Nadelen software.

trash

Ouwe rot
Ik kom er steeds meer achter na mijn overgang naar cubase,dat je er een luie zak van wordt.
Ik ga wat nadelen noemen:

Je mist vaak energie

Je interact met je muziek via je luie stoel.

Het is heel makkelijk overproduceren omdat de mix altijd clean zal klinken.

Dus er kan altijd wel wat bij.

Vsti is een killer.

Je raakt verstrengeld in de mogelijkheden,je gaat te lang bezig met een track,het originele idee veranderd steeds.
Totall recall pressed je niet om binnen een dag een track af te maken,omdat het altijd later kan.

Daardoor verlies je de kracht en het originele idee.

Alles via de muis is ook gewoon funest.

Vsti klinkt gewoon kut,voor mij dan,niet alle,maar wel veel.

Dat kost tijd om het klinkent te maken als dat al lukt,en daardoor een creatieve doder.

Dus mijn motto voor vandaag is:

Staande muziek maken,met handson spullen,geef je de energie dooraan je track,doordat je zelf uit je dak staat te gaan,en daardoor puur.

Ach ja, puur persoonlijk natuurlijk. De een is met computers tien keer zo handig als met midi kabels en zal zich stuk irriteren aan synths, effectenbakken etc.

Doe mij beiden maar. Werkt heerlijk. :)

Hay

gebruik wat jij er nuttig van vindt, ik zou niet meer zonder willen
en die luiigheid, heeft misschien een andere oorzaak.griepje of zo
ik ben al jaren lui, zelfs zonder software

greetz turtel:o: 8o) :D

Je kan natuurlijk ook een goede controller kopen en een goede geluidskaart. Het is echt onzin dat als je je computer als synth gebruikt dat je alleen aan het muisknopdrukken bent. Neemt overigens niet weg dat je een persoonlijke voorkeur voor 'hard' kan hebben.

Re: Nadelen software.

Origineel geplaatst door trash
Ik kom er steeds meer achter na mijn overgang naar cubase,dat je er een luie zak van wordt.
Ik ga wat nadelen noemen:

Je mist vaak energie

Je interact met je muziek via je luie stoel.

Het is heel makkelijk overproduceren omdat de mix altijd clean zal klinken.

Dus er kan altijd wel wat bij.

Vsti is een killer.

Je raakt verstrengeld in de mogelijkheden,je gaat te lang bezig met een track,het originele idee veranderd steeds.
Totall recall pressed je niet om binnen een dag een track af te maken,omdat het altijd later kan.

Dat kost tijd om het klinkent te maken als dat al lukt,en daardoor een creatieve doder.

Dus mijn motto voor vandaag is:

Staande muziek maken,met handson spullen,geef je de energie dooraan je track,doordat je zelf uit je dak staat te gaan,en daardoor puur.

krijg je dan geen spat aderen?
:D

Dus je geeft de software de schuld omdat je eigen discipline te zwak is? :confused:

Re: Nadelen software.

Origineel geplaatst door trash

Vsti is een killer.

Hmmm

gelukkig dat sommige mensen dit ook gaan inzien....

ik heb juist het tegenovergestelde

al dat gefoefel in die mini menu's van de meste synth en vooral samplers, constant van het ene naar de andere toestel moeten lopen, geen recall, al die kabels, de sync problemen, beperkingen van hardware (ik heb maar 1 effectbox dus en 4 compressors in hardware, wat veel te weinig is)

software is veel overzichtelijker, en met een controller en een masterklavier moet je niet te veel met je muis zitten prutsen.

over de klank ga ik mij niet uitspreken, dat is een andere discussie die al veel te veel gevoerd is, behalve dit, van alles bestaat er veel rommel en enkele echt goede dingen, ook van software.

Origineel geplaatst door waxx

software is veel overzichtelijker

Hangt van de synth af...

wel overzichtelijker dan een JV1080
niet overzichtelijker dan een JP8000

Origineel geplaatst door waxx
geen recall ... sync problemen ... beperkingen van hardware ...

Het enige waar ik geen recall op heb zijn mijn analoge mixer, en de compressor.
Voor de rest kan ik met patch changes/ controller#'s alles aansturen, ook mijn effectbakken - dus (zo goed als) total recall is wel mogelijk.
Ik zit vaak in de chat en wat ik veel hoor en zie is dat mensen continu problemen hebben met hun computers. Dan werkt dit niet, dan loopt de midi interface niet strak. Nieuwe driver zus, service pack zo en ga zo maar door.
En dan hebben ze een paar dagen de boel strak lopen en patchen ze 1 pakket dan werkt iets anders weer niet.

Ik zie zo niet in waar hardware beperkingen heeft? Ik mag ook graag de ene synth door de andere sturen, feedback lussen op mijn mixer en al het andere wat de mixgoden eigenlijk verbieden. ;)

't is altijd gezeik met je software studio. En dan heb ik het nog niet eens over pakketen die grooves voor je maken, dat vind ik hetzelfde als een magnetronmaaltijd kopen, opwarmen en dan wat kruiden dr over gooien en dan van mening zijn dat je zelf gekookt hebt.

[diverse edits gedaan de afgelopen minuten ;)]

-C-

Origineel geplaatst door C738
Het enige waar ik geen recall op heb zijn mijn analoge mixer, en de compressor.
Voor de rest kan ik met patch changes alles aansturen, ook mijn effectbakken.
Ik zit vaak in de chat en wat ik veel hoor en zie is dat mensen continu problemen hebben met hun computers. Dan werkt dit niet, dan loopt de midi interface niet strak. Nieuwe driver zus, service pack zo en ga zo maar door.
En dan hebben ze een paar dagen de boel strak lopen en patchen ze 1 pakket dan werkt iets anders weer niet.

't is altijd gezeik met je software studio. En dan heb ik het nog niet eens over pakketen die grooves voor je maken.

-C-

klopt wl een beetje

ik heb altijd gezeik met mijn pc ..dus dat is een zwakke schakel..

sinds kort een mac gekocht, dan start alles nog steeds hetzelfde op de volgende dag.
alleen ik heb recycle in windows xp en een akai s 3000 xl ,maar in de powerbook zit geen scsi aansluiting.
das dus wel balen

Hay

Software is slecht voor je ogen, al dat getuur
hardware is slecht voor je oren al die geluiden
zoemblok is wel oke

dus een mix van beide kan slechte gevolgen hebben

greetz turtel:o: :D 8o)

Ik ben een chaoot en voor mij werkt software als een hele grote hoop met leuke dingen die dwars over elkaar liggen en waar je niets meer kunt vinden. Je kunt niet eens meer bepalen waar je op dat moment het meeste zin in hebt.

Op een computer doe ik zo veel leuks, forummen, programmeren, internetten, muziekmaken, spelletjes.. ik weet niet wat ik moet doen als ik erachter zit. Daarom hou ik ook van 1 aparte kamer met synths, in een andere kamer een dreamcast voor spelletjes, weer in een andere kamer een laptop met internet.. zo ga ik niet forummen, muziekmaken, spelletjes doen en ORACLE 10g tegelijkertijd installeren en dan een hele avond effectief niets doen.

Hardware synthesizers liggen vaak niet dwars over elkaar maar netjes geordend en de hoeveelheid is vaak ook een stuk lager als software. Daarom vind ik software minder fijn werken, maar eigenlijk klinkt het beter, werkt het makkelijker en is het eenvoudiger, maar die verrekte persoon achter de computer is niet makkelijk.

Ik snap helemaal wat je bedoelt trash. Ik heb er zelf ook nood aan wat rond te lopen en zo voeling te krijgen met wat ik eigenlijk aan het maken ben.

Ook speel ik graag 2 synths tegelijk en wil ik snel kunnen overschakelen tussen verschillende klavieren. En wat ik ook graag doe is bijvoorbeeld een synth door het filter van een ander sturen. Of andere truukjes uithalen. Dat lijkt me allemaal nogal omslachtig om te bereiken met software.

Ja, dat herken ik ook. Ik wordt zo ontzettend lui ervan.

Dus ga ik maar 3x per jaar naar vrienden in de heuvels van spanje met een laptopje met vst's verder luieren bij het zwembad.8)

Nadeel? de zon in mijn tft scherm ondanks dat ik onder een overdekt terras zit......uuhh lig. sorry.

Iemand heeft ooit eens gezegd: Kunst is de kunst van het weglaten.
Ik zie zoveel mensen om me heen (incluis hier) die alleen maar meer vsts willen hebben.

Als je je concentreerd op een paar goeie vsts komt de rest vanzelf wel.

Muziek maak je met die grijze massa bovenin, hoe die uiteindelijk tot stand komt is een pure bijkomstigheid.

Mijn ervaring met software is dat hetgeen mijn grijze massa bedenkt ergens blijft steken tussen de CPU en de DAC. Op het moment dat de manier waarop je muziek maakt (hardware/software) je in de weg gaat staan om tot een product te komen geen bijkomstigheid meer, maar hoofdzaak.

Origineel geplaatst door fuse
hoe die uiteindelijk tot stand komt is een pure bijkomstigheid.

Onzin,

Wat nou als je een briljante ingeving hebt voor een nummer of geluid maar door de computer dan wel software belemmert wordt in het realiseren ervan ?

Back