x heb ik al zon jaar of 5/6, en de ion een half jaar plus het feit dat de an1x interne effecten bezit wat hem zo goed doet klinken.
en plastic klank? ja, en? dat hoeft geen nadeel te zijn.
hoe zou je de klank van de ion dan willen karakteriseren, metalig?

Ik weet wel dat als ik ooit nog een VA ga kopen dat het dan een VA is die een onmiskenbare VA klank heeft en allerlei dingen die niet of heel duur met analoge synths kunnen.

Als ik analoog wil koop ik analoog.

ion

ion

iedereen staart zich blind op analoog, en dat vind ik een beetje onzin.
ik heb een ms10, moog prodigy, sh101,mc202, monopoly, juno106, poly61 gehad en kan nou niet zeggen dat die dingen beter klonken dan het hok vol virtueel analoogjes die ik nu heb.

Re: ion

Re: ion

iedereen staart zich blind op analoog, en dat vind ik een beetje onzin.
ik heb een ms10, moog prodigy, sh101,mc202, monopoly, juno106, poly61 gehad en kan nou niet zeggen dat die dingen beter klonken dan het hok vol virtueel analoogjes die ik nu heb.

Ik wou dat meer mensen eens zo gingen denken, dan werden die analoge bakken tenminste een keer goedkoper.

nou ja... het klinkt gewoon anders. en sowieso heeft elke synth een andere klank.
ik luister naar de klank. klinkt het goed, dan is het goed. en dan maakt het geen moer uit of het nou analoog of VA is :)

Origineel geplaatst door elektrovolt
nou ja... het klinkt gewoon anders. en sowieso heeft elke synth een andere klank.
ik luister naar de klank. klinkt het goed, dan is het goed. en dan maakt het geen moer uit of het nou analoog of VA is :)

Hear , Hear !!!!!:mega:

Ik heb voor thuis nog toetsen nodig met een goede rhodes en hammond/vox. Qua geluid: denk aan héél erg clean en beleefd.... en ga daar héél ver van weg: ik houd van smerig, wollig, ranzig! :maffia:

Probleem? 150 euro te besteden, en niet meer!

Hopeloos, of suggesties?

Is Leo's Quadrasynth voor 150 euro een idee, of is deze echt te clean/dun?

Een ESQ-1? Wel ranzig, maar rhodes?? :confused: De DX7 lijkt voor de hand te liggen, maar ik vind de DX'en erg scherp - effectje over en niet zeuren? Iets behoorlijks te doen met één van de vele D10/D20's die ik te koop zie?

Ach, ach, wat een keuzes...

Laatst gewijzigd:
Tsja, hammond en rhodes zijn eigenlijk alleen maar goed in de Nord Electro van clavia, waarvan zelfs de eerste nu nog zo rond de 1000 euro zit. Maar toch...ik zou dan wat langer sparen...

ION Midi CC list

ION Midi CC list

via de technical support van Alesis heb ik een mooi lijstje ontvangen welke ik jullie niet wil onthouden

Re: ION Midi CC list

Re: ION Midi CC list

Origineel geplaatst door Croaton
via de technical support van Alesis heb ik een mooi lijstje ontvangen welke ik jullie niet wil onthouden

Attachments

• micron nrpn list.pdf
    41,4 KB · Bekeken: 133
Back