Hardware sequencer + drumcomputer

Origineel geplaatst door elektrovolt
>>>>>> aangezien jij opeens over analoge sequencers gaat praten omdat ze andere apparaten weg zouden blazen.<<<<<<

ik weet niet hoor, maar volgens mij kan je beter eerst even goed en vooral rustig gaan lezen wat er staat, voordat je wat schrijft :Z

wie heeft het hier over de timing van een MPC ?

MadR wil hiermee zeggen dat sommige sequencers een bepaalde " groove" in zich hebben.

over de timing van de MPC:
lekker strak :duivels:

Re: Re: Hardware sequencer + drumcomputer

Re: Re: Hardware sequencer + drumcomputer

Origineel geplaatst door bionrg

trouwens de phrase sequencing concept van Yamaha blaast voorlopig elke sequencer weg (op een paar analoge sequencers na, en de MV8000 natuurlijk :L)

wat bedoel je hier mee dan ?:Z

zodra een MPC gebruiker over timing gaat beginnen, krijg ik de kriebels over me rug... de MPC timing mythe veeg ik zo van tafel met elke degelijke hardware sequencer van een ander merk :L

Hahahaha :D Jij gelooft zeker nog in sprookjes ! 8o)

(Psstt Roodkapje was niet echt hoor evenals de gelaarsde kat Sinterklaas daarintegen bestaat wel geloof ik) ;)

kheb toch zeker wel recht op een eigen mening dacht ik zo?

Tuurlijk, niemand beweert het tegendeel. Vreemd dat je je aangevallen voelt overigens, ik denk dat mijn vorige post toch niet vijandig klinkt, maar dat ter zijde.

Dat niemand iets heeft aan een niet onderbouwde mening is dan weer een andere zaak. Ik wil wel eens weten waarom je vindt dat een MPC "zuigt". Wie weet leer ik nog iets bij? :geslaagd:

Nog iets. Ik denk niet dat je de MPC goed hebt kunnen doorgronden, daar het een uiterst geschikte machine is om midi gear aan te sturen, en jij het tegendeel beweert. Mocht dit een mening zijn van je, dan zou ik ook graag het waarom op deze vraag weten. Oke een computer is dat ook maar je blijft met de veel groter midi latency zitten. Een MPC heeft natuurlijk ook midi latency, zoals elk apparaat dat via midi aangestuurd word, maar ze is wél veel kleiner dan op een PC. Ik wil hier ook nog even de kanttekening bij plaatsen dat de interne sampler van een MPC zo goed als geen latency heeft.

pattern vs linear

Een MPC kan beide, dus dat lijkt me geen probleem voor de starter van deze thread. Er zijn ook andere machines die dit kunnen. Echter als je lineair wilt werken denk ik dat je beter voor een softwarepakket kunt kiezen; lijkt me toch iets overzichtelijker mede het grote grafische scherm.

Langs de andere kant denk ik niet dat de starter van deze thread een lineaire sequencer zoekt, daar in de topictitel "Hardware sequencer + drumcomputer" vermeld staat, en deze meestal pattern gericht werken.

Ik wil eigenlijk met beide werken, omdat drums makkelijker is pattern-based, maar een melodie is makkelijker linear.
Ik heb dus twee opties nu:
1. ASQ-10 of
2. MMT-8
Ik denk dat ik voor de ASQ-10 ga, want deze is gelijk aan de sequencer van de MPC, die volgens jullie goed is.

kdacht wel dat het daarop zou uitlopen.....
zodra een MPC gebruiker over timing gaat beginnen, krijg ik de kriebels over me rug... de MPC timing mythe veeg ik zo van tafel met elke degelijke hardware sequencer van een ander merk :L

maar goed, smaken verschillen :koffie:

je lijkt wel pim f ... die ging ook nergens op in ...
maar boeit niet hoor ... timing is universeel en heeft niks met alleen een mpc gebruiker temaken ...
tis gewoon dat je wat domme dingen typt zoals 'dat een sequencer niet klinkt' ...

en er zijn inmiddels zeker goede alternatieven ( die roland is trouwens een redelijke mpc cloon btw)
die prima hun werk doen .. dat zal ik niet ontkennen

echter een mpc is gewoon spartaans (zelfde als een mmt8 en die oude roland sequencers) en ik ben echt de laatste die gaat verkondigen dat wat een hoop gasten hebben gemaakt met mpc's niet swingt of wat dan ook

Origineel geplaatst door Rubenes
Ik wil eigenlijk met beide werken, omdat drums makkelijker is pattern-based, maar een melodie is makkelijker linear.

:confused: :confused:

Dat mag je me toch eens uitleggen... Mijn melodiën zijn altijd pattern based. Dus ze herhalen zich steeds, soms is het een 4 maats melodie, soms 8, soms 16, ja zelfs soms 2...

Ik denk dat ik voor de ASQ-10 ga, want deze is gelijk aan de sequencer van de MPC, die volgens jullie goed is.

Ik denk niet dat een ASQ-10 hetzelfde is als een 2000XL hoor. Met name de grafische user interface, die ik een pluspunt vind vergeleken met de 2000XL z'n voorgangers, zit er volgens mij niet in.

En probeer maar eens zo'n ASQ te vinden... Die zie je niet zo vaak te koop als een 2000XL.

Origineel geplaatst door Steven V
:confused: :confused:

Dat mag je me toch eens uitleggen... Mijn melodiën zijn altijd pattern based. Dus ze herhalen zich steeds, soms is het een 4 maats melodie, soms 8, soms 16, ja zelfs soms 2...

Ik denk niet dat een ASQ-10 hetzelfde is als een 2000XL hoor. Met name de grafische user interface, die ik een pluspunt vind vergeleken met de 2000XL z'n voorgangers, zit er volgens mij niet in.

En probeer maar eens zo'n ASQ te vinden... Die zie je niet zo vaak te koop als een 2000XL.

hij bedoelt met pattern .. de 909 type stepsequencer
enne asq10 zijn wel te vinden hoor ...

Origineel geplaatst door MadR
hij bedoelt met pattern .. de 909 type stepsequencer

Aha... een stepsequencer dus. Waarom wilt-ie drumpads dan? Die dienen niet om noten in een grid te plaatsen... Die dienen om live te spelen.

Ikzelf dacht vroeger altijd dat ik een stepsequencer nodig had. Ik kan je verzekeren dat realtime recorden (inspelen dus) vele malen sneller, leuker en gebruiksvriendelijker gaat. Oké je moet er een beetje bedreven in raken, maar dat lukt wel mits enige toewijding en oefening.

Origineel geplaatst door Rubenes
Ik heb dus twee opties nu:
1. ASQ-10 of
2. MMT-8

Niet om maar te bllijven zaniken, maar een ASQ-10 wordt nooit echt goedkoop aangeboden. voor minder dan 300 piek zie ik ze niet vaak (zowiezo zie je ze niet echt vaak). Over het algemeen heb je voor 50 tot 100 piek meer al een kale MPC-2000 en da's min of meer hetzelfde met een drumsampler ingebouwd. Daarbij worden de drumpads ook gebruikt bij het sequencen, dus niet alleen het indrummen maar ook voor trackmutes en op de MPC-2000XL ook voor het selecteren van patterns als ik me niet vergis. Da's dus een picobello interface.

verder bemoei ik me er niet meer mee (misschien) :bekdicht:

holy crap wat gaat deze snel. terwijl ik 1 berichtje type schrijven jullie er een hele pagina aan! Ik kan inderdaad beter even :bekdicht:

ASQ-10 schijnt idd identiek te zijn aan de MPC60 (qua sequenser dan) hij mist dus wel de 12 Bit sampler en de roemruchtte MPC pads.

Ik heb 3 MPC's gehad (2000 XL,1000,MPC60 Mk1) en als ik zou moeten kiezen qua functies en gebruiksgemak zou ik gaan voor de 2000 XL

De MPC60 Pads sturen ook geen MIDI uit in tegenstelling tot de 2000XL enz.Wel vind ik de 60 lekkerder ''grooven'' en tjsa 12 Bit hé !:luv:

Origineel geplaatst door falafelbiels
holy crap wat gaat deze snel. terwijl ik 1 berichtje type schrijven jullie er een hele pagina aan! Ik kan inderdaad beter even :bekdicht:

Akkoord! :D

Ook ik ga nog wat jammen... *vingers in de neus*

Ik denk dat ik toch maar ga voor de MPC 2000. 300 euro meer betalen voor de XL edition lijkt me wel veel. Voor die prijs koop ik wel wat anders!

Origineel geplaatst door falafelbiels
Niet om maar te bllijven zaniken, maar een ASQ-10 wordt nooit echt goedkoop aangeboden. voor minder dan 300 piek zie ik ze niet vaak (zowiezo zie je ze niet echt vaak). Over het algemeen heb je voor 50 tot 100 piek meer al een kale MPC-2000 en da's min of meer hetzelfde met een drumsampler ingebouwd. Daarbij worden de drumpads ook gebruikt bij het sequencen, dus niet alleen het indrummen maar ook voor trackmutes en op de MPC-2000XL ook voor het selecteren van patterns als ik me niet vergis. Da's dus een picobello interface.

verder bemoei ik me er niet meer mee (misschien) :bekdicht:

hehehehe ... in je eigen post is duidelijk te zien wrm niemand die 'dure' asq10 koopt
drm ook dat ze dus ook niet verkocht worden voor 300 euro .. iedereen gaat voor die mpc's

Maar ik heb effe hier op sf gezocht en 1 werd aangeboden voor 350 maar ging pas bij 225 weg
en een andere was een link naar mp waar die 175 euro kostte ... dussss

enne onthou .. dat midi latency niet hoorbaar is als alles gelijk vertraagd wordt ...
( geheel andere materie natuurlijk .. maar is dus NOG een voordeel van een asq10 t.o.v. een mpc ;) )

het andere voordeel is dat je je eigen sampler er achter kan hangen .. ipv die crappy mpc 'drum' sampler
( geloof dat de 4000 hier een uitzondering op is .. daar kan je volgens mij wel iets anders dan een lowpass per pad instellen .. maar dat weet ik niet zeker )

grote voordeel van een asq10 + bijv een emu 5/6 is dat je dan 64 rex loopjes in je sampler kan proppen en tegelijk kan afspelen als je wil

in mijn mpc2xl kom ik maar tot 4 ... althans er kunnen er meer .. maar hij kan maar 4 programs te gelijk aan
dan zou je per program 2 rex files kunnen stoppen maar das een hels karwei

beter is scsi en een emu sampler

Ik ben 100% zeker dat het de MPC 2000 wordt. Ik kan wel er een betere sampler bijkopen later.

P.S.: Weet iemand waar je producten van Electrix kan krijgen?

Back