Kunnen jullie de volume redelijk hard open hebben bij het draaien van muziek?

Woon sinds 5 jaar vrijstaand, geen of dove mensen alleen aan 1 kant op 25 meter afstand, verders alleen bosjes en een sloot...maar heb eens een buurvrouw aan de deur gehad, toen ik nog in Amsterdam woonde: ''of ik de toilet niet zo hard wilde doortrekken'', waarop ik simpel als antwoord gaf dat ik de bruine jongens in een emmertje voor haar deur zou zetten, zodat zij ze door mocht spoelen...:)

Origineel geplaatst door Archaos
De laatste weken (wellicht zelfs maanden) lijk ik helemaal in de ban te zijn van wonen. Ik blijf maar malen waar ik eventueel wel en waar ik niet zou willen wonen. In de stad wonen bied natuurlijk veel voordelen en is waarschijnlijk praktischer qua activiteiten. Toch trekt de stad mij grotendeels niet, omdat ik in veel wijken gewoon niet zou willen (en kunnen) wonen. Ik blijf er maar over piekeren. Ik hoef niet zozeer veel luxe, maar heb wel behoefte aan ruimte (ook om muziek te maken en draaien). En daar ontbreekt het in de stad vaak aan. Ook vind ik het een groot nadeel dat je in de stad al snel in een woning kunt belanden die erg gehorig is (oud pand of flatwoning). Ik heb behoefte aan ruimtelijk en comfortabel (lees goeie isolatie) wonen. Kan dit wel in de stad? En helemaal in mijn situatie als uitkeringsgerechtigde? Er lijken zo weinig mogelijkheden te zijn en dat benauwd me.

als je geen pieken hebt en geen zin hebt om minstens 8 jaar op een wachtlijst te gaan staan moet je niet naar "de stad" gaan verhuizen......al verschilt de ene stad natuurlijk wel van de andere.... maar ga lekker ergens in een fijn dorpje zitten, beetje in de buurt van een leuke stad, volgens mij is dat veel relaxeder voor jou

Ik woon in een studentenflat, en alleen toen ik een keer aan het drummen was werd er door een onderbuurman op de verwarming getikt. Goed, het was tentamenperiode dus misschien niet heel onlogisch. Voor de rest kan ik Fantomas en Dillinger Escape Plan zo hard zetten als ik zelf comfortabel vind.

Origineel geplaatst door Archaos
En dat is nou het hele probleem wanneer je in een stad woont. Je kunt geen kant op en je woont zo ontzettend dicht op elkaar. Dat moet haast wel fout gaan. Vooral in een flat heb je ontzettend veel nadelen; je kunt geen muziek maken, geen muziek draaien, geen huisdieren hebben en ga zo maar door. Als alleenstaande is het ontzettend moeilijk om ergens een fatsoenlijke woning te krijgen en in de stad is dit al helemaal een ramp. Ik zit wat dat betreft in een dubio of ik nou wel of niet in een stad zou willen wonen. Ergens beklemd het mij enorm en ik mis de ruimte die je in een dorp meer hebt. En als ik in Olaf zijn reactie lees dat men elkaar bij wijze van spreken met knuppels te lijf gaan vanwege geluidsoverlast dan word ik al helemaal niet vrolijk. Het zou me niets verbazen dat in hele grote steden soms zelfs doden vallen door ruzie over geluidsoverlast (ergens zijn het wel Amerikaanse situaties).

ik werk altijd lekker in de studio zoals ik al eerder zei, maar ik heb nu een nieuw huisje dichtbij amsterdam. vrijstaand soort bungalow, met de eerst buren op 30 meter! ik ga al mijn eigen shit lekker thuis neerknallen en lekker onspannen naar de bosjes en bomen kijkend muziek maken. Eidelijk weg uit die kutstad waar je elke avond een kwartier aan het rondrijden bent voor een parkeerplekje. geen nare trams en andere herrie, ideaal..

gewoon via marktplaats. het duurde wel 3 maanden, maar dan heb je ook wat. Het scheelt trouwens ook de helft aan huur dus dat komt weer ten goede aan de synthsverzameling;)

Ik ben er momenteel echt serieus over aan het nadenken om ooit in een dorp te gaan wonen. Alleen krijg ik best wel veel negatieve reacties van mensen dat ze het niks vinden dat een jong iemand als ik in een dorp zou gaan wonen. Maar mij maakt het niet uit eigenlijk. Een klein vrijstaand huisje of iets van een bungalow lijkt mij erg gaaf. Als iemand nog tips heeft, dan verneem ik het graag.

heb met me onderbuurman geen last, ook hij houd van een lekker geluidje waardoor wij wel eens in een decibattle raken verwikkeld.....ik heb medelijden met de rest van de straat

Nu zit ik ook met precies die vraag aangezien ik over een maand met mijn vriendin ga verhuizen naar een rijtjeswoning (hoekhuis).
De kamer waar ik mijn studio in wil gaan richten grenst aan de buurwoning. Deze is leegstaand en ik heb dus nog geen idee wie er gaan wonen.

Ik ben van plan om de kamer te gaan isoleren door met isofix geluidsisolatieplaten. Dit zijn platen van geperst gekleurd schuim (geen polystyreen a.k.a. piepschuim), hetzelfde wat je wel in matrassen vind. Deze worden bevestigd tussen vastgekitte staanders van dat zelfde schuim met een metalen strip erin. De isolatie wordt dus los van de muur bevestigd. daarna werk ik de boel af met gipsplaten en daarna met dat bekende donkergrijze isolatie schuim. Er zit wel een raam in van 2x1 meter maar daar wil ik gordijnen voor gaan hangen.

Ik hoop dat het dan enigzins te doen is.

Ik woon momenteel nog bij mijn ouders in een vrijstaandhuis. Ik kan hier tot 1 uur doen wat ik wil. Mijn ouders zeuren nooit behalve als ze chagrijnig zijn. De buren wonen alle 4 minstens 10-20 meter weg.

De aucoustiek is ook super hier en dat ga ik zeker missen. Maar jah we maken het beste er maar van.

ik ben net verhuisd en heb eigenlijk nog geen flauw idee hoe het is met de buren...zijn aardige mensen en wel redelijk, heb ook nog geen klachten gehoord maar ik hou me dan ook heel erg in...misschien dat ik binnenkort maar ff samen met hun ga bekijken hoe hard 't kan gaan, zoals iemand hier al zei is 't wel belangrijk om dit soort dingen samen op te lossen

m'n vorige buren waren heel makkelijk, naast mijn slaapkamer/studio zat m'n buurman z'n studio, die was helemaal geisoleerd dus die hoorde niks van mij, alleen als 'ie in de tuin zat dan maar dat vond 'ie wel tof...ging ik 'm een nieuwe track van me laten horen en dan was 't van "oh ja, dit heb ik al gehoord, klinkt tof" :D
m'n andere buurman was een beetje een alco en die ging midden in de nacht op het balkon "met je ballen naar de wallen" zingen, hebben wij ook nooit over geklaagd en hij nooit bij ons, dus dat zal wel prima

m'n buren mis ik dan ook wel, verder ben ik wel blij in m'n nieuwe huis, alleen met een paar maanden ga ik waarschijnlijk in een studentenwoning zitten dus dan wordt 't weer klote

Ik woon in een flat, bovenaan...dus bovenburen heb ik niet, alleen 1 ouwe buurman beneden me en die zeurt nooit echt, maar ik heb m'n muziek ook nooit zo vreselijk hard :)

Maar af en toe moet kunnen;)
En daar heb ik nog nooit gezeur mee gehad:)

Origineel geplaatst door DJ Fuse
ik werk altijd lekker in de studio zoals ik al eerder zei, maar ik heb nu een nieuw huisje dichtbij amsterdam. vrijstaand soort bungalow, met de eerst buren op 30 meter! ik ga al mijn eigen shit lekker thuis neerknallen en lekker onspannen naar de bosjes en bomen kijkend muziek maken. Eidelijk weg uit die kutstad waar je elke avond een kwartier aan het rondrijden bent voor een parkeerplekje. geen nare trams en andere herrie, ideaal..

gewoon via marktplaats. het duurde wel 3 maanden, maar dan heb je ook wat. Het scheelt trouwens ook de helft aan huur dus dat komt weer ten goede aan de synthsverzameling;)

Het lijkt mij ook wel wat om in een klein vrijstaan huisje te wonen of een bungalow of iets dergelijks. Maar dat zal vrij lastig te vinden zijn, vermoed ik. Vooral een bungalow spreekt mij wel erg aan; maar waar vind je dat.....?

Ik woon in een flat op de 12e etage, met buren aan alle kanten.
Een beetje rekening houden met elkaar is dan wel zo prettig.
Ik werk dus voornamelijk met de koptelefoon op. Dat vind ik overigens ook een prettige manier van werken, maar zoals Olaf al zei, de herrie van een ander is ook niet fijn, dus zorg ik ervoor dat ze over mij ookgeen klachten hebben.
Bovendien werk ik met enige regelmaat 's nachts en dan is het zeker preetig voor de buren dat ik de speakers niet op knallen zet.
Af en toe een CD'tje wat harder zetten gedogen we van elkaar.

groet

Tom

Ik zit in een twee onder 1 kap, de buurvrouw is er praktisch nooit. Bassdrums trillen de glazen van de eettafel als ik em echt hard zet, maar ik dat hou ik zelf niet echt lang vol ;)

Tot een uur of 11 kan ik em behoorlijk op volume hebben, daarna schakel ik sowieso vaak terug (luistermoeheid...=( )
en als de rest van de familie op bed gaat dan gaat de minijack erin:dj:

Toch zou een aparte studiolocatie erg prettig zijn...al is het alleen maar dat er niemand zo even binnen kan komen lopen, maar dat je je ECHT kan afzonderen...

aha!.......

aha!.......

Woon sinds 5 jaar vrijstaand, geen of dove mensen alleen aan 1 kant op 25 meter afstand, verders alleen bosjes en een sloot...maar heb eens een buurvrouw aan de deur gehad, toen ik nog in Amsterdam woonde: ''of ik de toilet niet zo hard wilde doortrekken'', waarop ik simpel als antwoord gaf dat ik de bruine jongens in een emmertje voor haar deur zou zetten, zodat zij ze door mocht spoelen...

Die Emmer in Amsterdam..............................je weet wel om die bruine jongens mee op te vangen ........

Is dat die Emmer ,van dat geluid die hier door de draden heeenzweeft hier op het forum?......................................8o) 8o) :dubbel:

euuhh.......

euuhh.......

Dan kan ik het me voorsteelendat het ..............SHIT!!...klinkt!!!8o) :dubbel: :dubbel: :dubbel:

Soms is het gewoon lekker om muziek lekker hard te draaien. Vooral met metal is dit vaak toch wel heerlijk. Maar ja; je moet net het geluk hebben dat je ergens woont waar je geen gezeik met buren krijgt. In een rijtjeswoning met zolder is het nog te doen, als je bijvoorbeeld op zolder muziek zou draaien. Maar in een flat heb je overal buren om je heen en kun je geen kant op. Het blijft gewoon een enorme beperking van vrijheid om in een flat te moeten wonen. Geef mij maar een dorp (moet je ook nog weer voldoende inkomen hebben ook nog). Ik blijf zoeken naar een kleine vrijstaande woning of naar een bungalowtje. Wie zou verder nog tips voor mij hebben?

helaas woon ik in een flat, en dan ook nog een gehorige
overdag werken de meesten hier maar savonds moet ik toch de koptelefoon op.
daarom ga ik waarschijnlijk na mn studie ook in een dorp ofzo wonen vlakbij een grote stad voor de winkels en faciliteiten 8)

Ik maak mij ook erg veel zorgen over hoe ik in de toekomst moet gaan wonen. Nu woon ik nog 'veilig' thuis, maar er zal helaas een moment komen dat ik ook iets voor mezelf moet gaan nemen. En daar kijk ik niet bepaald naar uit. In Nederland is er uberhaupt geen enkele stad waar het echt leuk is om te wonen als je weinig inkomen hebt. Het is allemaal mudje-op-mudje en dat is enorm frustrerend. Een flat is voor mij dan ook een absolute nachtmerrie.

Ik woon in een rustig stukje stad, maar wel met aan weerszijden buren. In principe heb ik geen last van ze, en zij niet echt van mij denk ik.

Elkaar horen en last hebben van is heel iets anders weetje..

In de toekomst wil ik wel graag vrijstaand op het platteland gaan wonen, maar mijn hele sociale leven speelt zich in de stad af, dus voorlopig zit ik hier prima.

Ik denk dat je problemen met je buren vaak al kan voorkomen door gewoon met ze te communiceren. Mijn buren weten wat ik doe, en ik weet van hun ongeveer wat hun leefritme is. Ik zal 's avonds laat dus nooit de boel vol open gooien...

Af en toe moet ik wat muzikanten opnemen; dan gaat 't wat harder, maar dat plan ik dan gewoon overdag. Kleine moeite. iedereen blij.. :)

zucht

zucht

Archaos, nog 1 post over de beklemmendheid van de stad en ik bitchslap je. Check eens hoeveel je er al hebt man! :) make up your mind allready!
;)

Ik woon nu aan de rand van Utrecht, kan tot 5 uur snachts blazen wat ik wil, niemand die me hoort. Ideaal. Maargoed, ik verhuis dit jaar nog naar Amsterdam, Admiraal de ruijterweg, waar ik werkelijk aan elke kant buren heb, en houten muren. Toch maar degelijk isoleren en zorgen dat de boel ook akoestisch goed is.

Maarehm..wat ziijn die wetten qua Db's eigenlijk? Als je mixt op 85 DbSPL, hoeveel lekt er dan weg door de muren? Ik heb werkelijk geen idee.

Back