Zo'n ION synth, wat vind je er van ?

Mooi lijstje! maar dit zijn NRPN's en geen CC's. CC's gaan maar tot 127 qua waarden. NRPN's veel verder, dat maakt de ION ook zo koel :D

Ik ben dat lijstje al ns tegengekomen op de usergroup en ik meende dat er enkele fouten in zaten:

OSC1Balance: Max 50 (ipv 7)
OSC2Balance: Max 50
OSC3Balance: Max 50
RingModBalance: Max 50
NoiseBalance: Max 50
EXT in Balance: Max 50

Filter1 Frequency: Max 1023 (ipv 920)
Filter2 Frequency: Max 1023

PrefltLevel: Min 0 Max 100

De mod Matrix is ook aan te sturen via NRPN:

Mod 1: Source NRPN 180 (0-37)
Dest NRPN 181 (1-77)
Level NRPN 182 (15383-0-1000)
Offset NRPN 183 (15383-0-1000)

Enz......

Kan er iemand nog ns nakijken? ;)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JugJug
Ik ben dat lijstje al ns tegengekomen op de usergroup en ik meende dat er enkele fouten in zaten:

OSC1Balance: Max 50 (ipv 7)
OSC2Balance: Max 50
OSC3Balance: Max 50
RingModBalance: Max 50
NoiseBalance: Max 50
EXT in Balance: Max 50

Filter1 Frequency: Max 1023 (ipv 920)
Filter2 Frequency: Max 1023

PrefltLevel: Min 0 Max 100

De mod Matrix is ook aan te sturen via NRPN:

Mod 1: Source NRPN 180 (0-37)
Dest NRPN 181 (1-77)
Level NRPN 182 (15383-0-1000)
Offset NRPN 183 (15383-0-1000)

Enz......

Kan er iemand nog ns nakijken? ;)

welke usergroup?

Origineel geplaatst door virkaz
Mooi lijstje! maar dit zijn NRPN's en geen CC's. CC's gaan maar tot 127 qua waarden. NRPN's veel verder, dat maakt de ION ook zo koel :D

alleen in ableton kan ik volgens mij niet zoveel met die nrpn's. dan moet ik wel met cc's. zal nog eens vragen voor een cc lijst

De usergroup is op www.groups.yahoo.com ==> Alesis-ion (Ook voor micron gebruikers)

alleen in ableton kan ik volgens mij niet zoveel met die nrpn's. dan moet ik wel met cc's. zal nog eens vragen voor een cc lijst

Het is niet mogelijk om de Micron te besturen via Cc's. De enige "shortcut" die er is, is cc's te routen in je ModMatrix.

Het is niet mogelijk om de Micron te besturen via Cc's. De enige "shortcut" die er is, is cc's te routen in je ModMatrix.

dus niet iedere parrameter heeft een vaste cc, dat is toch wel erg achterhaald :confused:

De usergroup is op www.groups.yahoo.com ==> Alesis-ion (Ook voor micron gebruikers)

In de ion kan dat wel hoor. Je kunt aangeven of de knoppen CC's of NRPN data versturen.

Zoiets :erm: Voor zover ik me herinner stond dit op het verlanglijstje dat de usergroup op yahoo had gevraagd, maar heeft alesis dit nooit in de laatstse update toegepast.

Origineel geplaatst door gerrie79
dus de ion wel maar de micron niet:confused:

Ik denk dat de micron het ook wel kan, maar ik heb de micron niet :/

Toen ik een Micron kocht dacht ik ook eerst dat hij rechtsreeks met Cc's te automaten was. Helaas. Deze zijn de enige workarounds om een micron met cc's te besturen.

The micron sends and receives NRPNs, if you want CCs, you must edit the mod matrix for each patch to affect a CC to a parameter. BTW if someone knows of a midi keyboard who can send NRPNs, I would be very interested :)

I've just been looking around the files section and found Ohmstudiste's folder. It has a Micron NRPN list but also a MidiOx mapping file.I'm going to investigate this further. I assume it maps MIDI CCs to NRPNs. This is cool but it's not a direct solution as it requires a computer and MidiOx running. Ok so I investigated this feature of MidiOx (data mapping) and got it working and it's actually pretty cool. I could control the filter resonance and cutoff of the Micron from the filter cutoff and resonance on my Minimax. So I now know how to map any MIDI CC to an NRPN. So in theory you could use any old controller that just sends MIDI CC (which is the bare minimum for any controller to send obviously!) and use it to edit the Micron. Two disadvantages of course, first you have to have your computer running and second, CC messages are coarser than NRPNs. But I think I could live with this.

JP8000 is een goede tip, past in je budget.
Ik heb er sinds acht jaar zelf een, en heb er nog veel aan.
Heel veelzijdig, en een goeie (niet per se analoge) sound, en echt tweak-worthy!

Gebruik 'm ook vaak als controller, werkt ook prima.

ps: en nee, ik maak er geen trance mee ;)

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Hmm waldorf is wel echt iets aparts he? Dat is wel cool natuurlijk!
Maar over de MicroQ bijvoorbeeld lees ik toch vrij vaak dat mensen 'm dun, steriel en metalig vinden. Nou denk ik dat ik daar ook FM voor kan gebruiken, gezien ik een PLG150DX heb.
Weet 't allemaal niet hoor, zal er nog wat meer onderzoek naar doen :)

als je gaat moduleren is ie echt niet zo dun hoor. en hele goeie stringmachine is het (vind ik)
en heel makkelijk te mixen. en wavetable's natuurlijk. en voor het geld koop dan gewoon een grote Q.
die zie je soms al voor 500 euro...

Re: Re: Gitaar synth

Re: Re: Gitaar synth

Origineel geplaatst door Tymon
Heb ik voor niets zoveel moeite gedaan? =(

Goedkoop: Novation A-Station of KS-Rack (of een Nova) :).

Alesis ION vs Rob Papen Albino vsti

Alesis ION vs Rob Papen Albino vsti

Beste leden,

ik zit te azen op een nieuw stuk speelgoed en dat zal een VA based ding moeten gaan worden. Nu vroeg ik me af of er iemand is die zowel de Alesis Ion als de Albino VSTi heeft, en hoe hij/zij de klank van beide synthesizers zou omschrijven/vergelijken. Ik heb begrepen dat de ION superovertuigend is voor een VA, maar dat de Albino het ook niet slecht doet. Ik heb echter alleen met de Ion bij Feedback kunnen spelen en de demo's van de Albino beluisterd, en ik kan nog niet echt zeggen welke beter klinkt, overtuigender analoog bedoel ik.. Ik vind zowieso de demo's van de Albino een beetje lame, en de presets in de Ion zijn ook niet echt juhvanhet..

graag gebruikers ervaringen..

Dank,
Diego

Ik heb de Ion sinds een paar dagen in huis.

Mijn eerste indruk: mooi apparaat om te zien (niet het belangrijkste, maar het ding siert mijn studiootje), goede interface, geweldige en veel modulatiemogelijkheden, mooie klank.

Of het apparaat nou analoog klinkt, ik zou het niet weten, vind ik ook niet belangrijk. Op mijn jen sx2000 synth (in jen carousel orgel) na heb ik niks analoogs, maar je kan er gewoon mooie geluiden uit trekken. Ik heb 'm gekocht vanwege de modulatiematrix en de fm mogelijkheden.

Ik heb al een microwave, maar ook met de ion kan je (zij het minder uitgebreid als op de wave) wavesequencen. Je kan de waveshaper moduleren met van alles en nog wat, ook een tracking generator (16 steps vrij te bepalen per step), mooi voor pads en drones.

Geweldig en minder geweldig vind ik de filters. De schakeling van de filters is echt goed, 2 filters vrij in te stellen tov elkaar:serieel/paralel (hoeveelheid van F1 naar F2 is ook weer te moduleren), paninstellingen voor beide filters (leuk om te moduleren,geluid door filter 1 rechts dan door filter 2 links!), etc.

De filters zelf...de combfilters zijn mooi, maar de lowpassfilters... Ik ben de filters van mijn emu xl7 en een waldorf microwave gewend en als ik ze dan met de emu filters vergelijk, die klinken toch een stuk warmer/voller en je kan er met chirurgische precisie frequenties mee weghalen/benadrukken. Maar ik heb 'm dus nog maar 3 dagen, misschien moeten de filters nog op me inwerken.

Hier wat mp3'tjes van patches die ik heb gemaakt gisteravond. Vooral pads en wat fmdrummetjes. Veel luisterplezier.

http://home.tiscali.nl/lostrecords/mp3/dronepad.mp3
http://home.tiscali.nl/lostrecords/mp3/sweeppad.mp3
http://home.tiscali.nl/lostrecords/mp3/nogeenpad.mp3
http://home.tiscali.nl/lostrecords/mp3/fmdrums.mp3
http://home.tiscali.nl/lostrecords/mp3/hissdrum.mp3

Back