Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort Piano lessen volgen en ik wil dus hiervoor een instrument aanschaffen. Ik wil naast het gewone piano spelen hier ook mee kunnen kloten in bijvoorbeeld een programma als Fruityloops en later Cubase.
Nu was ik dus in een muziekzaak en daar stond een MIDI board. Ik kende de term wel maar ik weet dus niet precies wat het inhoud.
Ik vind deze er ook nog eens een stuk beter utizien dan een keyboard.
Mijn vragen:
1. Kan ik een midiboard ook gebruiken als een soort keyboard om mijn Piano lessen te oefenen. Oftewel kan ik er gewoon mee spelen als op een keyboard.
2. Moet ik hem altijd op de computer hebben aangesloten, of kan ik hem ook aansluiten op mijn mengpaneel en hem zo bespelen?
3. Ik heb een Pentium III, kan ik hier een Midi op aansluiten?
Dat zijn mijn vragen tot nu toe.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt, Merijn
Ik ga binnenkort Piano lessen volgen en ik wil dus hiervoor een instrument aanschaffen. Ik wil naast het gewone piano spelen hier ook mee kunnen kloten in bijvoorbeeld een programma als Fruityloops en later Cubase.
Nu was ik dus in een muziekzaak en daar stond een MIDI board. Ik kende de term wel maar ik weet dus niet precies wat het inhoud.
Ik vind deze er ook nog eens een stuk beter utizien dan een keyboard.
Mijn vragen:
1. Kan ik een midiboard ook gebruiken als een soort keyboard om mijn Piano lessen te oefenen. Oftewel kan ik er gewoon mee spelen als op een keyboard.
2. Moet ik hem altijd op de computer hebben aangesloten, of kan ik hem ook aansluiten op mijn mengpaneel en hem zo bespelen?
3. Ik heb een Pentium III, kan ik hier een Midi op aansluiten?
Dat zijn mijn vragen tot nu toe.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt, Merijn
(zie de text onder me avatar
) Minimum vereisten om pianoles te nemen is een digitale of gewone piano te hebben. Een midikeyboard kan niet want het moet natuurlijk wel aanvoelen als een piano (duh) Of het moet een heel goed midikeyboard zijn met een hele goede pianomodule
maar dat kost meestal meer dan een digitale piano. Maar koop geen keyboard met veel geluiden en styles en zooi en waar zelfs de speakers erin zitten
. Je hebt er namelijk niets aan, ook al zien ze er mooi uit met veel lichtjes NIET KOPEN!! Een gewone digitale piano ziet er saai uit maar je hebt er meer aan om piano te kunnen en leren spelen. Zo een gebruik je dan ook jaren.