Kunnen jullie de volume redelijk hard open hebben bij het draaien van muziek?

Archaos

podium-duiker
Laatst vroeg iemand mij of mijn buren er ook blij mee waren dat ik naar The Deftones luisterde. Ik antwoorde dat ik nog naar veel hardere dingen luister. Nu kan ik meestal ook lekker voluit muziek draaien omdat ik erg ruim woon. Maar stel nou dat ik in een flat of iets dergelijks had gewoond. Dan zou het volgens mij toch wel problematisch zijn als ik telkens muziek draai. Het is dan ook erg vervelend wanneer je zelf muziek maakt (zoals synths, gitaar of djembe). Hoe zit het eigenlijk met jullie? Kunnen jullie ook hard jullie muziek draaien of krijg je dan al gelijk een flinke rel met je buren? Ik ben er best wel benieuwd naar!!!

...ik woon naast de tokkies....

nuff said

Ik woon naast de vlees-geworden-migraine [..cencuur..], die ook nog een schooljuf is van middelbare leeftijd.
Ze stond al een keer aan de deur toen ik m'n tv normaal (NIET hard!!) aan had.

De conclusie of ik hard muziek ken draaien/maken, mag je zelf trekken..

Origineel geplaatst door Zoidsity
Ik woon naast de vlees-geworden-migraine [..cencuur..], die ook nog een schooljuf is van middelbare leeftijd.
Ze stond al een keer aan de deur toen ik m'n tv normaal (NIET hard!!) aan had.

De conclusie of ik hard muziek ken draaien/maken, mag je zelf trekken..
en inderdaad, dat soort lallende kadavers kun je beter niet naast je hebben!

IK heb vooral last van die buren als ze 's avonds om 23h nog beginnen te werken met boormachines terwijl onze kleine daarnaast probeert te slapen.:smeris:

ik heb het wat dat betreft nog lekker ik woon bij me ouders op een boerderij en de enige die ik ermee kan storen zijn me ouders zelf en dat zijn geen zijkerds tot half 12 kan ik rustig me gang gaan daarna moet het wel zachter als ze gaan slapen

wat dat betreft zie ik er ook wel tegen op het huis uit te gaan want ik ga dat dan echt wel missen die vrijheid want hoef nu nergens rekening mee te houden de enige die het lawaai soms te veel vindt worden ben ik zelf

ik woon in een half open huisje met broer, zus en ouders, naast onze halfdove grootmoeder , tot 10u s'avonds mag ik mijn zin doen, daarna koptelefoon.

fok hee....buren...

erg relaxte oudere buren 8r ons... ("ja jongen...ik hoor wel eens wat , maar last.....")
links van ons bejaard stel ("ja hij maakt herrie in z`n hok, ik hoor dat niet hoor, ik ben doof")

rechts van ons een jong (?!) die werkelijk van alles last hebben. ....

Onze 8rburen hebben een haan, of die haan misschien niet in een geluidsdicht n8hok kon, want de haan die kraaide `s ochtends.

Of onze bejaarde buren voortaan niet de andere kant wilde oplopen met het hondje, want hun kat schrok altijd zo van die hond (om het nog maar niet over het geblaf te hebben)

Er werd ook gevraagd aan een bejaard stel van twee huizen verderop of ze hun schuurdeur wilden smeren, die kraakte namelijk zoo...

Klein stukje 8r ons is een studentenhuis, met een brandtrap als ingang, of daar geen tapijt opgelegd kon worden....het dreunde zo door....

enz. enZ. blah blah.......

:Z :Z :Z :Z

Dus ze kwamen janken over m`n bonkhok (stenen vrijstaande schuur volledig geisoleerd!!!). Ik heb uitgelegd dat ik volgens de wet tot 23.00 uur herrie mocht maken...

"Ja maar wel tot een bepaald decibel niveau..."

Op mijn antwoord dat het voor mij sport is om daar bij zeurende mensen iedere dag tot 23.00 uur precies één decibel onder te gaan zitten met behulp van een DB-meter heb ik geen klachten meer gehoord (dit kan natuutrlijk ook door het aantal DB`s komen :dubbel: )

Nog erger: ik zat hier laatst overdag rustig achter m'n bureautje (ik werk vanuit huis). Alle gear stond uit, geen radio aan, geen TV aan. Echt doodstil in huis. Wordt er paniekerig aangebeld. Onderbuurvrouw. Of het allemaal wat zachter kon want ze werd er gek van... :confused:

Origineel geplaatst door etaoin
Nog erger: ik zat hier laatst overdag rustig achter m'n bureautje (ik werk vanuit huis). Alle gear stond uit, geen radio aan, geen TV aan. Echt doodstil in huis. Wordt er paniekerig aangebeld. Onderbuurvrouw. Of het allemaal wat zachter kon want ze werd er gek van... :confused:

hahahaha....tsja stemmen in het hoofd zijn lastige dingen.....

Mja, ik woon in een vrij gehorige portiekflat. Daarom heb ik mijn hobbyhokje annex studio een beetje geisoleerd (dubbele wanden in de kamer van gipsplaat en steenwol vulling in houten frame los van de muur) en ik denk dat dat behoorlijk helpt. Nog nooit commentaar gehad, terwijl ik toch soms de muziek best hard heb..

Maar inderdaad, het mooiste zou zijn als je lekker vrij woont dan kan je helemaal je gang gaan!

R

Als ik ook maar even aan het knallen ben komen niet de buren aan de deur, maar de buren van mijn buren. :confused: Blijkbaar erg gehorig. Resultaat --> bijna altijd koptelefoon op met muziek maken. :(

Ik woon in een kleine 2 kamer flat ;

Mijn onderbuurvrouw is iets van 29 dus om en om zetten we wel eens wat hard aan...

Mijn bovenbuurvrouw is een kluizenaar zonder sociaal leven dus die kan de &** krijgen als ze op mijn plafond zit te stampen na 30 sec muziek...

Als je gewoon niet langer dan 5 min iets ECHT hard aanzet moet het af en toe kunnen...

ik zin in de studio in een groot bedrijven-pand. Alles lekker geisoleerd, basvangers langs de muren, Alles lekker vol aan hahaha....
:dj:

Mijn buren moeten niet zeuren, aangezien buurman de hele dag les aan huis geeft in piano, orgel en accordion. Heel Soms heeft ie zelfs een gekke bui en bespeelt hij de doedelzak. (geen grapje).

Vroeger klopte hij nog wel eens. Terugkloppen deed ik meestal niet.

Ik ga tot een uur of 23:00 door met redelijk volume, soms wel tot 0:00. Maar eigelijk heb je in een rijtjeshuis bij heel laag volume al snel opverlast. Ik doe op een gegeven moment wel de speaker die tegen de muurzijde van de buren staat uit.

M'n ouders vinden het niet erg, alhoewel als ze naast mijn kamer in bed liggen ze soms wel eens vragen of het wat zachter kan.

Ik woon boven aan in een flat aan de enne kant is het zo goed geisoleerd die horen niks de andere kant daar woont een doof stomme buurman (ja echt waar) en boven me heb ik nog een zolder ruimte waar m`n studio staat of tewel er zit nog een etage tussen m`n studio en m`n onderburen.

Ik zit zeg maar gebakken.:)

ik woon in een oud (since 1623) rijhuis met muren van 40 cm dik (!!!!), verder woont er aan de ene kant een stokdoof mens en aan de andere kant is het huis in verbouwing...

dus als ik draai staat mijn 2x100 w monitors meestal half open..

voor producing heb ik het liever wat stiller, dan hoor je meer detail (ja, ik draai op mijn studio monitors, veel betere klank dan live monitors...

Ik krijg nooit klachten over het volume van mn muziek van de buren. Toch is de buurman de laatste jaren wel steeds chagrijniger naar me gaan kijken.:frons:
Vroeger toen ik enkel nog een keyboardje had en het geluid door de interne speakers kwam, kon ie het nog wel waarderen. Soms drumde hij zelfs mee op de muur!
Helaas nooit in het ritme...:o:

De buurvrouw aan de andere zijde is te ver verwijderd van mn hok dus die heeft er sowieso geen last van.

ik kan flink blazen als het moet... eerst had ik 2 oude oma'tjes als buren die nooit hebben geklaagd:) , maar die zijn inmiddels verhuist... aan de ene kant heb ik nu een gezin wonen met kinderen van mijn leeftijd zoiets dus die hebben er ook volste begrip voor, en aan de andere kant een stelletje wat een paar jaar ouder is als mij dus ook geen problemen... als ik produceer hebben ze sowieso eigenlijk amper last omdat mn produceerhokkie goed is geisoleerd... als ik wat plaatjes ga mixen kan het wel goed doordreunen, meestal zet ik dan sowieso ook het raam ff dicht zodat ze het op straat niet te hard horen :smeris:

Back