Origineel geplaatst door X-Rated
Jeuj!! Ons eerste stukje opname met meerdere mics en ons nieuwe mixertje (bijna ons nieuwe mixertje dan want ik heb het geld pas vanmiddag overgemaakt).
Ons nieuwe stukje (let niet op de foute orgel, want dat was puur voor proef):
Slick 08-03-05
Uw oordeel over de kwaliteit hieronder plzKunnen we nog iets sleutelen aan de mic settings.
Als ik niet op het orgel let dan houd ik drums en bas over, en een heel klein beetje toetsen, klopt dat? Wat die dingen betref: de bas is veel te anoniem. Het is nu een soort lage brom waar je een beetje toonhoogten in kunt ontwarren. Probeer er echt tonen van te maken (equalizen vooral, denk ik), zodat het een echt instrument wordt in plaats van ruis met wat toonhoogten (in het stukje na 2:05 zit een hint van de klank die het basgeluid eigenlijk heeft). De drums in het algemeen klinken erg plat. Kun je daar misschien galm overheen zetten? De bassdrum moet harder en doffer. Hij klinkt nu bijna als een tom: een hoop hoog eruit, veel laag erin, zodat het echt een doffe plof wordt.
Succes! (ook als je het niet met mij eens bent
)Trouwens: zonder zang en gitaar (en meer toetsen?) is het moeilijk beoordelen, omdat geluiden dan ook precies goed in de context kunnen vallen. Kan een hoop schelen.
).
Kunnen we nog iets sleutelen aan de mic settings.
).