Roland mc505 geschikt voor hardcore?

mark_besselink

I am the clitt comander!
Vraagje, in een opwelling een keer een Roland mc505 machientje gekocht. Is die eigenlijk geschikt voor hardcor te maken??
Misschien mensen ervaring?

Je KUNT het ermee maken,

maar ik heb er een uurtje mee lopen klooien in een muziekzaak en hij klonk gewoon erg dof, veel sounds aan boord maar zonder crispyness....

Hij mist helderheid, en daarom ben ik naar een EMX1 gegaan, die weliswaar geen akkoorden kan spelen, maar een stuk punchier en helderder klinkt.....

De MC505 heeft trouwens wel veeeel meer sounds aan boord...

Laatst gewijzigd:
quasimidi rave-o-lution 309 :D
zag em voor 350 op 2ehands.nl

nordrack :halleluja

maar met een mc505 kan t ook, eigenlijk elke bak wel, je moet er alleen wat meer moeite voor doen

Ben jij geschikt om hardcore te maken met een MC505?
Die vraag moet je jezelf eigenlijk stellen. Kun jij de machine uitdiepen, naar je hand zetten zodat al die eigenwijze fuckertjes die allerlei adviezen geven het nakijken hebben? Neem het ding op schoot, handleiding dr bij, biertje, blowtje of gewoon een glas melk erbij en gaan!

Het moet in jou zitten, en niet alleen in de synth.

Veel succes

-Yoda-

The force must be within yourself, of zo iets. Oke hier kan ik wat mee. Ik heb er al wel wat lekkere geluiden uit kunnen toveren. Maar ik ben nog niet tevreden! Dank voor al de adviezen.
Okeej Grooveboxje, dit gaat nu tussen onzz.... Let the core begin!! 8)

Origineel geplaatst door C738
eigenwijze fuckertjes
dit moeten al die eigenwijze fuckertjes maar als een compliment beschouwen denk ik :engel:

maar goed, ze zeggen wel 's "de echte meesters uiten zich in de beperking", volgens mij is 't zo dat je eerst moet leren om je in de beperking te uiten om een echte meester te worden :)

dus, raggen met die bak! :D

eum...
de mc505 lijkt mij goed om drums uit te pielen, heeft verschillende outs en zo... distortion pedaaltje aan hangen? :)
Ik vermoed dat de geluiden nog een duwtje van externe fx kunnen gebruiken, maar toch,
denk dat het een flexibel bakkie is :)

Origineel geplaatst door C738
Ben jij geschikt om hardcore te maken met een MC505?
Die vraag moet je jezelf eigenlijk stellen. Kun jij de machine uitdiepen, naar je hand zetten zodat al die eigenwijze fuckertjes die allerlei adviezen geven het nakijken hebben? Neem het ding op schoot, handleiding dr bij, biertje, blowtje of gewoon een glas melk erbij en gaan!

Het moet in jou zitten, en niet alleen in de synth.

Veel succes

-Yoda-

:halleluja AMEN :halleluja

Origineel geplaatst door bionrg
weet niet wat jij bedoelt met 'hardcore', maar hardcore TECHNO daar hebben mario010 en ik een paar jaar lang o.a. de 505's mee versleten live.... was lekker beuken en raggen toen hoor :okdan:

SSSSTTTT,...niet verder vertellen joh,..:P

is dat nu eigenlijk een goeie "alles in één" bak?
I know, I know, creativiteit, inzet, graven in het toestel,
geluiden die bagger klinken omdat het niet de synth zelf is, maar een sample op een romchip...
maar los van die argumenten... denk ik meer en meer "ja"
de RM1x uiteraard ook.

nog veel meer de rs en de mc909 allicht

anyway, ik besef de nadelen er ook wel van, maar toch... het op zoek gaan naar zoveel extra synths
voor ieder geluid, begint mij wat duur te worden :)
(gegeven dat je volledig hardware wil gaan)

Beste dude,..

Ik heb de mc505 al sinds ie uit is en heb r nog steeds lol van,...hij is meegeweest op 100+ livesets
en als ik thuis kom zet ik m gewoon weer in mn setup en gebruik ik m als module.
Eerlijk gezegd,..ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik m heb gekocht toendertijd en,..ookal heeft ie nu intussen wat afgebroken knoppen en onleesbare alienletters in t display,..hij doet t nog steeds,..heeft me nooit in de steek gelaten (ondanks dat er mee dan eens cola of bier overheen is gevallen,..brandplekken van jointjes etc.etc.)en hij heeft zn centen dubbel en dwars opgeleverd.
En dan dit ,..gewoon op de bank of in bed met koptelefoon 505 op schoot ,..lekker ideetjes uitwerken.
Ja,..een goeie allround bak met plenty mogelijkheden voor weinig centen.
De geluiden zijn redelijk tot goed,..en met een beetje gain wordt t een echte scheurbak.

Als mensen mij vragen waar ze mee moeten beginnen zeg ik altijd,...koop een tweedehandse mc505,..
Kost geen drol en veel lol.

Enne ,.as je t echt niks vindt,...
t is net een vw golf,..je verkoopt m makkelijjk voor de zelfde prijs als waar je m voor kocht.
:geslaagd:

Back