welke synth heeft het mooiste laag?

Kawai/Teisco s100P: Presetsynth met veeeel laag in de bassen (wow)
Teisco s60f: Met 1 vco net iets beter dan de minimoog bij gebruik van 1 vco
Ems synthi A: Niet bepaald geschikt voor bassen maar kan wel erg (vet) laag gaan
Minimoog: Heel goed in wat ie kan. Lekkere volle ronde bassen met snelle envelopes (klinkt overtuigend)

Origineel geplaatst door Hazes
met fm synthese kun je ook "mooi" laag maken.

Inderdaad.. bijv. de LatelyBass, maar ook allerlei (zelfgemaakte) aanverwanten uit mijn TQ5 (TX81Z) doen mijn speakers regelmatig pijn lijden :)

ik haal mijn laag (bassen) uit korg (legacy) ms 20 vst en de aturia moog modular vst, er zijn er zeker nog maar die 2 geven mij goede resultaten. Met een goede eq erbij haal je er echt diepe subbassen uit (zeer geschikt voor reggae)

de hardwareversie (Korg ms 20 of de Moog modular) zal dat ook wel doen, denk ik, mocht je vooral naar hardware zoeken. De modular kan je ook vervangen door een minmoog naar het schijnt, die bassen zijn bijna hetzelfde.

Origineel geplaatst door trash
Kwestie van kunnen mixen.
Weten wat er mist weten wat er bij moet.
Creatief zijn.

allemaal heus waar,

maar het gaat erom welke synth puur, zonder toevoeging van eq effecten etc het mooiste laag geeft
topic is niet hoe krijg ik het laag het mooist uit mn synth oid :X

Ik vind moog mod V inderdaad best netjes in het laag alleen het gaat al gauw kraken en krakkelen...
ms20 laag vind ik niet zo mooi eerlijk gezegd

mixen... ja daar zit het idd...
Ik vind gewoon dat je in functie van op zoek moet gaan voor je track waar je op dat moment aan bezig bent. Kijk maar naar de topic over die bass van Vienna van Ultravox, dat bedoel ik dus. SOlo denk ik niet dat hij op iets trekt, maar zo wondermooi in de mix.

En dan kom je weer bij het dilemma, zie dat je genoeg synthesizers hebt, zodat je kan kiezen welk-hoe-hoeveel enzovanalles hè.
Een beetje bijsturen in de EQ kan natuurlijk wel, maar uit niets haal je geen honigmosterd. 8~

(met zeer goeie filters....maybe, weeral in functie van dus. Je vind vanalles dat soms wonderen verricht. Daar waar de synthfreakluisteraar zoiets krijgt van;' verdomme, hoe hebben ze dat weeral gemaakt, waar komt dat geluid uit?' )8D

;)

Hay

nou zo een 303 kan als je hem laag afstelt en naar beneden tuned en langzaam zet krijg je af en toe van
die aardbevingtonen

ik vindt die bas van de arp ook niet verkeerd, lekker analoog
hij staat er niet bekend om maar een bas vindt ik toch wel laag en mooi
ik heb er een voordbeeldje van bijgedaan,zonder effecten en het laatste stuk gaat door het wow arpfilter
greetz turtel

Attachments

• basie.mp3
    440,9 KB · Bekeken: 107
Prophet 5 / Memory moog / in unison super bassen 10 en 18 Osc overelkaar.

Voor de kleine beurs Sixtrak - heel vet strak en diep.

Origineel geplaatst door Thoraval
maar het gaat erom welke synth puur, zonder toevoeging van eq effecten etc het mooiste laag geeft

Het hoeft echt geen ellen lange thread te zijn als we onder laag "warm", "dik" en "rond" verstaan :

1/ Minimoog
2/ Pro One
3/ Pulse

Origineel geplaatst door BananaWorld
de Novation BassStation natuurlijk!!!

Laat veiligheidshalve even naar je oren kijken door een arts.:D

Ik hoor veel bakken die wel laag gaan.
Maar die dus echt niet mooi ziijn.
Die gewoon een beetje stoffig/wollig klinken.
Ik vind een mini en een source toch echt een beetje het mooiste laag hebben.

Origineel geplaatst door Sander02
Kurzweil synths (K2000/2500/enz) hebben ook wel bijzonder lekker laag. Kan heel indringend zijn op een of andere manier

klopt de Kurzweil heeft een heel mooi laag, gebruik zelf de K2600 en K2000.

Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Thread opgeschoond. Reageer on-topic, of reageer niet...

Origineel geplaatst door mono-poly
Mooie lage bassen gewoon een source kopen.

Zou een SE ATC-1 nou net zo mooi laag klinken ? Ik heb een beetje het idee dat het apparaat van de Source is 'afgekeken'..

Back