roland sleept behringer voor het gerecht

Origineel geplaatst door feindbild
maar 't bewijst toch maar mooi dat de roland doosjes een beetje té stevig geprijsd zijn (stompbopxes zijn nu niet direct een voorbeeld van hi tech en dure componenten, dacht ik)... wat is de winstmarge op die dingen?

JUIST!

en daarbij, laat Roland zelf maar met iets origineels komen. Als het al niet qua concept is apen ze zichzelf wel na met namen, zie die hele grooveboxserie en de naam Juno D, JX dit en dat, blalala (of niet dan?)...

Leve Behringer en ik hoop dat ze Roland failliet krijgen!

Origineel geplaatst door falafelbiels
Als Roland (en andere fabrikanten) failliet gaan, dan heeft Behringer over een paar jaar niets meer te maken. Dat wil je toch ook niet?

Wanneer zou Behringer met een SouthModular G2a komen? :)

Ze zullen vast wel niet helemaal hetzelfde hebben gemaakt...99% ofzo..misschien staat behringer wel in hun recht!
Blijft natuurlijk een slechte etische zaak!

Laat roland gewoon een dikke vette super qwali analoge lijn gaan bouwen die redelijk geprijsd is en niet hun tijd steken in het kutten met bedrijven zoals behringer die allang leider zijn in een ander segment!

als ze uit komen en de kastjes zijn echt analoog koop ik er wel een paar hoor ..lache man!

Ik vind dat Behringer maar eens met een vette analoge synth moeten komen! :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik vind dat Behringer maar eens met een vette analoge synth moeten komen! :)

De Behringer Saturn8

Het is idd een teken aan de wand dat Roland zich bedrijgt voelt door Behringer...

Nu ik hun site kijk en ook pc speakertjes zie die gewoon regelrecht op die edirols lijken kan ik maar 1 ding denken!

DUITSE SCHOFTE BAKUHSSEN ZIJN HET!!

Behringer mag wat mij betreft wel jupi 8's voor 400,- met midi gaan maken...

Misschien dat ze het flikken om de mini te flatsen voor 340 euromannen!

Tsja als die dan identiek klinken koop ik er zelf toch ook wel 1 van beide

*D

Ik lees dat sommige mensen vinden dat Roland aan het zeiken is, ik snap dat niet..
Die mensen hebben kweetniet hoeveel tijd in ontwikkeling gestoken, denk je soms dat de winkelprijs alleen maar afgeleid is van de kosten van het productieproces? Als iemand mijn producten zou kopieeren op een manier dat behringer dat doet, zou ik ze voor het gerecht bevechten tot op het bot. :smeris:

van de behringer site (telkens bij de uitleg van de stompboxes):

in de beschrijving:
This BEHRINGER product has been designed to compete head to head with the Boss® ODB-3*..

onderaan:

* Let’s be clear. This is exclusively a BEHRINGER product. It is not in any way associated with and has not been approved, licensed, sponsored, endorsed, designed or manufactured (or anything else for that matter!) by ROLAND®/BOSS® or anyone other than BEHRINGER.
All Trademarks mentioned belong to their respective owners and are not affiliated with BEHRINGER.

en bij het ander model:

This BEHRINGER product has been designed to compete head to head with the Electro-Harmonix® Small Stone™*.

en dan weer de disclaimer (vervang roland/boss door electro harmonix...)

en dergelijke dingen staan ook bij andere producten, ben even aan het grasduinen.

Je kan perfect dingen technisch kopieren en een ander uiterlijk geven. Philips heeft de cd speler uitgevonden, en alle consumer cd spelers (tafelmodellen) lijken toch ook op elkaar maar hebben net een iets anders uiterlijk. Behringer zou beter er een flashy design aan geve die totaal niet op boss pedaaltjes lijkt, ze zouden evenveel verkopen voorr die prijs.

Hetzelfde met dj mixers ed... Ma vestax heeft ook de oude urei en rane rotary mixers nagebouwd, net als numark trouwens. En hoeveel kopieën bestaan er niet van de klassieke fender en gibson gitaren...

Ik vind kopieren goed, het drukt de prijs, maar je moet wel duidelijk maken dat het een kopie is.

Origineel geplaatst door waxx
Je kan perfect dingen technisch kopieren en een ander uiterlijk geven. Philips heeft de cd speler uitgevonden, en alle consumer cd spelers (tafelmodellen) lijken toch ook op elkaar maar hebben net een iets anders uiterlijk. Behringer zou beter er een flashy design aan geve die totaal niet op boss pedaaltjes lijkt, ze zouden evenveel verkopen voorr die prijs.

Hetzelfde met dj mixers ed... Ma vestax heeft ook de oude urei en rane rotary mixers nagebouwd, net als numark trouwens. En hoeveel kopieën bestaan er niet van de klassieke fender en gibson gitaren...

Ik vind kopieren goed, het drukt de prijs, maar je moet wel duidelijk maken dat het een kopie is.

juist iedereen jat .. creatief lenen noemen ze dat !
intellectueel eigendom blijft gewoon moeilijk

Had je hier niet ergens een thread lopen over domme opmerkingen?? Dit slaat natuurlijk nergens op.

Het is allemaal wel leuk en aardig dat behringer van die lekkere goedkope shit uitbrengt, maar om nou leve behringer te gaan roepen?????

Heb je ooit zo'n DJX-700 van ze geprobeerd?? of een koptelefoon?? of zo'n lichtstuurtafel (gejat van de MA 12/2)

Het is om te huilen zo slecht.

Ik ken NIEMAND die tevreden is over die produkten. alleen maar ellende.

Terwijl behringer ook fantastische produkten heeft zoals bv. de DEQ-2496.

Ik vind het jammer dat ze zich nu wederom verlagen door van die cheap-ass crap kinderarbeid bagger effectpedaaltjes op de markt te dumpen. Maar goed. ze zullen daar hun redenen wel voor hebben...

Origineel geplaatst door Remmelt
Had je hier niet ergens een thread lopen over domme opmerkingen?? Dit slaat natuurlijk nergens op.
....
Ik vind het jammer dat ze zich nu wederom verlagen door van die cheap-ass crap kinderarbeid bagger effectpedaaltjes op de markt te dumpen. Maar goed. ze zullen daar hun redenen wel voor hebben...

want je weet natuurlijk al hoe ze klinken...

Origineel geplaatst door PzHKL
Ik lees dat sommige mensen vinden dat Roland aan het zeiken is, ik snap dat niet..
Die mensen hebben kweetniet hoeveel tijd in ontwikkeling gestoken, denk je soms dat de winkelprijs alleen maar afgeleid is van de kosten van het productieproces? Als iemand mijn producten zou kopieeren op een manier dat behringer dat doet, zou ik ze voor het gerecht bevechten tot op het bot. :smeris:

Als Roland zijn zaakjes goed op een rijtje heeft, dan hebben ze de belangrijkste elementen in hun
apparaten gepatenteerd. Als je dat dan namaakt dan hang je zowiezo. Als ze dat bij Roland
niet hebben gedaan dan wordt het erg lastig voor ze vrees ik....

Ik sta werkelijk versteld van de "intelligente" opmerkingen van sommigen.

Stel voor dat iemand jouw compositie 100% naspeelt en uitbrengt. Onder een andere naam, en de centjes gaan naar die persoon, dan sleep je hem toch ook voor de rechter?!

De rechter zal zich niet buigen over een verkoopprijs van de CD, want dat heeft er namelijk niets mee te maken.

Origineel geplaatst door waxx
Je kan perfect dingen technisch kopieren en een ander uiterlijk geven. Philips heeft de cd speler uitgevonden, en alle consumer cd spelers (tafelmodellen) lijken toch ook op elkaar maar hebben net een iets anders uiterlijk.

ik denk wel dat andere fabrikanten aanvankelijk hebben moeten betalen voor het gebruik van de technologie die Philips (neem ik aan) gepatenteerd had, voordat ze konden gaan produceren.

Ik denk ook dat Roland wel degelijk gelijk heeft als ze zeggen dat de producten van Behringer qua uiterlijk zo op hun eigen produkt lijken dat de aangenomen moet worden dat Behringer hiermee probeert mee te liften op de bekendheid en de reputatie van het product van Roland.
Als ik een nieuw sigarettenmerk zou beginnen kan ik de pakjes niet zo ontwerpen dat ze bijna niet van een pakje marlboro te onderscheiden zijn want dan krijg ik geheid een rechtszaak aan m'n broek. En terecht natuurlijk.
Probleem is altijd dat de rechter moet bepalen waar de grens ligt tussen "lijken op" en "imiteren van" want dat is natuurlijk lastig als regel op papier vast te leggen.

Probleem is altijd dat de rechter moet bepalen waar de grens ligt tussen "lijken op" en "imiteren van" want dat is natuurlijk lastig als regel op papier vast te leggen.

Ok, ik ben het met je eens dat het op papier lastiger is en dat er nog veel technische gegevens bij komen om het daadwerkelijk voor de wet te beoordelen.

Maar even onder ons..................................... het lijkt toch wel erg veel op elkaar 8o)

'n lage streek is het! Boss, MXR en ehx zijn legendarische merken met aardig wat klassiekers op hun naam. Daar een goedkope kopie van in de markt zetten mag slim zijn maar 't is zeker diefstal van intelectueel eigendom.

hoop dat Roland wint. Behringer mag best wat meer tijd steken in een eigen product met een eigen gezicht.

Het gaat allemaal volgens mij om wat Roland heeft vastgelegd en wat Behringer precies kopieert. Als Roland dermate ingewikkelde octrooi beschermde techniek / printplaten in die pedaaltjes heeft hangen, en Behringer heeft die technieken gekopieerd, dan hangen ze. Heeft Behringer iets gemaakt wat hetzelfde klinkt, maar toch net even iets anders in elkaar steekt, dan is dat slim.

Als Roland hard kan maken dat de pedaaltjes van Boss uniek zijn qua uiterlijk (wat ze volgens mij niet zijn - maar ik ben ook maar een eenvoudige toetsenist), dan mag Behringer dat niet namaken. Het criterium is in de Nederlandse rechtspraak: lijkt product Kopie zoveel op Origineel dat er naar redelijkheid verwarring zou kunnen ontstaan bij consumenten?

Als de Behringer pedaaltjes een beetje OK klinken is het niet veel geld. Ik zet wel zo mijn vraagtekens bij de degelijkheid van dergelijke apparatuur bij live gebruik. Als ik zie waar de pedaaltjes van onze toetsenist de afgelopen drie en een half jaar aan zijn blootgesteld qua vocht, damp, temperatuurschommelingen, vorst, bonken, bier, zweet en cola-beerenburg - en hij is er ECHT voorzichtig mee (de rest van de band alleen niet ;))... Lijkt me dat een stuk kwaliteit voor dit soort pedaaltjes niet alleen in het geluid zitten, maar ook in de duurzaamheid.

Maar van de andere kant............... mocht je een paar goedkope pedaaltjes willen kopen, dan moet je het nu doen, er is natuurlijk een redelijke kans dat ze over drie maanden niet meer leverbaar zijn.

Back