Ultravox - Vienna, waar komt die bas uit?

Origineel geplaatst door Cheimoon
Ik zag laatst een stukje van het optreden van Ultravox bij Live Aid. Afgrijselijke show (ontzettend statisch en saai), maar wel mooi voor synthspotters: drummer + zanger/gitarist + 2 toetsenisten met ontzettend veel spul, waaronder een paar Emulators. Wat ze verder hadden (veel!!!) weet ik niet meer precies maar is dus daar eenvoudig na te gaan als je wil. In ieder geval geen Fairlight of Synclavier - maar ja, live is niet de studio natuurlijk... (hoewel je wel kunt zien waar ze de bas live uit halen en of die hetzelfde klinkt!)

Die disk die ik had waar die bas op stond was ook van Emu ..
Maar nu weet ik niet welke het was . Ik had een Fairlight disk en een Emulator factory Disk .
Wat maakt het eigenlijk uit .... ik ga maar weer wat nuttigs doen ...
Later

:doei:

Emulator?

Emulator?

Klinkt in mijn oren als een sample.
Vooral in het snelle stuk kan ik het horen omdat de "sample" korter is bij hogere noten.

"The voice" is ook lekker

Re: Emulator?

Re: Emulator?

Origineel geplaatst door kymo
Klinkt in mijn oren als een sample.
Vooral in het snelle stuk kan ik het horen omdat de "sample" korter is bij hogere noten.

"The voice" is ook lekker

ja idd, is een sample...
maar een goede sample hè? Zo èèn die goed werkt in de mix, maar niet als je em solo zo horen.*D 8)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Ik zag laatst een stukje van het optreden van Ultravox bij Live Aid. Afgrijselijke show (ontzettend statisch en saai), ...

Mja, jaren 80 hè.. Veel van zulke 'electronische' acts waren nogal statisch en 'robot-achtig'.

:D Om over poedelkapsels nog maar te zwijgen..

Origineel geplaatst door Zoidsity
:D Om over poedelkapsels nog maar te zwijgen..

Ja en dan zeggen zo van die modefetisjen doodleuk; 'alle mode komt om de zoveel jaar terug.....'
Als ze die mode maar gewoon laten waar dat ze is, in de geschiedenisboeken. :dubbel:

Ja toch grappig

Ja toch grappig

ik heb ooit een fotoreportage van hen gemaakt op Parkpop en daar staan alleen Emulators, Roland drummachines en veel taperecorders op. Mijn conclusie: de mini is gesampled voor livewerk, toen ik die gasten in het vizier had stonden er 7 emulators te draaien.

Origineel geplaatst door mono-poly
minimoog

:confused: Hmm Midge zegt IDD dat de Minimoog gebruikt werd voor de Vienna baslijn...
zeker met veel EQ ofzo dan... Had k niet verwacht..

Back