Eminent 310U Algemeen

Hallo , weet iemand of het mogelijk is om meer reverb te krijgen ? Ik krijg kom niet verder dan 50% en ik wil graag alleen maar de galm horen . Is dat mogelijk ?

Ik heb een 310 Theater .

nog een vraagje : zit er verschil tussen de oude en nieuwe smallstones wat geluid betreft ? En hoe zit het met zelfbouw van de smallstone ?

Alvast bedankt Juur .

Als de fader van de reverb max opsenstaat dan zal die 50% wel kloppen; je zou de uitgang van de galmveer evt. apart naar buiten kunnen halen (de veer zit aan de binnenkant van het orgel op de metalen achterplaat en heeft tulp in en uit).

De galm is overigens niet het meest spectaculaire onderdeel van het orgel. Het lijkt me veel beter om in jouw geval een additionele galm te gebruiken (als je die hebt) en de balans naar gelieve in te stellen ;)

Over de verschillen in small stones is al veel gediscusseerd op dit forum, gebruik de zoek functie maar eens. Over het algemeen zullen de onderlinge verschillen wel meevallen maar daar zal ik geen oordeel over vellen. Ik gebruik een jaren 70 type J (of versie 2 op deze link) en vind 'm prachtig!

Ook tref je wel wat schema's aan op het forum. Deze site is handig voor reparatie of zelfbouw. Persoonlijk zou ik gaan voor een tweedehandsje...

:kroon:

Laatst gewijzigd:
@Juur, de zelfbouwer (en andere belanghebbenden).
Hierbij wat schema's van de Smallstone:
Phaser1.GIF

Phaser2.JPG

Nog een vraagje : M'n volume is niet helemaal lekker te regelen , ik wil graag zachter . Kan dit afgeregeld worden intern ?

Groeten Juur .

Origineel geplaatst door Juur
Nog een vraagje : M'n volume is niet helemaal lekker te regelen , ik wil graag zachter . Kan dit afgeregeld worden intern ?

Groeten Juur .

Ja, die van mij klinkt ook wat hard op z'n zachtst. Je kan een stekker in elkaar prutsen met een paar weerstandjes (voor naar je versterker) maar je schijnt ook een extra licht-gevoelig celletje te kunnen plaatsen in het pedaal. Daarvoor zou je even met servicevuro de Bruiijn contact op moeten nemen...

;)

zo in de gauwigheid de manual voor me halend.. volgens mij zit er ergens een potmetertje waar je het volume evt. kan instellen... kan effe nie zo snel precies zeggen waar da zit..

Origineel geplaatst door Riezz73
zo in de gauwigheid de manual voor me halend.. volgens mij zit er ergens een potmetertje waar je het volume evt. kan instellen... kan effe nie zo snel precies zeggen waar da zit..

Ik dacht dat dat potje alleen voor de onderlinge verhoudingen was tussen de verschillende instrument groepen... maar ben benieuwd of je wat vindt }:|

cool....

heb btw zelf ook een Smallstone nu.. maar ben nog volop bezig met de boel te verbouwen hier...
enne om een of ander wazige reden is me site nie meer te bereiken, dus evt. foto`s houden jullie nog tegoed

eens een vraagje aangezien ik mijn eminent alweer een tijdje geleden heb weggegeven. 310's worden op het moment amper aangeboden, of door mensen die denken dat ik rijk ben...

hoe verhouden andere eminent solina orgels zich tot de 310u?
bijv een d115 of een f217? deze staan ook veelal gratis op te halen. (nog beter)
maar hebben ook deze bakken een mooie strings sessie?

Ra ra raadseltje...

Ra ra raadseltje...

Ik heb mezelf een cadeautje gegeven. Eerst even schoonmaken natuurlijk, zo jong is 'ie niet meer.

Weet iemand wat het is?

Attachments

• rara-1.jpg
    rara-1.jpg
    53,8 KB · Bekeken: 113
Back