Nadelen software.

Hay

ja zo is het maar net fuse, ieder moet zijn eigen ding doen en er lekker bij voelen

ik moet wel bekkenen dat ik ook verlaafd ben aan battlefield1942 online spelen:D :o: 8o)
ik schiet ze allemaal overhoop}:|

zo is dat er ook maar een keer uit

de pc heeft de toekomst probeer mee te gaan met de trend, pik eruit wat je leuk vindt

greeetz turtel:peukie: }

HAHAHA, hij zei pik. :confused:

Origineel geplaatst door fuse
HAHAHA, hij zei pik. :confused:

hay

nee mener fuse ik bedoel niet dat zwaberding

en ook niet piken , zoals oneigenlijk toeeigenen ,daar ben ik te sullig voor

:o: :D 8o) :peukie:

Origineel geplaatst door turtel
hay

gewoon je pc als ouderwetse bandredorder gebruiken ,32 bit en ongekende edetingmogelijkheden

geen midi meer doen en geen plugins, gewoon opnemen wat je speelt

kijk uit voor de analoogepedemi als je er aan zit kom je er niet meer van af

je hebt creativiteit genoeg :halleluja

greetz turtel
8D

waar moeten de spoelen dan in?in de cdromdrive?:duivels:

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
waar moeten de spoelen dan in?in de cdromdrive?:duivels:

hay

nee hoor je kan bij cubase sx ervoor kiezen dat sx als digitale bandrecorder werkt

ga mee met de tijd ,maak gebruik van de nieuwe technieken

over een paar jaar kuneen we naar mars op vakantie

osciltors are go

iedereen doet maar wat hij wil wat mij betreft, voor mij is het resultaat dat telt, niet de werkwijze.

Ik vind een software sequencer zoals cubase veel handiger dan een hardware sequencer, en sampelen doe ik ook liever softwarematig

synth's is het meer het model dat speelt. Er zijn goed hardware en software synth's, en idem dito met de crap.

en recording doe ik zowiezo softwarematig, net zoals op zijn minst 99% van de forumgangers hier, niemand kan zich een 16 of 24 reel to reel taperecorder van 25 000 euro veroorloven denk ik.

Origineel geplaatst door waxx
iedereen doet maar wat hij wil wat mij betreft, voor mij is het resultaat dat telt, niet de werkwijze.

Ik vind een software sequencer zoals cubase veel handiger dan een hardware sequencer, en sampelen doe ik ook liever softwarematig

synth's is het meer het model dat speelt. Er zijn goed hardware en software synth's, en idem dito met de crap.

en recording doe ik zowiezo softwarematig, net zoals op zijn minst 99% van de forumgangers hier, niemand kan zich een 16 of 24 reel to reel taperecorder van 25 000 euro veroorloven denk ik.

zo duur zijn ze niet meer

Origineel geplaatst door waxx
...en recording doe ik zowiezo softwarematig, net zoals op zijn minst 99% van de forumgangers hier, niemand kan zich een 16 of 24 reel to reel taperecorder van 25 000 euro veroorloven denk ik.

:confused: reel tot reel? Dat is geen vereiste meer tegenwoordig. Iemand zou hiervoor kunnen kiezen om zo de klank van z'n track te beïnvloeden maar overal nemen ze tegenwoordig wel op met een computer hoor. Wees dus gerust.

Om op de oorspronkelijke startpost te reageren:
Ik ben begonnen op Cubase met alleen midi. Heb daarna een sprong gemaakt naar Cubase Vst 3.6. Vervolgens ben ik overgestapt op een mpc2000xl (en inmiddels op een 3000). Vanaf dat moment ben ik meerdere malen teruggegaan naar Cubase omdat je zo makkelijk apparaten aansluit en zoveel mogelijkheden hebt. Waarom ik na 4 keer switchen toch weer op een mpc uitkom (en dit keer definitief)? De simpelheid waarmee het doosje in elkaar steekt. Ik heb geen handleiding nodig en het werkt altijd. Maar dat is niet het belangrijkste. Ik ben creatiever wanneer ik sta en door de kamer kan hobbelen. Ik kan een mpc onder het hobbelen bedienen. Ik kan een synth onder het hobbelen bedienen. Ik kan echter geen muis onder het hobbelen bedienen. Verder moet ik constant in beweging blijven om overal bij te komen itt een software-studio. Doe ik tenminste nog iets met sport :D

Origineel geplaatst door C738
Het enige waar ik geen recall op heb zijn mijn analoge mixer, en de compressor.
Voor de rest kan ik met patch changes/ controller#'s alles aansturen, ook mijn effectbakken - dus (zo goed als) total recall is wel mogelijk.

Ik zie zo niet in waar hardware beperkingen heeft? Ik mag ook graag de ene synth door de andere sturen, feedback lussen op mijn mixer en al het andere wat de mixgoden eigenlijk verbieden. ;)

't is altijd gezeik met je software studio.

Dat is ook mijn ervaring. Voor mij ligt het ff nog wat anders dan de meesten op dit forum, ik gebruik mijn setup ook live en dan stel je veel zwaardere eisen aan gebruiksgemak, betrouwbaarheid etc.

Live wil je met simpele handelingen veel kunnen doen, dus logisch dat je dan sneller voor hardware synths kiest met knoppen, dat is dan handiger dan losse controllers, laptop's met VSTi's, Cubase etc. Dus je werkt een set list waarbij iedere song is uitgewerkt m.b.t. program changes, midi-routing, midi-filters, effect instellingen die je met 1 simpele druk op de knop kunt activeren. Live heb je niks aan Cubase met 64 audio tracks, keuze uit 25 VSTI's (softsynths, reverbs, delays, compressors etc). En het publiek kan het niet echt waarderen als je je PC even moet rebooten.......

Het is overigens best mogelijk is om een stabiele software oplossing samen te stellen, maar dat vereist disipline. Met software is de verleiding heel groot om iedere keer maar weer de laatste nieuwe software te installeren en dat levert meestal problemen op. In je home studio thuis kun je daar misschien nog mee leven, maar als je er je brood mee moet verdienen....stel je wel iets hogere eisen. Systemen zoals Muse Receptor vind ik daarom wel heel interessant, dat gaat de goede kant op.

Mijn stelling: met hardware besteed je gewoon meer tijd aan .....MUZIEK MAKEN..... en daar gaat het toch eindelijk om :)

Origineel geplaatst door Sjaak
Dat is ook mijn ervaring. Voor mij ligt het ff nog wat anders dan de meesten op dit forum, ik gebruik mijn setup ook live en dan stel je veel zwaardere eisen aan gebruiksgemak, betrouwbaarheid etc.

Live wil je met simpele handelingen veel kunnen doen, dus logisch dat je dan sneller voor hardware synths kiest met knoppen, dat is dan handiger dan losse controllers, laptop's met VSTi's, Cubase etc. Dus je werkt een set list waarbij iedere song is uitgewerkt m.b.t. program changes, midi-routing, midi-filters, effect instellingen die je met 1 simpele druk op de knop kunt activeren. Live heb je niks aan Cubase met 64 audio tracks, keuze uit 25 VSTI's (softsynths, reverbs, delays, compressors etc). En het publiek kan het niet echt waarderen als je je PC even moet rebooten.......

Het is overigens best mogelijk is om een stabiele software oplossing samen te stellen, maar dat vereist disipline. Met software is de verleiding heel groot om iedere keer maar weer de laatste nieuwe software te installeren en dat levert meestal problemen op. In je home studio thuis kun je daar misschien nog mee leven, maar als je er je brood mee moet verdienen....stel je wel iets hogere eisen. Systemen zoals Muse Receptor vind ik daarom wel heel interessant, dat gaat de goede kant op.

Mijn stelling: met hardware besteed je gewoon meer tijd aan .....MUZIEK MAKEN..... en daar gaat het toch eindelijk om :)

klopt ik doe nu ook veel meer met mijn akai 3000 xl ,basstation, en oude soundcraftmixer,
dan denk ik vaak waarom eigenlijk cubase sx met vsti,s

er komt dan ineens wat moois uit rollen

Re: Nadelen software.

Origineel geplaatst door trash
Ik kom er steeds meer achter na mijn overgang naar cubase,dat je er een luie zak van wordt.
Ik ga wat nadelen noemen:

Je mist vaak energie

Je interact met je muziek via je luie stoel.

Het is heel makkelijk overproduceren omdat de mix altijd clean zal klinken.

Dus er kan altijd wel wat bij.

Vsti is een killer.

Je raakt verstrengeld in de mogelijkheden,je gaat te lang bezig met een track,het originele idee veranderd steeds.
Totall recall pressed je niet om binnen een dag een track af te maken,omdat het altijd later kan.

Daardoor verlies je de kracht en het originele idee.

Alles via de muis is ook gewoon funest.

Vsti klinkt gewoon kut,voor mij dan,niet alle,maar wel veel.

Dat kost tijd om het klinkent te maken als dat al lukt,en daardoor een creatieve doder.

Dus mijn motto voor vandaag is:

Staande muziek maken,met handson spullen,geef je de energie dooraan je track,doordat je zelf uit je dak staat te gaan,en daardoor puur.

informatiestress :)

Meer hardware gebuiken en je bent weer helemaal de oude..:D

ik heb nog niet veel stabiliteitsproblemen gehad met min pc. Ik gebruik een zelfgebouwde amd athlon 3000+ met 1 gb ram en een s-ata hd op win xp pro met vooral cubase sx en adobe audition. Ik heb wel te weinig ram, maar daar wordt er binnenkort iets aan gedaan. En een dsp card zou ik ook nog kunnen gebruiken (maar eerst een beetje sparen). Mijn pc wordt ook wel voor andere zaken (oa internet en steam) gebruikt omdat ik er maar 1 heb.

Ik denk dat die stabiliteitsproblemen bij veel mesen komen door slecht beheer van hun pc. Als je op internet zit dan moet je je pc beveiligen (iets dat 95% van de mensen niet doen en zo een pc vol spyware, trojans en virussen hebben die op 20% van het vermogen draait), en als je muziek maakt, moet je niet op internet zitten met uw firewall, virusscan, ea progamma's op de achtergrond. Ik switch mijn pc via een hardware router los van het internet voor ik begin muziek te maken.

Ik heb 2 accounts op mijn pc, een muziekaccount (met macro's om alles in te stellen op muziek) en een algemene account (voor internet, spellekes ed) en dat werkt goed zo.

een ander voordeel is dat ik zo mijn (audio)monitors ook gebruik voor te couterstriken, wat een grote verbetering is tot vroeger mijn crappy pc boxjes.

ma doe uiteindelijk waar je zin in hebt, sommigen vinden software handiger, anderen hardware, net zoals sommigen liever bier drinken en anderen wat anders of geen alcohol zoals ik.

Nog een nadeel van software. Zo'n 15 jaar geleden, toen softsynths nog uitgevonden moesten worden had je ook niet van die oeverloze discussie over wat beter, makkelijker, creatiever, goedkoper enz enz is. En om er dan maar even een dooddoener tegen aan te gooien.

.....................Vroeger was alles beter........................ :Z :Z :Z :Z

.

Attachments

• yourlife (wince).jpg
    yourlife (wince).jpg
    9,6 KB · Bekeken: 92
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
:confused: reel tot reel? Dat is geen vereiste meer tegenwoordig. Iemand zou hiervoor kunnen kiezen om zo de klank van z'n track te beïnvloeden maar overal nemen ze tegenwoordig wel op met een computer hoor. Wees dus gerust.

Om op de oorspronkelijke startpost te reageren:
Ik ben begonnen op Cubase met alleen midi. Heb daarna een sprong gemaakt naar Cubase Vst 3.6. Vervolgens ben ik overgestapt op een mpc2000xl (en inmiddels op een 3000). Vanaf dat moment ben ik meerdere malen teruggegaan naar Cubase omdat je zo makkelijk apparaten aansluit en zoveel mogelijkheden hebt. Waarom ik na 4 keer switchen toch weer op een mpc uitkom (en dit keer definitief)? De simpelheid waarmee het doosje in elkaar steekt. Ik heb geen handleiding nodig en het werkt altijd. Maar dat is niet het belangrijkste. Ik ben creatiever wanneer ik sta en door de kamer kan hobbelen. Ik kan een mpc onder het hobbelen bedienen. Ik kan een synth onder het hobbelen bedienen. Ik kan echter geen muis onder het hobbelen bedienen. Verder moet ik constant in beweging blijven om overal bij te komen itt een software-studio. Doe ik tenminste nog iets met sport :D

Dus jij hebt een mpc band om je schouders waarmee je "hobbelend"als een echte trommelaar
de boel kunt in tikken????8)

Wie is er hier het creatiefst8)
a. als je staat
b. als je zit
c. als je ligt
d. als je ........................

Ik heb een gitaarbandje geknutseld. 10 meter lange midikabels en stroomkabel. en ik hobbel en mep er op los :D

Gelukkig staat de mpc op een tafel. Maar ik moet idd staand muziek maken. Zittend creatief zijn is er voor mij niet bij. Ieder gek z'n gebrek zeg ik maar. Verder leent een mpc zich hier bij uitstek voor omdat je, zeker met de 3000, praktisch geen submenu's hebt. Op het schermpje is lekker beperkt zodat je niet overdonderd wordt met allerhande informatie. Heerlijk toch...

Updates....
Een gekloot zowel voor je zelf als voor je pc.
De perfecte versie is er nog lang niet,van geen 1 appje
Dus updates blijven komen
Stel je koopt zoals ik absynth voor 299,jaar later kotm absynth 3,dat kost euros,en jaar na jaar,alles bij elkaar,had je een paar vette hardware bakken kunnen kopen.

! crash,hardeschijf,en toedeledokie met je software studio.

Hardware,klinkt,voelt,en nodigt uit.\

Dan maar wat lompigheid,kabels,stof,en alles voor lief nemen.
Want er geld gewoon maar 1 ding,SOUND.:)

Voor mij persoonlijk is dat het aller belangrijkste,maar voor ieder weer anders.

Laatst gewijzigd:
Gratis software is zo makkelijk en veelvuldig te vinden dat je je computer helemaal vol kunt zetten met freeware plugins en synths en vervolgens helemaal in de war kan raken doordat je veel te veel hebt. Zo werkt het voor mij tenminste. Minder gear werkt beter voor mij, omdat ik me dan meer concentreer op het muziekmaken in plaats van het zoeken naar nieuwe mogelijkheden de hele dag.

;) Oh en nog een nadeel, mijn muis is stuk!! Hij gaat niet meer fatsoenlijk naar links. ja DAT is pas een nadeel ;)

Maar ik moet zeggen dat ik liever niet zonder software sequencer en software fx zou werken. Met hardware fx moet je je track meteen opnieuw inspelen als je bijv. de chorusrate toch nèt ietsjes lager wilt. Als je alles via midi aanstuurt zal dat niet heel veel uitmaken, maar wanneer je alles audio inspeelt, wordt het toch iets vervelender.

Back