Kunnen jullie de volume redelijk hard open hebben bij het draaien van muziek?

dit
03.jpg

gaat binnekort de nieuwe studio worden

we zijn al hard bezig met verbouwen

13.jpg

Ik woon lekker vrijstaand! mijn ouders doen niet moeilijk, de buren kunnen me niet horen en mijn 2 zussen wonen niet meer hier :D
Tot een uur of 23.00-23.30 maakt het niet uit als ik de boel hard zet. daarna willen m'n ouders meestal slapen en dan pak ik meestal de koptelefoon. ik heb het wel mooi voor elkaar hier :)

^ leuke boot trouwens!

Origineel geplaatst door anoniempje
ik heb het wat dat betreft nog lekker ik woon bij me ouders op een boerderij en de enige die ik ermee kan storen zijn me ouders zelf en dat zijn geen zijkerds tot half 12 kan ik rustig me gang gaan daarna moet het wel zachter als ze gaan slapen

wat dat betreft zie ik er ook wel tegen op het huis uit te gaan want ik ga dat dan echt wel missen die vrijheid want hoef nu nergens rekening mee te houden de enige die het lawaai soms te veel vindt worden ben ik zelf

Ik herken mijzelf hier helemaal in. Ik woon ook bij mijn ouders aan de rand van de stad. In de stad zelf zie ik het eigenlijk niet zitten om te gaan wonen. Alles is zo dicht op elkaar gebouwd en het beklemd mij enorm. Ik denk dat dit sowieso een probleem is in elke stad. Je hebt echt veel plekken waar je geen kan opkunt en waar je zit ingeklemd tussen allemaal andere bewoners. Ik denk er dan ook over als wanneer ik op mijzelf zou gaan wonen, ik dan wel in een dorp zou willen wonen. Je hebt daar gewoon meer ruimte en vrijheid in je doen en laten.

Ik zal dan wel geluk hebben; ik woon gewoon in de stad in een soort van flat; een bovenwoning.
Ik heb twee katten als huisdieren, zolang die niet met een dikke staart van angst rondlopen is het gewoon niet te hard, punt uit.

Nou hebben we in Zwolle wel het gele en rode kaart systeem*, maar je laat aan de veldwachter zien dat je kat er gewoon doorheen slaapt, en nee het beestje is niet doof, dus eh, hoezo te hard?

*
Als er sprake is van een gegronde klacht, krijgt de veroorzaker van het burengerucht een gele kaart. Gaat hij binnen zes maanden nogmaals in de fout, volgt de rode kaart: een mini procesverbaal en een boete van 75 euro. Ook die rode kaart blijft zes maanden staan. Gaat het in die periode opnieuw mis, volgt er weer een boete en kan de muziekversterker in beslag worden genomen. Gebeurt het nogmaals, volgt weer een bekeuring en inbeslagname van alle geluidsapparatuur. Bovendien kan het Openbaar Ministerie dan zelfs - in geval van huur - de woningcorporatie informeren om een uitzettingsprocedure in gang te zetten.

In Deventer, waar het project al drie jaar draait, is het aantal meldingen van burengerucht structureel met zo’n vijftien procent gedaald. Ook in Raalte, Olst en Wijhe bleek het later aan te slaan. De heldere aanpak bleek - in een bepaalde wijk waar veel sprake was van geluidsoverlast - goed te werken.

Het hangt eigenlijk van twee dingen af;
- In wat voor soort woning je woont (gehorigheid etc)
- Wat voor soort buren je hebt (azijnzeikers etc)

In een stad wonen heeft natuurlijk zijn voordelen, maar het kan ook erg beklemmend zijn. Helemaal als je in zo'n krap flatje moet wonen.

ik heb mijn studio in een bedrijfsruimte, dus als ik daar 's avonds of in het weekend ben heeft echt niemand er last van....... maar thuis houd ik altijd veel rekening met de buren, heb zelf direct en indirect meegemaakt hoe gekmakend het kan zijn als iemand elke avond keihard de muziek aanslingerd, en bij vragen of het ietsje zachter kan, je ongeveer in je gezicht uitlacht en zegt dat je dan de politie maar moet bellen omdat ie tenminste tot zo en zo laat met zoveel decibel geluid mag maken..... tja..ik hou nu eenmaal van harmonie geloof ik ..zowel in mijn muziek als in het sociale leven hehehehe...

overigens zijn ze er in utrecht nogal snel bij qua politie, het is niet voor nix dat geluidsterreur een beproefd en succesvol martel-middel kan zijn .... regelmatig lees je in de krant dat mensen mekaar met hamers en knuppels te lijf gaan vanwege geluidsoverlast, soms zelfs met dodelijke afloop...niets is zo irritant dan elke keer die boormachine, of elke keer die subwoofer die je van je bank trilt....of dat vervelende keffertje..of die boomboomproducer van 3 huizen verder ;)

dus hierbij mijn betoog om toch ff iets meer rekening met je buren te houden, ook al mag je misschien volgens de wet tot 2300 uur op zoveel dB geluid maken... imho komt dit soort dingen toch een beetje voort uit het doorgeslagen normen&waarden debat, wat er in de praktijk voor de meeste mensen op neerkomt dat iedereen met HUN normen&waarden rekening moet houden, en niet andersom....

sidenote: je wilt niet weten hoe raar acoustiek soms kan zijn...lage tonen kunnen via balken of whatever ineens 3 huizen verder iemand van z'n bank trillen, terwijl je zelf nix hoort en subwoofers zit te overwegen :smeris:

Ik woon in een dorpje in de boerenbuiten, links een kerk, rechts 80 meter voor de volgende buren.. Dus kan redelijk hard... Natuurlijk hebben we wel eerbied voor de kerk :+

Origineel geplaatst door olafmol
overigens zijn ze er in utrecht nogal snel bij qua politie, het is niet voor nix dat geluidsterreur een beproefd en succesvol martel-middel kan zijn .... regelmatig lees je in de krant dat mensen mekaar met hamers en knuppels te lijf gaan vanwege geluidsoverlast, soms zelfs met dodelijke afloop...niets is zo irritant dan elke keer die boormachine, of elke keer die subwoofer die je van je bank trilt....of dat vervelende keffertje..of die boomboomproducer van 3 huizen verder ;)

En dat is nou het hele probleem wanneer je in een stad woont. Je kunt geen kant op en je woont zo ontzettend dicht op elkaar. Dat moet haast wel fout gaan. Vooral in een flat heb je ontzettend veel nadelen; je kunt geen muziek maken, geen muziek draaien, geen huisdieren hebben en ga zo maar door. Als alleenstaande is het ontzettend moeilijk om ergens een fatsoenlijke woning te krijgen en in de stad is dit al helemaal een ramp. Ik zit wat dat betreft in een dubio of ik nou wel of niet in een stad zou willen wonen. Ergens beklemd het mij enorm en ik mis de ruimte die je in een dorp meer hebt. En als ik in Olaf zijn reactie lees dat men elkaar bij wijze van spreken met knuppels te lijf gaan vanwege geluidsoverlast dan word ik al helemaal niet vrolijk. Het zou me niets verbazen dat in hele grote steden soms zelfs doden vallen door ruzie over geluidsoverlast (ergens zijn het wel Amerikaanse situaties).

Origineel geplaatst door olafmol
sidenote: je wilt niet weten hoe raar acoustiek soms kan zijn...lage tonen kunnen via balken of whatever ineens 3 huizen verder iemand van z'n bank trillen, terwijl je zelf nix hoort en subwoofers zit te overwegen :smeris:

Ik woon dus ook in een portiekflat en de buurman heeft 2 keer aan de bel gestaan omdat er teveel herrie was. Ik hoorde de bel niet maar wel zijn gebonk op de deur. Nu moet ik toegeven dat het ook érg hard stond.

Wat olaf schetst is inderdaad waar. In mijn muziekhok heb ik een normale bas maar bij sommige geluiden heb ik in het toilet een ontzettend harde bas (en nee dat doe ik niet zelf;)). Het toilet grenst niet aan de studio, de hal zit er tussen.

Voor de rest heb ik weinig last van klagende buren. Naast me woont een alcoholist die af en toe rammstein keihard aanzet. Ik stoor me er niet echt aan, omdat mijn radio op christelijk niveau hem wel overstemt, zonder dat ik zelf geluidsoverlast veroorzaak.

-C-

Origineel geplaatst door Archaos
En dat is nou het hele probleem wanneer je in een stad woont. Je kunt geen kant op en je woont zo ontzettend dicht op elkaar. Dat moet haast wel fout gaan. Vooral in een flat heb je ontzettend veel nadelen; je kunt geen muziek maken, geen muziek draaien, geen huisdieren hebben en ga zo maar door. Als alleenstaande is het ontzettend moeilijk om ergens een fatsoenlijke woning te krijgen en in de stad is dit al helemaal een ramp. Ik zit wat dat betreft in een dubio of ik nou wel of niet in een stad zou willen wonen. Ergens beklemd het mij enorm en ik mis de ruimte die je in een dorp meer hebt. En als ik in Olaf zijn reactie lees dat men elkaar bij wijze van spreken met knuppels te lijf gaan vanwege geluidsoverlast dan word ik al helemaal niet vrolijk. Het zou me niets verbazen dat in hele grote steden soms zelfs doden vallen door ruzie over geluidsoverlast (ergens zijn het wel Amerikaanse situaties).

ik weet wel bijna zeker dat er in NL ongeveer 1 keer per jaar een dode valt door ruzie over geluidsoverlast....dat is helaas een puur menselijke situatie...

ik denk dat als je in een stad muziek wilt maken je ofwel met een koptelefoon op moet werken, ofwel moet bidden dat je hele relaxede buren hebt, of de boel goed moet isoleren, of een studioruimte ergens in een bedrijvenpand moet regelen.....of gewoon op normaal volume werken, kan natuurlijk ook ;)

kijk ik heb het natuurlijk over een heel negatief scenario....ik ken ook genoeg mensen die gewoon normaal met muziek bezig kunnen zijn zonder problemen met buren ed...maar helaas dan ook ook weer genoeg mensen waar het niet zo is...

ik denk dat de surround-set met subwoofer een veel groter probleem is/wordt in de stad, dan een enkel studiootje met monitors her en der

Origineel geplaatst door Flesje
Bij onze buren hebben ze een huilbaby dus is het hier geven en nemen.

Gaat ie niet van jou herrie huilen dan?

Onze buren hebben een hond en als die alleen thuis is en ik zet muziek op, gaat die blaffen. Echt een schijtert die hond. :(

Origineel geplaatst door QuincMan
Ik woon in een dorpje in de boerenbuiten, links een kerk, rechts 80 meter voor de volgende buren..

..Aaah heerlijk lijkt me dat om daar te wonen...

Origineel geplaatst door QuincMan
Ik woon in een dorpje in de boerenbuiten, links een kerk, rechts 80 meter voor de volgende buren.. Dus kan redelijk hard... Natuurlijk hebben we wel eerbied voor de kerk :+

Gezellig. :D

Zeer gezellig :engel:

[die klokken op zondagochtend als je met kater in je nest ligt.. majong toch :x]

De laatste weken (wellicht zelfs maanden) lijk ik helemaal in de ban te zijn van wonen. Ik blijf maar malen waar ik eventueel wel en waar ik niet zou willen wonen. In de stad wonen bied natuurlijk veel voordelen en is waarschijnlijk praktischer qua activiteiten. Toch trekt de stad mij grotendeels niet, omdat ik in veel wijken gewoon niet zou willen (en kunnen) wonen. Ik blijf er maar over piekeren. Ik hoef niet zozeer veel luxe, maar heb wel behoefte aan ruimte (ook om muziek te maken en draaien). En daar ontbreekt het in de stad vaak aan. Ook vind ik het een groot nadeel dat je in de stad al snel in een woning kunt belanden die erg gehorig is (oud pand of flatwoning). Ik heb behoefte aan ruimtelijk en comfortabel (lees goeie isolatie) wonen. Kan dit wel in de stad? En helemaal in mijn situatie als uitkeringsgerechtigde? Er lijken zo weinig mogelijkheden te zijn en dat benauwd me.

Back