Kraftwerk live DVD + CD

Krafty808

Stamgast
wellicht oud nieuws voor sommige, maar er komt een live dubbel DVD en dubbel CD uit;

het gaat heten;

"MINIMUM-MAXIMUM"

WORLD TOUR LIVE
- DOUBLE DVD
- DOUBLE CD
- MULTICHANNEL SACD
- 4 LP VINYL

Attachments

• cover_internet.jpg
    cover_internet.jpg
    39,2 KB · Bekeken: 164
Ik vind het fantastisch nieuws. Eindelijk goede live opnames - weg met die bootlegs waarop je het publiek letterlijk kan verstaan. En natuurlijk hopen we op leuke extra's op de DVD. Kraftwerk kennende komen die er niet maar je mag toch dromen. Gewoon alle clips zou al mooi zijn.

Ik hoop alleen dat ze een beetje opschieten. Per slot van rekening is die 2004-box met remastered werk ook nog niet verschenen.

Herr Hütter, wollen sie vielleicht mir einen ZeeDee verkaufen....die sequencer lauft toch wel troch...8o)

wat aanvullende informatie !!!

FOR IMMEDIATE RELEASE
APRIL 13, 2005

KRAFTWERK ANNOUNCE SPRING 2005 TOUR AND FIRST EVER-LIVE RECORDING!

NEW YORK, NY -- Astralwerks is thrilled to announce the release of
Kraftwerk's first-ever official live recording, entitled Minimum
Maximum, on June 7th, as well as a series of live dates.

Kraftwerk is considered one of the most influential bands in pop
history. In a career spanning more than 35 years, the German electro
pioneers have been endlessly saluted and mimicked by each new generation
of innovators. In the 1970s, the post-punk futurists professed their
devotion. In the 1980s & 90s, the leading lights of Chicago house along
with Detroit and Euro-techno paid homage. Possibly the most sampled band
on the planet, their music continues to inspire.

Over the last decade, Ralf Hütter, Florian Schneider, Fritz Hilpert and
Henning Schmitz have toured the world, and in 2003, as rare and splendid
as a returning comet in the night sky, Kraftwerk released Tour De France
Soundtracks. Now in 2005, having already electrified the band's global
army of disciples and following an unforgettable appearance at Coachella
2004, Kraftwerk are returning to perform a short series of shows in DC,
New York, Detroit, Chicago and LA, their first since 1998. Astralwerks
will release a 2-CD live set entitled Minimum-Maximum on June 7th
containing 22 tracks recorded throughout Europe, Japan and the US during
the band's 2004 world tour. Recorded and mixed with Kraftwerk's
legendary precision, Minimum-Maximum features all of the band's classic
compositions alongside their most recent 2004 Billboard Club chart hit
"Aerodynamik".

Lijkt toch waarheid te worden! Het eerste Kraftwerk Live album in hun ruim 35 jarig bestaan. Kijk op de site van EMI .

Okay dan tel ik deze even niet mee want die zuigt grote tijd. Volgens mij toch een soort bootleg die tussen de mazen door is gekropen.

Overigens zie je in de tracklisting dat ze EXPO2000 hebben omgetoverd in Planet der Visionen.

Dan zou ik toch eerder even kijken naar deze site. Daar staan naast audiofragmenten, ook recensies, foto's en 2 video's van de aankomende DVD!

:okdan: :okdan: :okdan:

Een duidelijk geval van baas boven baas lijkt me....

: Beterrrrr !

Origineel geplaatst door thijs_ganger
Dan zou ik toch eerder even kijken naar deze site. Daar staan naast audiofragmenten, ook recensies, foto's en 2 video's van de aankomende DVD!

:okdan: :okdan: :okdan:

ik vind kraftwerk geweldig maar dat "LIVE" zie ik helemaal niks in.
sequences afspelen kan iedereen.
leuk voor het videoplaatje maar als liveact helemaal nep.
beetje zoals junkie XL: allemaal show! "ik draai aan een knop en trek aan een fader":(

Origineel geplaatst door bassmaster
(...)leuk voor het videoplaatje maar als liveact helemaal nep.(...):(

Deze discussie is eerder gevoerd. Maar dan toch maar weer.

Ten eerste is een live op treden van Kraftwerk wel live. Ze zijn alle vier flink aan het werk. En het zijn boeiende shows - ook voor mensen die geen fan zijn.

Ten tweede is dit soort muziek nooit bedoeld om virtuoos spel te laten zien/horen. Daarvoor moet je bij jazz fans wezen.

Ten derde begrijp ik nooit mensen op zo'n uitgebreid forum als het deze de moeite nemen iets te posten in een thread die hen niet interesseert. Weg wezen.

Origineel geplaatst door bassmaster
ik vind kraftwerk geweldig maar dat "LIVE" zie ik helemaal niks in.
sequences afspelen kan iedereen.
leuk voor het videoplaatje maar als liveact helemaal nep.
beetje zoals junkie XL: allemaal show! "ik draai aan een knop en trek aan een fader":(

Ik moet me helaas bij dit oordeel aansluiten. Ik ben een zeer groot kraftwerk fan, heb ze vorig jaar live gezien, en had helaas ook dit oordeel. Ik denk de reden wel te weten. Het klinkt te pefect. Daardoor wekken ze de indruk dat er hele sequences meelopen, (wat ook niet te controleren is als je ergens achter in een zaal staat) Ik zeg niet dat ze live slecht zijn, maar mis net het ene beetje meer, wat je bv. wel hebt bij het beluisteren van live dingetjes van bv. Klaus Schulze.
Muziek moet uit het hart komen , niet een machine.. miste daardoor net het beetje menselijke feeling erin

persoonlijk vindt ik het briljant, dit is de enige band die zichzelf ondergeschikt maakt aan de band op zichzelf...
ofwel "musikarbeiter" zoals ze zichzelf noemen. Ik geef toe het is nu minder uniek als in de jaren zeventig/begin jaren
tachtig, maar het werkt blijkbaar nog steeds. Deze discussie loopt nu al 30 jaar, en dat moet ik die heren toch weer nageven, ze blijven aan hun zwarte humor trouw, geen consessies wat dan ook.

Zo is er een documentaire uit 1981, volgens mij van de zwitserse TV, waar o.a. een interview is afgenomen,
en dan wird alles klar hoe deze heren denken.

"Schaufensterpuppen... da's is teil unserer existenz, stehen da rum, ...stellen us aus .... wir sind schaufensterpuppen..
also dass ist teil unsere wirklichkeit"

Die Mensch Machine.... Ze kunnen alleen maar op deze manier optreden anders halen ze hun eigen concept onderuit. ! juli ben ik in Tilburg, concert #5 en waarschijnlijk het allerlaatste. Ik koester de herinneringen en wacht ongeduldig op de DVD. De CD heb ik via, via al 2 maanden. Vandaag de box met platen gekocht. Zal ik het plastic eraf halen????? Wanneer komt die 5.1 SA CD?

Back