Eminent 310U Algemeen

ja er is een ritmix add-on voor de 310 unique. op de theatre uitvoering zit deze reeds standaard. ikzelf heb de 310 unique by the way... moet er ook nog eens mee aan de slag. één van de vorige eigenaren heeft - wellicht in een woedeaanval - diverse knoppen van het orgel gerukt en daardoor is de hoeveelheid galm (nog lekker met een veer!)niet in te stellen nu....

dus als iemand nog wat knoppen over heeft, ik hou me aanbevolen...

weet iemand hoe je de middelste rode knoppen aan het werken krijgt? die met vibra harp, celeste etc etc, lukt mij niet namelijk er staat overal een 8 onder (kan niet missen:-)

voor de rest doet mijn 310 theatre het perfect, alles ziet er nog goed uit en belangerijker werkt ook nog, behalve die rode middelste knoppen dan :(

Die rode knoppen hete n(op de 2000) "solo stops". Zoek naar elk woord dat solo, stops of beide bevat. 8' is de virtuele buislengte, die komt overeen met de toonhoogte. Ik heb wat problemen met sommige 8' klanken, maar dat is eerder dat er te veel dan niks klinkt dus daar ligt het niet aan :).

Hoe je ze aanzet (bij de 2000): druk bij de "selector" de (rode?) knop in waar dus stops, solos ofzo staat. Bij de rode knoppen zelf druk je de klanken in die je wil hebben, en als je nog een aparte solos/stops/solo stops drawbar hebt dan trek je die uit zodat hun volume omhoog gedraaid wordt. Nu zou het moeten werken.

Met een duidelijke foto van het orgel kan ik misschien preciezer zijn. EDIT: ik heb foto's gevonden. Hm, ik zou proberen het op de benaming "principals" te gokken, hoewel deze daar in strikte eminent nomenclatuur niet onder vallen (solos is een uitbreiding van de principals, dus het zou wel kunnen). Als dat niet lukt, en het lukt ook niet als je werkelijk alle knoppen indrukt :), dan zijn ze volgens mij stuk. En dan heb je een heel andere vraag... EDIT 2: probeer eens de "princ. solos stops" toets op het string ensemble, en zet het volume van het strings ensemble dan zeker niet op 0. Dan zou het moeten werken lijkt me! Flipknoppen naar beneden = AAN.

btw dat strings ensemble ziet er wat anders uit dan het mijne. Het klinkt ook wat anders dacht ik. De bastonen zijn hier helemaal "jarre" terwijl dat bij de 2000 wat anders ligt. De 2000 heeft op het strings ensemble eigen bastonen. Je kan uit de 2000 ook wel de zogenoemde "jarre bas" krijgen vermoed ik, maar die klank oproepen is gesplitst van het ensemble. Je hebt zo veel basmogelijkheden dat een gelijkaardige klank er ongetwijfeld bij zit. Het 2000 orgel is echt enorm multifunctioneel. Ik heb er "orgel" mee gespeeld, ook Mozart, Jarre, David Bedford, Mike Oldfield en onlangs kreeg ik er "Atlantis 2000" van The Maincrashers uit, voor diegenen die dat kennen. En allen klonken ze geloofwaardig. "Van Mozart to Maincrashers" zou een mooie titel voor de 2000GT zijn :D.

hoi Nicolas,

ik heb het gevonden, je moet de stringsectie volledig uitzetten anders doet ie het niet.

Gelukkig maar ik dacht al dat dat kapot zou zijn, ik vind hem echt geweldig klinken ook als je geen Jarre fan bent is dit een orgel waar je (vind ik) meer synthetische geluiden uit haalt dan de orgelsounds zelf..

Nu nog naar boven tillen, en JA dit valt best mee, met z'n tweeen doe je dit makkelijk :L

Dat moet wel lukken. Ik heb een hammond met 2 op de trap gekregen, en die woog meer. En de 2000 GT (150 kg!) met twee verplaatst, maar dan zonder trappen :-).

Veel plezier met het orgel! In combinatie met een smallstone phaser klinkt het erg lekker.

Je hebt ook smallstone phaser effectenpedalen (nieuw, voor gitaren). Geven deze hetzelfde effect als de originele smallstone?

hoi ik heb een smallstone phaser, een nieuwe en het is de russische uitvoering, nu lukt het wel om aan te sluiten maar wat ik ook probeer, ik krijg een vervormd geluid, hij doet het wel maar ik moet hem echt heel zacht zetten anders vervormd ie net alsof hij overstuur raakt, doe ik iets fout of is die smallstone kapot uit doss :-(

Origineel geplaatst door Lennox
hoi ik heb een smallstone phaser, een nieuwe en het is de russische uitvoering, nu lukt het wel om aan te sluiten maar wat ik ook probeer, ik krijg een vervormd geluid, hij doet het wel maar ik moet hem echt heel zacht zetten anders vervormd ie net alsof hij overstuur raakt, doe ik iets fout of is die smallstone kapot uit doss :-(

Waarschijnlijk is het ding gemaakt om direct achter een gitaar te hangen en dus niet voor de line level die uit een orgel komt. Ik heb geen idee hoe dat zat bij de originele small stone, eigenlijk.

rode knoppen

rode knoppen

hoi, de rode knoppen doen het hoor, het orgel is in perfecte staat (op de pedalen na dan) de rode knoppen zijn "sustain" registers en bepalen de kleur van je sustainklanken. ze werken dus anders dan de "normale" registers.
groet,

wim

Re: rode knoppen

Re: rode knoppen

Origineel geplaatst door wim.van.lenthe
hoi, de rode knoppen doen het hoor, het orgel is in perfecte staat (op de pedalen na dan) de rode knoppen zijn "sustain" registers en bepalen de kleur van je sustainklanken. ze werken dus anders dan de "normale" registers.
groet,

wim

jij hebt een 2500 of een gt?

ik heb een 2000 13 serie namelijk.

Mijn rith-o-matic werkt niet dus ik ken zijn mogelijkheden niet echt :).

Speel je die baslijn (redelijk in het begin na het inzetten van de drum) zelf continu of is die voorgeprogrammeerd? Die drum komt uit de rithomatic, dat weet ik :).

Wat krijg jij veel uit dat 1 keyboard in 1 take! Heb jij een arm meer dan ik ofzo? ;)

Je kan erg leuk spelen vind ik!

En je eminent heeft niet bepaald veel ruis (of is die weggehaald? :)). Neem je via de hoofdtelefoonuitgang op?

Dankzij jouw sitte zie ik nu hoe je een beetje bij de rith-o-matic geraakt. Mogelijk zie ik daar een probleem. De mijne lijkt dus wel te "lopen" maar geeft slechts heel af en toe ook hoorbaar een klank, en de basbegeleiding valt weg als ik de typeschuif naar de onderste stand breng. Als ik ze dan terug elders zet komt de basbegeleiding "na een tijdje" terug.

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Mijn rith-o-matic werkt niet dus ik ken zijn mogelijkheden niet echt :).

Speel je die baslijn (redelijk in het begin na het inzetten van de drum) zelf continu of is die voorgeprogrammeerd? Die drum komt uit de rithomatic, dat weet ik :).

Wat krijg jij veel uit dat 1 keyboard in 1 take! Heb jij een arm meer dan ik ofzo? ;)

Je kan erg leuk spelen vind ik!

En je eminent heeft niet bepaald veel ruis (of is die weggehaald? :)). Neem je via de hoofdtelefoonuitgang op?

Dankzij jouw sitte zie ik nu hoe je een beetje bij de rith-o-matic geraakt. Mogelijk zie ik daar een probleem. De mijne lijkt dus wel te "lopen" maar geeft slechts heel af en toe ook hoorbaar een klank, en de basbegeleiding valt weg als ik de typeschuif naar de onderste stand breng. Als ik ze dan terug elders zet komt de basbegeleiding "na een tijdje" terug.

de eerste baslijn doet het orgel:)
de 2de mijn voet.

er zit een arpegio op + ritme begeleiding. dat zie jij als de extra hand.

mwah... toch best veel ruis:P via de koptelefoon uitgang ja.

over jou problemen kan ik niks zeggen, ben niet echt een electronica man.
Misschien kijken naar een betere 5de hands?:P

Nee hoor!

Deze reeks 14 ziet er nog prachtig uit! Hij werkt nu ook quasi volledig op de rith o matic na. Een andere zoeken is waarschijnlijk van de regen in de drup, en momenteel vind ik het behoorlijk droog :).

Ooit komt die rith wel terug tot leven, wie weet gewoon een los contact.

De bovenste prints wegklappen kan ik, hoe krijg je het bovenklavier dan weggeklapt?

Jij hebt de arpeggio daar trouwens mooi gebruikt zonder dat het te druk werd, dat lukt mij niet altijd :). En de strings mooi ingebracht enzo, echt goed gedaan! Volgens mij heb jij behoorlijk wat concentratie!

Als ik de 2e en 3e "witte" pedaal van rechts te beginnen indruk, hoor ik resonantie omdat het contact van de naastliggende pedaal mee ingedrukt wordt als ik nog maar een klein beetje doorduw op die pedaal.

Kan ik dit oplossen door de contacten wat te verwringen zodat ze minder rap contact maken? Dus even langs achter in het ogel gaan en de 2 hoofdframes met chips laten neerklappen tot ik bij de voetpedalen kan?

btw ik vind dat je het geluid van de 2000 heel mooi kan "opentrekken" en opbouwen. Dat lukt mij nog niet! OK ik heb niet de mogelijkheid om ritme- en basbegeleiding te geven, maar dan nog :). :okdan:

Laatst gewijzigd:
hoi jongens,

helaas heb ik toch maar besloten om de onlangs aangeschafte eminent 310 theatre unique te verkopen. Hij is toch wat te groot voor mijn trap en mijn kamertje =(

Is iemand geintereseerd? hij is in goede staat, alleen een paar schakelaars hebben een schoonmaakbeurtje nodig ze werken wel gewoon!

Ik neem genoegen met mijn 2 Solina string ensembles 8D enne... die klinken niet hetzelfde als de 310 komt in de buurt maar de 310 klinkt toch mooier.

80 euro kan eventueel gebracht worden (ligt aan afstand en wordt extra berekend) hij past wel in een nieuwe Caddy denk ik :-)

ik hoor het wel..

Attachments

• eminent.jpg
    eminent.jpg
    64 KB · Bekeken: 122
Blijkbaar is iemand mij voor. Ik moest eerst m'n vrouw ervan overtuigen dat ik zo'n ding nodig had. Ik heb uitgelegd dat ze er de natte was over kan hangen, nu gaat ze akkoord.

Mocht iemand anders z'n 310 sta-in-de weg kwijt willen, ik heb wel interesse (mits in goede staat).

Ook ik houd mijzelf aanbevolven voor een Eminent 310 voor weinig :{
@Lennox: hoe groot is dat ding wel niet als-ie niet in een kamertje kan staan???

... tjah en wie is de gelukkige. .. ikke :dj:

Was nog een heel karwei om het naar boven te slepen aangezien ik 3 hoog woon.
Maar nu staat ie dan toch te pronken in de kamer. En het geluid.. ja.. kippevel.
Moet ook maar zo'n smal stone bij inderdaad. Lijkt me wel mooi als de output van de phaser weer terug komt in de speaker van de Eminent. Kweet nog nie hoe ik dat moet fixen. Zal wel lastig worden.

Lennox bedankt hoor! :halleluja

Back