Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door gijs
hey dat is een goed idee! ik heb wel wat patches die ik erin zou kunnen zetten. Niet zo veel, want tweaken op een Micron is een meerjarenplan![]()

Origineel geplaatst door von haulshoven
ik heb die ion nu een half jaar en vind het een apart ding
vind het ook nog niet zo eenvoudig om er een goede klank op te maken.
wel een feit is dat de "oscillatoren" l lekker analoog klinken.
von haulshoven
Origineel geplaatst door metatron
Dat probleem heb ik nou ook, uit m`n virus haal ik binnen 5 min de vetste vaagste geluiden uit, met m`n ION ben je na een uur nog niet bij het geen wat ik met m`n virus bereik. Weet niet maar tis het meestal (net) niet.
spelen natuurlijk 2dingen mee,
die an1x heb ik al zon jaar of 5/6, en de ion een half jaar plus het feit dat de an1x interne effecten bezit wat hem zo goed doet klinken.
en plastic klank? ja, en? dat hoeft geen nadeel te zijn.
hoe zou je de klank van de ion dan willen karakteriseren, metalig?
iedereen staart zich blind op analoog, en dat vind ik een beetje onzin.
ik heb een ms10, moog prodigy, sh101,mc202, monopoly, juno106, poly61 gehad en kan nou niet zeggen dat die dingen beter klonken dan het hok vol virtueel analoogjes die ik nu heb.

Origineel geplaatst door elektrovolt
nou ja... het klinkt gewoon anders. en sowieso heeft elke synth een andere klank.
ik luister naar de klank. klinkt het goed, dan is het goed. en dan maakt het geen moer uit of het nou analoog of VA is![]()

Origineel geplaatst door Croaton
via de technical support van Alesis heb ik een mooi lijstje ontvangen welke ik jullie niet wil onthouden