S80 versus S90

54fsben

Inspiration
Zonder nu alle PDF's door te worstelen...
Moet ik doorsparen voor een Yamaha S90
(alleen MEER van hetzelfde of wezelijk uitgebreider) of ga ik
mezelf een Yamaha S80 kado doen.
greetz Ben
:biertje:

EHHHH Sorry...

EHHHH Sorry...

Juist ja , EERST ZELF EFFE ZOEKEN IN DE FORUMS......

Ik weet het......
Heb ik nu gedaan.
Weet genoeg.

Threadje mag dicht

:slotje:

GELIJK HEB JE

GELIJK HEB JE

Dank voor de reminder.

Ik weet genoeg in die zin dat ik na het lezen van de diverse forums nog niet heel veel wijzer ben geworden.
Een ding weet ik wel zeker wat moet gebeuren.

Ik ga ze beide UITPROBEREN.

Ik wil graag de piano sound van ......

S80
S80 + PLG150AP
S90

horen

Verder wil ik beide klavieren gevoeld hebben en zal ik toch wat specs vergelijking moeten doen, dus toch de PDFjes induiken.

Ik denk dat het voor mij daarop neerkomt.

Ik speel nu op een Yamaha Clavinova CLP 560 en wil eigenlijk wat meer mogelijkheden qua sounds.
Ik ga er niet een podium mee op , alleen thuis te gebruiken.
(Misschien moet ik ook een Roland XV88 en of Korg betrekken in m'n quest...(welke Korg ??)))

Ik houd jullie op de hoogte.....maar het ken effe duren......

Greetz
Ben

:geslaagd:

Check ook de roland RD700 eens, hoewel ik denk dat je het best bij yamaha kan blijven als je dat gewend bent..
Korg? Try Triton LE88? ik denk toch niet dat het iets voor je is als je yamaha gewend bent. Korg mist de goede pianosounds die je gewend bent.

Re: GELIJK HEB JE

Re: GELIJK HEB JE

Origineel geplaatst door 54fsben
Ik speel nu op een Yamaha Clavinova CLP 560 en wil eigenlijk wat meer mogelijkheden qua sounds.
Ik ga er niet een podium mee op , alleen thuis te gebruiken.

Kijk eens naar een Motif Rack of Motif-Rack ES? Die kan je zo op jouw CLP 560 aansluiten, neemt amper plaats in beslag en als je geen on-board sampler/sequencer wil dan is dit een mooie aanvulling zonder dat je betaald voor functies die je niet gebruikt.

Maar vergeet ook andere fabrikanten niet, bv. Roland's XV-5050 of 5080 etc....

Re: Re: GELIJK HEB JE

Origineel geplaatst door Hover
Kijk eens naar een Motif Rack of Motif-Rack ES? Die kan je zo op jouw CLP 560 aansluiten, neemt amper plaats in beslag en als je geen on-board sampler/sequencer wil dan is dit een mooie aanvulling zonder dat je betaald voor functies die je niet gebruikt.

Maar vergeet ook andere fabrikanten niet, bv. Roland's XV-5050 of 5080 etc....

Begrijp ik het goed dat in een MOTIF rack ook PLG kaarten geplaatst kunnen worden (ivbm de PLG150AP) ??

Inderdaad, zowel de Motif-Rack als de Motif-Rack ES hebben 2 PLG-slots. Met een PLG150-AP beschik je dan tevens over een Yamaha's CFIIIS in kaartvorm. De orginele kost ongeveer 80.000 EUR in de Benelux. Het kaartje is gelukkig wel wat goedkoper. :D

Meer info over:

Motif-Rack
Motif-Rack ES

Of je laat je informeren door Bert Smorenburg:

Motif-Rack Video - WMV
Motif-Rack Video - QuickTime

Bedankt !!!!
Ga ik ook induiken....

Als ík zou mogen kiezen tussen een RD-700 of een S90/S80, ik koos die laatste. Het klavier daarvan is gewoon geweldig, daar kan geen enkele andere stage piano aan tippen.

Ga ze zeker uitproberen, misschien is jouw mening wel anders.

welke dan ??

welke dan ??

Origineel geplaatst door Steven V
Als ík zou mogen kiezen tussen een RD-700 of een S90/S80, ik koos die laatste. Het klavier daarvan is gewoon geweldig, daar kan geen enkele andere stage piano aan tippen.

Ga ze zeker uitproberen, misschien is jouw mening wel anders.

Ga ik ook zeker doen....
Ik had echter begrepen dat er nog verschil is in de klavieren tussen de S80 en S90
(balanced versus graded)...

Greetz
:)

Nee geen verschil had ik gehoord. De S80 kan geen aftertouch hebben, dat zou kunnen. Maar qua aanslag zijn ze gelijk. (Correct me if i'm wrong.)

Dit lijkt mij ook een geweldige oplossing, aangezien je al een goed klavier hebt (laten we eerlijk zijn die clavinova's spelen heerlijk) en de Motif (ES) is wel erg mooi spul! Zeker de overweging waard!

In ieder geval veel suc6

Ik heb zelf ook een Clavinova (speelt idd heerlijk), die ik gebruik voor de pianostukken (Ac.piano/Rhodes/EPiano)
Voor andere ongein prefereer ik toch een synth-klavier (hammond/brass etc.)

Ik vind (dus) dat het hebben van beide typen klavieren zo z'n voordelen heeft.
Wanneer je een pianoklavier hebt met een rack van het een of ander merk, dan heb je dus de beperking van een (Clavinova-)pianoklavier, dat ook nog eens aftertouch mist.

HUISWERK

HUISWERK

Toch wel tof zo'n forum....

Ben blij met al jullie reacties....
Al levert het aardig wat huiswerk op, maar ja het zijn nou ook niet bepaald uitgaven die je effe doet.
En het zet je goed tot nadenken over wat je nu eigenlijk ECHT wil gaan doen er mee.

Ik hou jullie op de hoogte over mijn mijmeringen..(en resultaten)

thanks

:biertje:

S90 it is

S90 it is

Het is een S90 geworden daar ik deze knaap voor een redelijk prijs in m'n schoot geworpen kreeg.
De clavinova CLP560 heb ik verkocht.

Het Motifrack was wel een mooi alternatief maar moest er toch nog veel voor uittrekken.

Ben nu driftig bezig de S90 eigen te maken.

Dank voor alle reacties

Re: S90 it is

Re: S90 it is

Origineel geplaatst door 54fsben
Ben nu driftig bezig de S90 eigen te maken.

Alvast veel plezier met je S90, het is een heel fijne synthesizer en klavier. Op Sninety vindt je alvast een heleboel informatie, tips,....

Ik zou voor de s90 gaan. Veel meer polyphony en betere samples. Ik heb er een te koop staan. Interesse?

Euh, Jan Roeland, heb je de thread uberhaupt gelezen? Hij heeft al een S90, twee jaar geleden gekocht....

Back