Acidfever
There's no "I" in denial.
Origineel geplaatst door anoniempje
het zal vast al wel gezegt zijn maar je gaat zoveel spijt krijgen als je je helemaal op hardware stort en fruity laat voor wat het is
je gaat zoveel erop achteruit vergeleken met fruityloops oneindig fx, oneindig vsts etc
wil je een beetje hetzelfde kunnen als in fruity met alleen hardware dan mag je nog heel wat apparaatjes sparen
en een mc303tje wordt wel je grootste miskoop want zelfs de bijgeleverde samples van fruity klinken mits goed uitgemixt in de fruity mixer nog beter
en aangezien je 100 keer van gedachten veranderd zou ik lekker met fruityloops blijven werken en voorzichtig zo nu en dan een syntje erbij halen dan stuur je die via midi in fruity aan en de audio van je synth bounce je terug naar fruity klaar en dan kun je altijd nog rustig uit bouwen naar een hardware studio in plaats van meteen alles veel te impulsief te gaan kopen wat samen bijmekaar nog geen 10 procent kan van wat je met fruity kan , mijn bescheiden mening
komt nog bij dat overstappe naar hardware en andere sequenzer ook zo goed als overnieuw beginnen betekent
kun je beter rustig dingetje bij dingetje kopen leer je het apparaat ook door en door kennen en ben je nog altijd bezig metje oude vertrouwde fruityloops
ik werk al paar jaar met fruity en ben langzaam aan het overstappe op hardware heb 2 samplers 2 x tc m-one fx, 2 synths en mixer en nog wat spulletjes maar dat is nog lang niet genoeg om fruity alleen nog voor midi aansturen te gebruiken kan niet meer alle kanalen z,n eigen fx geven moet het met 6 auxjes doen sterker nog ik haal zeker 60 procent nog uit fruity en audio bewerken zonder een pc wordt je ook niet blij van
Met een Rs7000 ben je al goed over de helft (16 sporen midi/sampling, 3 x goede kwalititeit FX (aux), 1 x master fx, enz enz).
Oneindige VST's? Niet zonder bijbetalen, of je moet het op de illegale manier doen...maar dat kun je dan weer helemaal niet in de categorie aasnschaf stoppen. Dus niks oneindig VSTI's of FX. Er is veel gratis spul maar dat houd ook een keer op en de meeste prof. software is toch net even wat beter.
Wat betreft intuitief sequencen denk ik dat fruite het zelfs verliest van een rm1x of Rs7000. Wat betreft mixer is de vegrelijking niet echt aan de orde. Je weet dat je met software virtuele audio hebt en dat je dus heel veel fx kan laden en ook op elk geluid apart. De vraag is of je dat wel wilt.
Ik heb 6 aux bussen op mijn mixer en heb daar soms genoeg aan en soms zou ik willen dat het er meer waren. Maar je leert er mee werken. Limitaties zijn vaak juist goed.
Er zijn ook wel andere oplossingen voor dit probleem. Met een submixertje of direct patchen haal je hetzelfde resultaat. Maar hoeveel FX wil je in 1 song gebruiken eigenlijk?
Ik ben overigens wel uvertuigd van het feit dat de meeste krachtige en veelzijdige setup een combinatie is van soft en hardware.