Hardware sequencer + drumcomputer

Origineel geplaatst door anoniempje
het zal vast al wel gezegt zijn maar je gaat zoveel spijt krijgen als je je helemaal op hardware stort en fruity laat voor wat het is

je gaat zoveel erop achteruit vergeleken met fruityloops oneindig fx, oneindig vsts etc

wil je een beetje hetzelfde kunnen als in fruity met alleen hardware dan mag je nog heel wat apparaatjes sparen

en een mc303tje wordt wel je grootste miskoop want zelfs de bijgeleverde samples van fruity klinken mits goed uitgemixt in de fruity mixer nog beter

en aangezien je 100 keer van gedachten veranderd zou ik lekker met fruityloops blijven werken en voorzichtig zo nu en dan een syntje erbij halen dan stuur je die via midi in fruity aan en de audio van je synth bounce je terug naar fruity klaar en dan kun je altijd nog rustig uit bouwen naar een hardware studio in plaats van meteen alles veel te impulsief te gaan kopen wat samen bijmekaar nog geen 10 procent kan van wat je met fruity kan , mijn bescheiden mening
komt nog bij dat overstappe naar hardware en andere sequenzer ook zo goed als overnieuw beginnen betekent
kun je beter rustig dingetje bij dingetje kopen leer je het apparaat ook door en door kennen en ben je nog altijd bezig metje oude vertrouwde fruityloops

ik werk al paar jaar met fruity en ben langzaam aan het overstappe op hardware heb 2 samplers 2 x tc m-one fx, 2 synths en mixer en nog wat spulletjes maar dat is nog lang niet genoeg om fruity alleen nog voor midi aansturen te gebruiken kan niet meer alle kanalen z,n eigen fx geven moet het met 6 auxjes doen sterker nog ik haal zeker 60 procent nog uit fruity en audio bewerken zonder een pc wordt je ook niet blij van

Met een Rs7000 ben je al goed over de helft (16 sporen midi/sampling, 3 x goede kwalititeit FX (aux), 1 x master fx, enz enz).

Oneindige VST's? Niet zonder bijbetalen, of je moet het op de illegale manier doen...maar dat kun je dan weer helemaal niet in de categorie aasnschaf stoppen. Dus niks oneindig VSTI's of FX. Er is veel gratis spul maar dat houd ook een keer op en de meeste prof. software is toch net even wat beter.

Wat betreft intuitief sequencen denk ik dat fruite het zelfs verliest van een rm1x of Rs7000. Wat betreft mixer is de vegrelijking niet echt aan de orde. Je weet dat je met software virtuele audio hebt en dat je dus heel veel fx kan laden en ook op elk geluid apart. De vraag is of je dat wel wilt.

Ik heb 6 aux bussen op mijn mixer en heb daar soms genoeg aan en soms zou ik willen dat het er meer waren. Maar je leert er mee werken. Limitaties zijn vaak juist goed.

Er zijn ook wel andere oplossingen voor dit probleem. Met een submixertje of direct patchen haal je hetzelfde resultaat. Maar hoeveel FX wil je in 1 song gebruiken eigenlijk?

Ik ben overigens wel uvertuigd van het feit dat de meeste krachtige en veelzijdige setup een combinatie is van soft en hardware.

Origineel geplaatst door anoniempje
het zal vast al wel gezegt zijn maar je gaat zoveel spijt krijgen als je je helemaal op hardware stort en fruity laat voor wat het is

je gaat zoveel erop achteruit vergeleken met fruityloops oneindig fx, oneindig vsts etc

wil je een beetje hetzelfde kunnen als in fruity met alleen hardware dan mag je nog heel wat apparaatjes sparen

en een mc303tje wordt wel je grootste miskoop want zelfs de bijgeleverde samples van fruity klinken mits goed uitgemixt in de fruity mixer nog beter

en aangezien je 100 keer van gedachten veranderd zou ik lekker met fruityloops blijven werken en voorzichtig zo nu en dan een syntje erbij halen dan stuur je die via midi in fruity aan en de audio van je synth bounce je terug naar fruity klaar en dan kun je altijd nog rustig uit bouwen naar een hardware studio in plaats van meteen alles veel te impulsief te gaan kopen wat samen bijmekaar nog geen 10 procent kan van wat je met fruity kan , mijn bescheiden mening
komt nog bij dat overstappe naar hardware en andere sequenzer ook zo goed als overnieuw beginnen betekent
kun je beter rustig dingetje bij dingetje kopen leer je het apparaat ook door en door kennen en ben je nog altijd bezig metje oude vertrouwde fruityloops

ik werk al paar jaar met fruity en ben langzaam aan het overstappe op hardware heb 2 samplers 2 x tc m-one fx, 2 synths en mixer en nog wat spulletjes maar dat is nog lang niet genoeg om fruity alleen nog voor midi aansturen te gebruiken kan niet meer alle kanalen z,n eigen fx geven moet het met 6 auxjes doen sterker nog ik haal zeker 60 procent nog uit fruity en audio bewerken zonder een pc wordt je ook niet blij van

Maar heb ik ooit gezegd dat ik mijn computer zou laten gaan? No way. :frons:
Ik beschou alles wat ik koop als een "toevoeging", niet om iets anders te vervangen.

Bovendien werkt FL Studio ook niet makkelijk voor mij. Voor drums werkt het wel, maar als je wilt een goede melodie instampen die niet repetief is? Dat lukt niet. Daarom laat ik FL Studio voor wat het is, ga ik verder werken met Cubase en ga ik een MC-303 of RM1X of dergelijke als vervanger kopen. Veel compacter, minder gedoe met computertrouble, makkelijker te bedienen en je kunt hem makkelijk meenemen. Bovendien heb je een leuke bron van sounds (ook al zijn ze lo-fi bij de MC-303) waar je mee kunt prutsen (de meeste mensen die naar duizend-in-een-dozijn muzak luisteren horen het niet of je met een echte TB-303 bezig ben of met een MC-303). Bovendien als je limieten hebt, word je ook automatisch creatiever.

P.S.: Sorry als ik een beetje boos klink.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Rubenes
de meeste mensen horen het niet of je met een echte TB-303 bezig ben of met een MC-303

dit moet het meest schokkerende citaat zijn van gans dit forum of zo? :D

Origineel geplaatst door cloudman
dit moet het meest schokkerende citaat zijn van gans dit forum of zo? :D

Kom op. Teminste heb je iets dat op een TB-303 lijkt. Al die mensen die naar duizend-in-een-dozijn muzak luisteren merken het echt niet.

owkee, daar kan ik nog inkomen... maar ik kon het gewoon niet laten te reageren, hij was te mooi om te laten liggen :)

owkee, daar kan ik nog inkomen... maar ik kon het gewoon niet laten te reageren, hij was te mooi om te laten liggen :)

hehe ;)
Maar nu terug serieus, is een MC-303 wel een goede keuze voor wat ik wil? Hij lijkt mij wel goed, want al die extra functionaliteit van grotere sequencers vind ik niet nodig.

hmm... ik heb zowat alles over de mc303 dat er te vinden was al eens gelezen.
En het is nu eenmaal een doos waar je bij moet opletten.
de midi implementatie is niet super. De stabiliteit ook al niet.
eigenlijk zuigt de midi, kan enkel als sequencer gebruikt worden, of je kan de geluiden niet
meer editten!!!
dat editten is dan ook al niet erg diep. dit op geluiden die niet zo denderend zijn.
je betaald weinig, en krijgt wel wat voor je geld, maar mispak je niet aan het geheel:
het zal nooit een super doos zijn. En sommigen hemelen hem op,
maar zij hebben een studio van hier tot in Nebraska.
En als doosje er bij is het altijd wel leuk natuurlijk.

of de mc303 zo handig is? ik weet het niet. echt moeilijk zal hij wel niet zijn, maar een uitgebreid display
is er niet, en je blijft ook steken met shift knop knop knop om iets aan te passen in sommige gevallen.

tjah... trek zelf je conclusies, spit dit forum door, lees op harmony-central, of als het kan, probeer hem uit!!
en dan zal je zien of de commentaren kloppen.

Tja, het blijft oppassen met dit soort dingen. Toch wil ik graag zoiets hebben. Maar als dit echt niet de moeite waard is, spaar ik gewoon door voor een RM1X.

Tja, het blijft oppassen met dit soort dingen. Toch wil ik graag zoiets hebben. Maar als dit echt niet de moeite waard is, spaar ik gewoon door voor een RM1X.
Ik denk dat je op de lange termijn meer aan een RM1x hebt. Als hardware sequencing je bevalt, heb je aan de RM1x een volwassen sequencer. Met alleen een MC303 als sequencer red je het denk ik niet.

17!

(ai - iets te overmoedig..) :-)

goh weet je... ik heb ook al lang en veel gezocht, en slechts twee dingen op het eind zijn écht belangrijk: muziek maken moet in de eerste plaats fun zijn, en in de tweede plaats af en toe "wow" zeggen. (of qua klank, of qua compositie, of qua originaliteit, of qua melodie...) En het belangrijkste is dus niet wat een ding allemaal kan, maar of je het geluik leuk vind, en de bedieningswijze. een mc3°3 zal daar niet onder vallen denk ik.

Een rm1x is dan weer heel erg krachtig (qua sequencen) maar niet noodzakelijk de gemakkelijkste doos op aarde. Al kan hij voor jouw net handig zijn.

goh weet je... ik heb ook al lang en veel gezocht, en slechts twee dingen op het eind zijn écht belangrijk: muziek maken moet in de eerste plaats fun zijn, en in de tweede plaats af en toe "wow" zeggen. (of qua klank, of qua compositie, of qua originaliteit, of qua melodie...) En het belangrijkste is dus niet wat een ding allemaal kan, maar of je het geluik leuk vind, en de bedieningswijze. een mc3°3 zal daar niet onder vallen denk ik.

Een rm1x is dan weer heel erg krachtig (qua sequencen) maar niet noodzakelijk de gemakkelijkste doos op aarde. Al kan hij voor jouw net handig zijn.

Tja, ik heb nog Cubase, Fruity en zo. Dus zie ik niet waarom ik zou meer betalen voor een dure RM1X als ik met iets goedkopers ook kan bereiken wat ik wil. En de bediening valt best wel mee (probeer ik af te leiden van de manual). Het zal wel ongeveer hetzelfde zijn als een Electribe of zo.

koop geluid, dan hoef je je minder druk te maken over sequencen
10000 mogelijkheden willen hebben komt voort uit niet tevreden zijn over je sound
minder mogelijkheden hebben dwingt je creatief te zijn. miles davis had ook geen 400 trompetten
uitvinden hoe je t SNELSTE werkt is belangrijk om je idee vast te houden en niet verzeild te raken in allemaal dingen waar t niet om gaat en te vergeten met welke groove je ook al weer bezig was

t gaat namelijk om een reeks van geluiden op een tijdlijn die je een bepaald gevoel geven

en oh ja, je moet een mpc, allemaal analoge synths en drumcomputers kopen en je computer in de fik steken..

wacht even je koopt een mc303 om te sequenzen maar de rm1x is te duur want je sequenzt al met cubase en fruity

jaja lekker logisch weer volgens mij moet je gewoon wat kopen van je zelf ook al was het een intertoys keybord (soort van synth hoer)
ik zou lekker niks kopen als ik jou was en is opschrijven wat je elke keer wilt hebben en lees dat met wat maandjes is terug

wedde dat je dan denkt hoe heb ik dat in me hoofd kunnen halen

(dit berichje is nie boos bedoeld ofso maar uhm wordt is wakker )

*zucht*

Het zit zo: Fruity werkt helemaal niet intuitief. Daarom wil ik er niet meer mee werken. Maar in Cubase is het de hel om drums en bas in te programmeren, dus wil ik daarom een andere oplossing zoeken. Liefst hardware. Maar een MPC en een RM1X zijn eigenlijk weggegooit geld omdat ik geen 16 kanalen, FX, linear sequencing, etc. nodig heb. Dus lijkt mij een MC-303 nog het beste omdat die juist doet wat ik wil en niet al te duur is.

*zucht*

Het zit zo: Fruity werkt helemaal niet intuitief. Daarom wil ik er niet meer mee werken. Maar in Cubase is het de hel om drums en bas in te programmeren, dus wil ik daarom een andere oplossing zoeken. Liefst hardware. Maar een MPC en een RM1X zijn eigenlijk weggegooit geld omdat ik geen 16 kanalen, FX, linear sequencing, etc. nodig heb. Dus lijkt mij een MC-303 nog het beste omdat die juist doet wat ik wil en niet al te duur is.

Beetje last van besluiteloosheid:D

rm1x weggegooid geld ? kost maar 250 euro

de mc303 150 euro en dan krijg je voor die 100 euro meer fx drumkits en een synth engine je hoeft het niet te gebruiken ik vindt alleen de sequenzer van de rm1x al 2 keer zo veel waard als de hele 303

koop anders een mc303 en een rm1x tegelijk tweedehands test ze lekker een week of 2 uit en dan verkoop je degene die je niks vindt weer voor het zelfde geld als je hem hebt gekocht

ga je niks op achteruit wel vooruit groeten

zucht kunnen we dat welles-nietus gekakel lekker voor ons houden en ons weer met het hoofdonderwerp namelijk voor en tegens van verschillende hardwaresequencers bezig houden?

geweldig! ik dank u...

*zucht*
(...)
Dus lijkt mij een MC-303 nog het beste omdat die juist doet wat ik wil en niet al te duur is.

*zucht*zucht*zucht*

..
..
..
..

[DAN MOET JE DIE GAAN KOPEN! EN ALS JE HEM NIET OK VIND, MOET JE HEM VOOR T ZELFDE BEDRAG OF BETER NOG, VOOR IETS MEER VERKOPEN. DAN KAN JE OOK NOG EEN KAUWGOMBAL KOPEN WAAR JE HEEL ZENUWACHTIG OP KAN GAAN ZITTEN KAUWEN TIJDENS HET OVERPEINZEN WAT JE NU WEER EENS ZOU WILLEN HEBBEN!

Back