Auralex LENRD Basstraps heeft iemand hier ervaring mee??

magneteyez

Logical Social Disorder
Auralex LENRD Basstraps heeft iemand hier ervaring mee??

Zoals de topic titel aan geeft ben ik op zoek naar basstraps voor mijn kleine studiootje.
Nu heb ik mijn ogen laten vallen op deze van auralex.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoeveel heb je er nodig in een kamer van ongeveer 3,50 bij 3 meter?

Ik ben ook in de markt voor basstraps in mijn studiootje... heb me dus al even verdiept.

Auralex heeft in ieder geval prima marketing, maar ik hoor toch regelmatig kritische geluiden over het waarheidsgehalte betreffende de dempingsfactor van schuim rond de frequenties waar het bij een basstrap om gaat.
(in mijn geval, met name tot 150 Hz).
Schuim begint pas effectief te dempen bij hogere frequenties, maar ja, dáár koop ik geen basstrap voor...

Op www.realtraps.com is heel veel interessante informatie te vinden, met name rond dit onderwerp.
Ook interessant: forumlid Mischa bouwt zelf realtrap minitrap clones, en ik geloof dat cornertraps ook nog in de planning lagen. Hij heeft in ieder geval relevante ervaring rondom dit thema.

Naar ik begrijp is het standaardrecept: 4 tot 6 traps. In ieder geval eén in iedere hoek, mogelijk ook nog wat in de hoek tussen plafond en muur bij je luisterpositie.

Ik heb redelijke ervaring met de auralex, maar heb iets betere ervaring met de primacoustics, ze zien er iets minder gelikt uit muit maar absorberen beter

2 stuks 210,-- ex btw

Back