Hardware sequencer + drumcomputer

Origineel geplaatst door falafelbiels
Rubenes jij maakt lange threads man!

Nee, de mensen blijven steeds replyen, zoals jij!

Wel, ik denk dat ik een RM1X ga kopen. Bedankt voor al jullie hulp! *rates synthforum.nl 10/10*

Origineel geplaatst door Vizion
Dit kun je rustig aannemen.. de RM1x is een topbak waar je uitstekend vandaan kunt uitbreiden
en er dan nog steeds plezier aan kunt beleven.. zelfs al zijn de geluiden niet de allerbeste,
ze zijn nog steeds goed bruikbaar en hang er een leuke sampler aan en je kunt alles maken wat je wilt.

bedoel je een sampler zoals de MPC-2000? :duivels:

Origineel geplaatst door Rubenes
Nee, de mensen blijven steeds replyen, zoals jij!

toch kom jij er nog vaker in voor dan ik, al doe ik mn best terwijl ik beloofd heb me er niet meer mee te bemoeien...

bedoel je een sampler zoals de MPC-2000? :duivels:

Wat dacht je van een S3000?

Laatst gewijzigd:
Iik heb me bedacht, ik ga toch voor de MPC, want ik wil graag ook loops gebruiken en kunnen samplen.

Origineel geplaatst door Rubenes
Iik heb me bedacht, ik ga toch voor de MPC, want ik wil graag ook loops gebruiken en kunnen samplen.
hmmm.... jij verandert wel ieder uur van mening zeg...
Kies je nu alleen voor de MPC omdat die een sampler aan boord heeft?

je twijfelt dussen de stevige sequencer/profi groefdoos en de MPC precies...

ben je in de mogelijkheid om bij iemand eens te gaan proberen?
ene keer uitproberen zegt nog niet altijd alles, maar het geeft je een
idee van hoe dat apparaat "voelt".
Zeker waardevolle info in aanvulling op wat wij hier vertellen.

een andere mogelijkheid is bvb de rm1x plus sampler (zoals reeds iemand zei)
maar goed, ik wil dus niet je hoofd op hol brengen...

wat zou je uiteindelijke droomsetup zijn denk je eigenlijk? wat is daar momenteel het beeld van in je hoofd?

Wat je ook kiest Rubenes, je stelt hier altijd een paar mensen teleur...

Waarom?

wel er is altijd wel iemand met een grote voorkeur voor een ander aparaat en die zal dus ook proberen dat ding aan anderen aan te smeren he...

Origineel geplaatst door cloudman
wat zou je uiteindelijke droomsetup zijn denk je eigenlijk? wat is daar momenteel het beeld van in je hoofd?

Een mini-studio om compleet muziek te maken (Fruityloops in hardware versie), met:

- 2 - 3 goede synths (KS5, DX7 en nog wat)
- een drumcomputer (zit in sequencer)
- een mixer
- FX (Kaoss Pad, RFX-2200)
- een MPC2000XL of een RM1X die de backing doet (ik heb geen 20 handen)
- dezelfde MPC2000XL of een SP-303 die loopjes draait (kun jij een gitaar met midi aansturen?)

Dat is het dan. Natuurlijk koop ik niet dat in een keer.

P.S.: Ik denk dat ik weer van gedachten verander. Ik koop een tweedehands RM1X met een SP-303.

Laatst gewijzigd:
Ik had 't geduld niet om HEEL de thread te lezen, maar ik zou ff doorsparen tot je een RS7000 ken kopen. Krijg je geen spijt van; 2e hands zie je ze steeds vaker voor rond de 800 euri's (en als je goed zoekt goekoper).

Geduld is een schoonen zaak ;)

Origineel geplaatst door Zoidsity
Ik had 't geduld niet om HEEL de thread te lezen, maar ik zou ff doorsparen tot je een RS7000 ken kopen. Krijg je geen spijt van; 2e hands zie je ze steeds vaker voor rond de 800 euri's (en als je goed zoekt goekoper).

Geduld is een schoonen zaak ;)

heb je die grondig uitgeprobeerd?

en zo vol lof voor een alles in één doos?

..heb 'm nu al even en nog (lang) niet alles gebruikt.
Maar is gewoon een heerlijke, makkelijke (plastieken :( ) bak incl. sampler. EN blijft tochwel redelijk goed strak lopen (qua MIDI-clock)

(ook) over geluid valt altijd te twisten, maar er zit zat bruikbaars op. Persoonlijk vind ik de bassdrums van Roland mooier, maar ach.. da's smaak.

behalve de sampler optie,
hoe zou je de rest vergelijken met bvb de mc505 die je jaren had?

de synthengine, de geluiden, bediening, sequencer...?
klinkt die mc505 nog altijd zo veel beter, of heeft yammie
aan de geluiden gewerkt?

/edit/
met de rest bedoel ik de rest van de RS7K uiteraard... voor de duidelijkheid :)

Ik denk dat de RS 7000 seriously overpriced is. Een MPC of een RM1X + SP-303 kost minder. En wat biedt de RS 7000 dan meer?

:bekdicht: de SP-303 is pas overpriced! Kijk ook maar es nieuwprijzen. Dan is de MPC vrijwel even duur als een RS hoor ;)

Boeit eigenlijk niet, smaken verschillen.

MC505 vs. RS??
Geen vergelijk eigenlijk. RS is veel uitgebreider, loopt strakker, heeft sampler. Maar 505 heeft weer schuifjes, een metalen body, de lekkere Roland-basdrums, veel makkelijke arpeggiators incl. realtime bewerkingsknoppen, etc.
Qua klank verder? (oudere) Roland-sound vs. Yamaha-sound.. RS klinkt helderder, maar verder is 't ookwel smaak.

Allebei hebben ze voor en nadelen. Strakheid vind ik belangrijk.

BTW, de MC-909 loopt wèl weer een heel stuk strakker dan de 505. Maar da's ook nogal klasse-verschil..

Maar goed: test zelf zou ik zeggen! :D

Wel, ik weet zeker dat ik voor een SP-303 ga. Nu moet ik nog de keuze maken tussen de RM1X of een MC-505 of MC-307.

Maakt mij niet uit hoor maar: Boss SP303 user reviews

Een 3.2 uit 5 is erg laag. Zal zeker zijn reden hebben.

Als andere keus zou ik de Rm1x nemen. Superieure sequencer....kunnen de geluiden uit de MC iets beter zijn maar zonder goede sequencer heb je daar weinig aan.

Back