Nadelen software.

En natuurlijk RSI. (heeft tegenwoordig een ander naam, maar die weet ik niet)

Veel mensen zitten op hun werk al de hele dag achter de pc. Dus je kan wel voorstellen
dat het beter voor je is, als je dan niet ook nog de hele avond achter de pc stil indezelfde houding zit.

De dag dat ik besloot nooit meer met software muziek te maken is laaang geleden. AND PROUD OF IT.

Kut software..

en die sukkeltjes met een laptoppie op een podium die denken dat ze helemaal de bomb zijn mogen ook opzouten! gvd

Wat iemand gebruikt maakt mij echt niet uit. Harware, software, het heeft alle twee zijn voordelen en nadelen. Doe wat je zelf wil. En het liefst, gebruik het alle twee.

Ik erger me wel aan mensen die denken dat ze zoveel beter zijn omdat ze alleen hardware gebruiken. :confused: :kont:

Origineel geplaatst door Ytse
Ik erger me wel aan mensen die denken dat ze zoveel beter zijn omdat ze alleen hardware gebruiken. :confused: :kont:

heb ik een gevoelige snaar geraakt? :D

Ik voel me absoluut niet beter hoor geloof mij maar (eerder het tegenovergestelde, dat kunnen meerdere mensen beamen)

Weet je waar ik me aan erger..

Dat veel mensen denken dat ik software haat omdat ik hardware heb... Of dat ik een 303 heilig vind omdat ik hem toevallig heb.. Niet te snel conclusies trekken.

Volgens mij is dat puur iets tussen jouw 2 oortjes. Het is meer een passie van die lui, en ja, het is altijd heel makkelijk om die software producers winamp dj's te noemen... je hebt ze zo op de kast :).

;)

-C-

...op de kast is toch hoger geplaatst? :D

Ik denk dat ik me even moet verduidelijken.. (shit jetlag, damn dan krijg je dat.. :D)

Ik bedoel, software is voor geen interactie met de muziek. Dat je er mooi mee kun arrangeren, ala maar ik mis (persoonljk he) de workflow met software. Hardware sequencen heeft dat nadeel niet want je moet gedwongen afgaan op je gehoor.

Software zal gewoon ALTIJD minder krachtig klinken en minder power hebben dat dedicated hardware synths...

Origineel geplaatst door Bass
Software zal gewoon ALTIJD minder krachtig klinken en minder power hebben dat dedicated hardware synths...
Vindt Bass.. :)

Re: Nadelen software.

Origineel geplaatst door trash
Staande muziek maken,met handson spullen,geef je de energie dooraan je track,doordat je zelf uit je dak staat te gaan,en daardoor puur.

.

Origineel geplaatst door trash
Ik kom er steeds meer achter na mijn overgang naar cubase,dat je er een luie zak van wordt.

Twintig jaar geleden zeiden de conservatieven hetzelfde over synthesizers, sequencers en drumcomputers.

Ze hadden gelijk! :D

Origineel geplaatst door Arv

Ik bedoel, software is voor geen interactie met de muziek. Dat je er mooi mee kun arrangeren, ala maar ik mis (persoonljk he) de workflow met software. Hardware sequencen heeft dat nadeel niet want je moet gedwongen afgaan op je gehoor.

mmm, Je kan met software ook op je gehoor werken. Ik bedoel of ik nu op record op m'n mpc druk of in Cakewalk. De midnoten die ik op m'n synth inspeel blijven hetzelfde.
Alleen is de interface van software dan overzichtelijker. Je kan je opgenomen midi noten mooi bekijken en makkelijk foutjes verwijderen. Toch gebruik ik zelf alleen de MPC. Ik speel gewoon net zovaak iets in tot dat het foutloos is. :)

Maar, als je hardware als de MPC4000 of iets anders neemt, dan is de sequencer even overzichtelijk. Er is toch ook hardware waarop je een PC monitor kan aansluiten?

Origineel geplaatst door Arv
heb ik een gevoelige snaar geraakt? :D

Ik voel me absoluut niet beter hoor geloof mij maar (eerder het tegenovergestelde, dat kunnen meerdere mensen beamen)

Elke snaar is gevoelig. :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Weet je waar ik me aan erger..

Dat veel mensen denken dat ik software haat omdat ik hardware heb... Of dat ik een 303 heilig vind omdat ik hem toevallig heb.. Niet te snel conclusies trekken.

Die conclusie heb ik nooit getrokken.

Origineel geplaatst door C738
Volgens mij is dat puur iets tussen jouw 2 oortjes. Het is meer een passie van die lui, en ja, het is altijd heel makkelijk om die software producers winamp dj's te noemen... je hebt ze zo op de kast :).

;)

-C-

Ik generaliseer niet. Er zitten er meestal wel een paar tussen. Dus, ik erger me niet aan mensen met alleen hardware. Alleen aan mensen met alleen hardware en denken dat ze beter zijn. Ehmm... Maar dat zouden ook mensen met alleen software kunnen zijn... Kom er niet meer uit. :confused:

:)

Origineel geplaatst door fuse
Dus je geeft de software de schuld omdat je eigen discipline te zwak is? :confused:

Huh?
Ik denk dat je het niet helemaal snapt.
Software neem het plezier weg in vele aspecten gezien,om een track te maken,voor jou geld dit mischien anders.
Krijg er stress door frustratie omdat het niet klinkt(vst)(niet alle)..niet echt happy wordt ik er van
Ik heb met beide gewerkt.
Vroeger dyn sync hands on seqs,cv gate,en al de zooi van toen,en ook midi.
Ik trek voor mezelf een vergelijking.
Heb nu een korg mx te leen,en knal kets jam dans spring en een schets klaar,en lol dat ik heb.

Origineel geplaatst door Bass
Onzin,

Wat nou als je een briljante ingeving hebt voor een nummer of geluid maar door de computer dan wel software belemmert wordt in het realiseren ervan ?

Die belemmering heb je ook met hardware.
En nu weet ik wel dat je dan metteen gaat beweren dat dit veel minder zou zijn, maar als ik dan als bijvoorbeeld een project pak en je dat wilt aanvullen met een briljant idee dan kun je met 1 druk op de knop je hele omgeving terughalen en verder werken. Zie dat maar eens met hardware te fixen. Dus beiden hebben voor/nadelen en dus is het allerbelangrijkste hoe jij daar mee omgaat.

ideeen inspiratie om dit realiseren is vaak een fractie van een moment,hoe wil je dit zo snel mogelijk capturen en zo ook in je muziek weer geven?

Daarbij komt,een sound moet je uitdagen,als dat niet gebeurd,zul je zeker niet geinspireerd worden.

hay

gewoon je pc als ouderwetse bandredorder gebruiken ,32 bit en ongekende edetingmogelijkheden

geen midi meer doen en geen plugins, gewoon opnemen wat je speelt

kijk uit voor de analoogepedemi als je er aan zit kom je er niet meer van af

je hebt creativiteit genoeg :halleluja

greetz turtel
8D

Origineel geplaatst door turtel
hay

gewoon je pc als ouderwetse bandredorder gebruiken ,32 bit en ongekende edetingmogelijkheden

geen midi meer doen en geen plugins, gewoon opnemen wat je speelt

kijk uit voor de analoogepedemi als je er aan zit kom je er niet meer van af

je hebt creativiteit genoeg :halleluja

greetz turtel
8D

Dat klopt:)
Ook geen geneuzel met dithering 192 24 bit of niet,gewoon gassen en klinken.

Iedereen werkt weer anders.

Kan zelf heel snel inspiratie krijgen door in Live wat loops je te combineren en na verloop verdwijnen die weer en ga ik verder met m'n eigen gemaakte sporen.

Als je nagaat wat voor een gepiel dat met een sampler is dan ben ik blij met Live.

Back