Eminent 310U Algemeen

Origineel geplaatst door jgeers01
Op de site van Per Kristian staat een sample van noise met chorus bij een bepaalde register setting. Ik krijg dat nog niet voor elkaar. Jullie?

Origineel geplaatst door Hanz
Noise met chorus lukt mij ook niet. Gebruikt hij daarvoor de external input? (die zat er toch ook op, dacht ik?)

Ik heb Per zelf ook gevraagd hoe hij het voor elkaar kreeg; vandaag zijn antwoord:
I made the noise sound on my website using the upper manual; turn off all the tabs/button settings and turn on the "princ. solos stops" switch at the strings ensemble section on. You should now only hear noise when you press any of the keys at the upper manual, turn up the volume as it is pretty quiet.
Ik heb het geprobeerd en hoor in de verte inderdaad iets wat op zijn nosie sample lijkt. Maar de betreffende toets die ik indruk wekt tegelijk ook een toon op (wat volgens mij niet hoort :confused: ). Willen jullie de suggestie van Per eens proberen en hier het resultaat posten?

Re: Noise

Re: Noise

Eminenters,

Ik heb vandaag 2 transistors vervangen uit het Orbitone gedeelte. Daarmee klinkt het zoals het hoort (volgens mij). Ik heb 3 vragen aan jullie:
1) kunnen jullie de strings ook nog apart door de chorus/tremolo schakelen?
2) ik heb een klein brommetje door het audio, wordt naar verhouding harder met zwelpedaal. Jullie?
3) op de site van Per Kristian staat een sample van noise met chorus bij een bepaalde register setting. Ik krijg dat nog niet voor elkaar. Jullie?

shit... jij is goed met soldeerbout?

Ik druk heb nu laatste dagen.. en zie op tegen die veertjes een slag draaien...

jij te huur?

lol.. hahahaha

ik vind knap dat je je soldeerbout zo kan gebruiken

Hier staat ook nog een orgel te koop, ook Eminent 310 genoemd.
Echter, de kast is heel anders, de toetsen, registers enzo lijken wel overeen te komen.
Vraagprijs "maar" 200 Eurow.

Het is inderdaad een 310 theater versie in een wat beperkt opgeleverde kleur. Maar voor dat geld...

@Riezz: die veertjes een kwart slag draaien dat valt best mee hoor;) . Bovendien geeft het soms al resultaat als de tip van de bout ze verhit heeft. En je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te doen, alleen de toetsen die slecht zijn (of zijn ze dat allemaal :confused: )

@Smoke & Riezz & anderen: willen jullie dat noise dingetje nog even voor me uitproberen? Ik ben benieuwd of het jullie lukt! Thanks!

Ik zou je daar dolgraag een plezier mee doen...ware het niet dat ik, op een JD-800 na, niets meer heb....

Het is inderdaad een 310 theater versie in een wat beperkt opgeleverde kleur. Maar voor dat geld...

@Riezz: die veertjes een kwart slag draaien dat valt best mee hoor;) . Bovendien geeft het soms al resultaat als de tip van de bout ze verhit heeft. En je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te doen, alleen de toetsen die slecht zijn (of zijn ze dat allemaal :confused: )

@Smoke & Riezz & anderen: willen jullie dat noise dingetje nog even voor me uitproberen? Ik ben benieuwd of het jullie lukt! Thanks!

morgen.. zondag dus.. zal ik ff da noise uitproberen..

de veertjes: zodra ik echt een hele dag de tijd ga krijgen ga ik aan de slag..( doe het liever allemaal met echt daglicht.... ) tis dus nie persee nodig dat ik die klavieren ervoor kantel? ik denk zelf niet .. misschien enkel het onderste klavier ander punt.. maak het wat uit dat verscheidene veertje boven de soldering afgebroken, danwel geknakt zijn? denk het niet ey?

ik heb geprobeerd die noise te maken, maar enige wat ik kreeg als ik volume open zette, was een combi van hoop noise MAAR NIET DIE NOISE 8o) en heel vaag 'in de verte' een toon .. alsof er toch een switsch was omgezet

hebben jullie voor je je eminent schoonmaakte of liet schoonmaken, ook wel es gehad dat het soms lijkt alsof het geen bal uit maakt welke tuimelaar je omzette.. dat je overal dus zowel boven als onder.. hetzelfde geluid kreeg...

ik krijg idee bij mijn eminent dat sommige combinaties van schakelingen .. dingen doen.. die niet horen hehehehe...

ik zou graag keer bij iemand die een nagenoeg perfekte Eminent heeft, horen hoe die zou moeten klinken en horen wat de schakelaars moeten horen te doen dussssssss wie o wie.. Hanz?? doet die het van jou voor 90%?? hehe

Dank voor het uitproberen Riezz; lijkt erg veel op mijn ervaring... ik ben ook benieuwd naar de ervaring van andere Eminenters...

Heb je al eens goed gekeken of er geen tuimelaars zijn afgebroken zoals bij mij het geval was? En had je de contacten al geschuurd? Dat maakt een wereld van verschil...

Die van mij moet toch wel zo'n 90% scoren... Kom maar langs 8)

Dank voor het uitproberen Riezz; lijkt erg veel op mijn ervaring... ik ben ook benieuwd naar de ervaring van andere Eminenters...

Heb je al eens goed gekeken of er geen tuimelaars zijn afgebroken zoals bij mij het geval was? En had je de contacten al geschuurd? Dat maakt een wereld van verschil...

Die van mij moet toch wel zo'n 90% scoren... Kom maar langs 8)

zo te zien geen gebroken tuimelaars.. en heb nog niet alle contacten geschuurd en ook nog niet aan begonnen aan de veertjes..

denk persoonlijk dat dat allemaal achter de rug is, een hoop dingen veranderd zijn...
hoewel ik me twijfels blijf houden aan het linker register...

hoop met week of 2 verder, het orgel klaar te hebben... tegen die tijd kan ik wel laten weten of ik keer langskom.. sowieso lijk het me wel gein.. bij Hanz heb ik ook al afspraak lopen hahaha...

Het wordt tijd voor een Eminent-open-dag 8o)

hmm wel een idee...

gezien het feit dat de Eminent TE zwaar zijn om ieder voor zich die dingen mee te slepen naar een centraal punt in NL.. misschien iets.. als men de moeite wilt nemen.. om es keer bij een Eminent eigenaar af te spreken? desnoods met toevoeging van een Solina of een andere synth ( liefst in Jarre stijl uiteraard.. hehehe )

ik ben voor en ben bereid om tzt de moeite ervoor te nemen voor een " Eminent Meeting"

whehehehehe

Noise met chorus? Nou, hier niet...

Eminent ingesteld volgens het gegeven recept, volumepedaal vól open.
Achtereenvolgens zonder toetsen (statische ruis), met indrukken onderste klavier (kraken) en bovenste klavier ("doorlekken" van de string ensemble).

Attachments

• noise.mp3
    806,6 KB · Bekeken: 137
Scheepsrecht! Dat kraken heb ik ook op het onderklavier...

Misschien dat Per de uitgang op de achterkant heeft gebruikt. Ik wacht z'n reactie even af...

Origineel geplaatst door Hanz
Noise met chorus? Nou, hier niet...

Eminent ingesteld volgens het gegeven recept, volumepedaal vól open.
Achtereenvolgens zonder toetsen (statische ruis), met indrukken onderste klavier (kraken) en bovenste klavier ("doorlekken" van de string ensemble).

die noise klinkt bij mij precies hetzelfde...

ah jij hebt dat doorlekken dus ook.. ik dus ook
voor de rest is me orgultje best wel stil.. in gewoon volume

ola... vraagje weer:

als ik bepaalde contacten toch goed wilt schoonmaken, en waar een ander contactspray voor zou pakken...

er van uitgaande dat contactspray uit den boze is..

wat zouden jullie dan nemen??

hoor graag oplossingen, omdat ik toch sommige onderdelen echt goed wil schoon krijgen, maar dus amper bij kan (binnenwerk schakelaars etc. etc.)

greets

Moi

Origineel geplaatst door Riezz73
ola... vraagje weer:

als ik bepaalde contacten toch goed wilt schoonmaken, en waar een ander contactspray voor zou pakken...

er van uitgaande dat contactspray uit den boze is..

wat zouden jullie dan nemen??

hoor graag oplossingen, omdat ik toch sommige onderdelen echt goed wil schoon krijgen, maar dus amper bij kan (binnenwerk schakelaars etc. etc.)

greets

Moi

Hoi,

Ik heb geen Eminent maar weet wel een beetje over contactspray. Dat is niet per sé uit den boze, je moet alleen zien welke soort je neemt. Die op basis van olie moet je ZEKER NIET nemen, die geeft het averrechtse effect en na een jaar of wat doet je contact het helemaal niet meer (de olie houdt stofjes en onzuiverheden vast en maakt alles erger).
Ga op zoek naar contactspray op basis van alcohol. Deze reinigt goed en de alcohol verdampt ... vraag maar eens na bij de betere electronicazaak ... die kunnen je dit verhaal bevestigen ;)

Succes :okdan:

:doei:

En de pots en schakelaars eerst schoonspuiten met lucht voordat je gaat sprayen. De register schakelaars en de bassen met een licht schuurpapiertje...

Cheers!

Eminent compleet

Eminent compleet

Yes! M'n Eminentje is kompleet!

Eminent-smallstone-1.jpg

Want voorzien van een originele Small stone type 2 uit de jaren 70!

Re: Eminent compleet

Eminent-smallstone-1.jpg

dan esien wij binnen maximaal 2 dagen toch een paar prachtige snippets/demo's enz enz enz :D:D:D:D

Eminent-smallstone-1.jpg

cool!! feliciteerd!!

Back