Eminent 310U Algemeen

Riezz

Ooit... ooit komt het er van.
hoi hoi, ik vond het wel raadzaam en makkelijk om een enkel topic te openen over de Eminent 310U

waarom? omdat over het hele forum verscheidene threads lopen over zaken aangaande Eminents... misschien voor alle liefhebbers makkelijker als ALLES onder 1 thread gaat lopen...

en meteen de eerste vraag maar van mijn hand dan:

ik ben bezig met mijn Eminent.. en vroeg me af hoe bij de rest het volume is als het zwelpedaal helemaal naar beneden staat...

een ander orgel die ik gehad heb, was volkomen stil als het volume pedaal helemaal naar beneden stond.. vandaar me vraag of dat voor de Eminent ook eigenlijk moet??

greets

Bericht door een moderator:
Ik zal binnenkort even een aantal verspreide 310 threads samenvatten in deze, met uw welbevinden!

Origineel geplaatst door Hanz
Bericht door een moderator:
Ik zal binnenkort even een aantal verspreide 310 threads samenvatten in deze, met uw welbevinden!

Je was me net voor ;) Lijkt me een prima idee!

ondertussen vanmiddag bezig geweest om dooie spinnen te vangen.. van alles open gehad en afgestoft.. dorie.. doek me klep weer dicht.. doen sommige keys het nie meer.. :(

enne keb die veertje voor de toetsen es bekeken.. sommige bij mij zijn waar ze boven de printplaat komen.. beetje afgebroken soms.. kan best dat ik stel veertjes moet schoonmaken maar allemaal?? zijn er heeeeeeeeeeeeeeeel veel

enne.. da aantippen met soldeerbout en kwartslag draaien.. is dat persee nodig? kan ik niet gewoon de loopvlakken van de veertjes en die op die 'snaren' niet gewoon schoonmaken??

Hmmm...zoiets had ik ook laatst met het totale onderklavier...:confused:

Je hoeft niet alle veertjes te draaien. Markeer met een stift streepjes op de print waar de toets hapert; daarna alle streepjes langs met de bout. Dat is wel een :stupid-klus maar het knapt er echt van op. Ervaring met den bout is overigens wel wenselijk ;)

an sich is het onderklavier bij mij goed.. bovenklavier ging meer raar doen toen ik ehm.. hihi het ding gelicht had.. maar komt allemaal goed... :) ( god, wa wens ik nu een Smallstone)

btw.. nog wa.. soms.. speelt beide klavieren hetzelfde geluid.. net of er ergens tussen de registers een brug geslagen is....

schuif het maar op de vuile contacten voorlopig :D:D

Origineel geplaatst door jgeers01
Hmmm...zoiets had ik ook laatst met het totale onderklavier...:confused:

Je hoeft niet alle veertjes te draaien. Markeer met een stift streepjes op de print waar de toets hapert; daarna alle streepjes langs met de bout. Dat is wel een :stupid-klus maar het knapt er echt van op. Ervaring met den bout is overigens wel wenselijk ;)

och... heb al zat blaren gehad van den bout...

ey ander vraagje.. zijn die printplaten bij jou ( oscilators ) ook krom? dr zijn er een paar bij mij die zeker dikke cm doorbuigen bij mij.. ( foto volgt ) kon geen breuken vaststellen btw...

Ik heb geen kromme printplaten waargenomen... Misschien is er ooit een vaasje met water omgegaan :confused:

Ben benieuwd naar je foto...

soms.. speelt beide klavieren hetzelfde geluid.. net of er ergens tussen de registers een brug geslagen is....
En je weet zeker dat je beide klavieren verschillend hebt ingesteld?

Origineel geplaatst door jgeers01
Ik heb geen kromme printplaten waargenomen... Misschien is er ooit een vaasje met water omgegaan :confused:

Ben benieuwd naar je foto...

En je weet zeker dat je beide klavieren verschillend hebt ingesteld?

bij deze dus de foto:

kromprintplaat.jpg

en ehm.. hoe bedoel je verschillend? mbv. de register bedoel je? keb het ook soms als ik bijv. beneden de stringens. inschakel.. en boven verder alles uit...

Inderdaad behoorlijk krom, hoeft op zich niet erg te zijn...

Voor wat betreft het probleem met je klavier denk ik toch dat de knoppen even goed gereinigd moeten worden. Koop in ieder geval een bus lucht om stof weg te blazen. Over contactspray zijn de meningen verdeeld (er is genoeg over te vinden in dit forum }:| ) maar ik vrees dat je de drukknoppen (na behandeling met lucht) toch moet sprayen.

we gaan gewoon ons best doen hehehehe...

ben allang blij dat an sich de bassen en het stringensemble goed zijn :D :D

en over die contactspray,.. zal es bij electronicazaak es goed gaan informeren...
kan me goed indenken dat de contactspray van zeg 1975 niet echt super was voor de plastic onderdelen... tegenwoordig lijkt het me toch heel andere koek..

Hay

nou dat zijn zeker kromme prints zeg, maar zo een print kan toch niet kromtrekken?
zit hij niet onder spanning gemonteerd(dat hij daar krom van staat)
die kast is toch helemaal van spaanplaat ? dat ken best uitzetten bij vochtigheid
kan veel kracht achter zitten , check met een hygrometer de omgeving waar hij nu staat

en die contactspray moet je wel de goede hebben, anders heb maak je het alleen maar erger=(

veel succes met je eminent

Origineel geplaatst door turtel
Hay

nou dat zijn zeker kromme prints zeg, maar zo een print kan toch niet kromtrekken?
zit hij niet onder spanning gemonteerd(dat hij daar krom van staat)
die kast is toch helemaal van spaanplaat ? dat ken best uitzetten bij vochtigheid
kan veel kracht achter zitten , check met een hygrometer de omgeving waar hij nu staat

en die contactspray moet je wel de goede hebben, anders heb maak je het alleen maar erger=(

veel succes met je eminent

de prints zitten in een ijzeren raamwerk dus niet rechtstreeks op het hout...
en als je die techniek ziet.. vergeleken met 2005... toen was het hightech

Hay

maar dat ijzer kan ook ingedrukt worden, als dat hout onder invloed van vocht komt
heeft het een enorme kracht, misschien heeft die vroeger te vochtig gestaan

want ijzer en printen werken niet , hout wel
is het niet zo dat als je de bovenkant van de print losmaakt(als dat kan)
dat hij weer recht floept ?

en dat die higtech is dat geloof ik gelijk, er is geen tweede met zo een klank

greetz turtel

Noise

Noise

Eminenters,

Ik heb vandaag 2 transistors vervangen uit het Orbitone gedeelte. Daarmee klinkt het zoals het hoort (volgens mij). Ik heb 3 vragen aan jullie:
1) kunnen jullie de strings ook nog apart door de chorus/tremolo schakelen?
2) ik heb een klein brommetje door het audio, wordt naar verhouding harder met zwelpedaal. Jullie?
3) op de site van Per Kristian staat een sample van noise met chorus bij een bepaalde register setting. Ik krijg dat nog niet voor elkaar. Jullie?

Noise met chorus lukt mij ook niet. Gebruikt hij daarvoor de external input? (die zat er toch ook op, dacht ik?)

Brommetje / ruis heb ik ook, ik let er gewoon niet zo op.

Stringsectie kan niet door de Orbitone, want bij de Orbitone routingknoppen linksonder staat niet: Strings.
Geprobeerd, en werkt ook niet, dus....

Inderdaad... ik mis de Orbitone sectie (leuk, maar mwa...) en de stringsectie ziet er ook anders uit... (make-or-break factor!)

Back