Lead sound to the unknown man

renepela

Ouwe rot
Hoi allemaal,

Al een tijdje probeer ik de lead sound te maken waar Vangelis de melodie mee speelt in "to the unknown man".
Ik denk dat het een CS-80 geluid is, maar op de CS-80V kom ik niet eens in de buurt helaas.
Weet een van jullie hoe je dit geluid maakt, of nog beter... heeft iemand een CS-80V patch van dit geluid?

Groeten,

Rene

Re: Lead sound to the unknown man

Origineel geplaatst door renepela
Hoi allemaal,

Al een tijdje probeer ik de lead sound te maken waar Vangelis de melodie mee speelt in "to the unknown man".
Ik denk dat het een CS-80 geluid is, maar op de CS-80V kom ik niet eens in de buurt helaas.
Weet een van jullie hoe je dit geluid maakt, of nog beter... heeft iemand een CS-80V patch van dit geluid?

Kijk eens of je de "guitar" preset kunt vinden.

Hoi,

Het is een combinatie van preset guitar1 en guitar2, ofwel de 6e buttons van rechts naar links gezien, voor kanaal I en II

zet de mix slider in het midden zodat beide kanalen te horen zijn.

zet kanaal 1 op 8' en kanaal 2 op 16'

en nu voorzichtig aftasten met de brilliance (groene) en resonance (rode) slider.

als ik me niet vergis zit een redelijke benadering gewoon bij de CS80V in de banken die je erbij krijgt. Het heet zelfs unknownman ofzoiets dergelijks......

Het nummer zelf is volgens mij ouder dan de CS-80 dus die kan het volgens mij nooit geweest zijn!!!

Origineel geplaatst door VanHeckis
Hoi,

Het is een combinatie van preset guitar1 en guitar2, ofwel de 6e buttons van rechts naar links gezien, voor kanaal I en II

zet de mix slider in het midden zodat beide kanalen te horen zijn.

zet kanaal 1 op 8' en kanaal 2 op 16'

en nu voorzichtig aftasten met de brilliance (groene) en resonance (rode) slider.

Hee, da's vreemd. Ik gebruik Guitar1 en Bass als presets voor deze sound. Maar goed, ik weet dat mijn CS ietsje anders klinkt als die van jou.

Um, ja, om toch nog even iets toe te voegen: Speel ook even met de LFO speed op de aftertouch, dan begint die sound in een keer tot leven te komen:)

Origineel geplaatst door hermax
Over naar familie!!!!!

Danny??? Unic???? Vanheckis????

:confused: Ik heb geen CS80 hoor ;) .

Maar dan maar gelijk even mijn vraag naar de heren CS80 bezitters: die gitaarpreseet op de CS, weten jullie welke golfvorm deze gebruikt? Ik denk een blok, maar ben er niet zeker van.

In de SY99 zitten namelijk zowel samples van CS80 saw en square. Met de bovenstaande gegevens zou ik dit geluid dus ook op een SY moeten kunnen benaderen :)

:doei:

Over naar familie!!!!!

Danny??? Unic???? Vanheckis????

Ik heb er ook geen eentje:D

maar het komt door onze langslepende discussie in de andere thread, dat snap ik best...

maar hoe gaat het verder met je FREAKY midi apparaat Hermax?:D ;)

Origineel geplaatst door Danny

Maar dan maar gelijk even mijn vraag naar de heren CS80 bezitters: die gitaarpreseet op de CS, weten jullie welke golfvorm deze gebruikt? Ik denk een blok, maar ben er niet zeker van.

Dat klopt. Het is een pulse op 90% dacht ik zo uit mijn hoofd te weten :)

Origineel geplaatst door Marcel D
Dat klopt. Het is een pulse op 90% dacht ik zo uit mijn hoofd te weten :)

Bedankt ... ik zal in de loop van de week eens proberen ;) .

Er zij toch geen andere dingen nodig, hé (suboscillator, ring modulator, ... ik zeg maar wat ).

:doei:

Origineel geplaatst door Unic
maar hoe gaat het verder met je FREAKY midi apparaat Hermax?:D ;)

Heb 'm moeten verkopen. Ik had er een Wifi-kaartje in gestopt om te kunnen bespelen vanop afstand, maar helaas kon het ding nu ook alle gsm-oproepen van de hele buurt opvangen en begon dus op geregelde tijdstippen allerhande idiote ringtones uit te spuwen zoals daar zijn:

Attachments

• unknown.jpg
    unknown.jpg
    63,5 KB · Bekeken: 100
Heb 'm moeten verkopen. Ik had er een Wifi-kaartje in gestopt om te kunnen bespelen vanop afstand, maar helaas kon het ding nu ook alle gsm-oproepen van de hele buurt opvangen en begon dus op geregelde tijdstippen allerhande idiote ringtones uit te spuwen zoals daar zijn:

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

HUMOR KEREL!! :dubbel:

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door Marcel D
Hee, da's vreemd. Ik gebruik Guitar1 en Bass als presets voor deze sound. Maar goed, ik weet dat mijn CS ietsje anders klinkt als die van jou.

Um, ja, om toch nog even iets toe te voegen: Speel ook even met de LFO speed op de aftertouch, dan begint die sound in een keer tot leven te komen:)

Ah eindelijk, daar ben je weer....de man zonder wie mijn CS waarschijnlijk al lang geleden gecremeerd zou zijn geweest.
:halleluja

ja, ik weet dat jij die bass op kanaal 2 zet. ik heb de indruk dat het bij mij uiteindelijk subtieler klinkt met guitar2 erbij. Ik heb het idee dat heel veel van die dynamische subtiliteiten, zeker in het rustige begin, moeilijk te doen zijn met de behoorlijk dominante bass erbij. maar zoals we weten kan het verschil al in eem milimeter verschil in sliderstand op resonance of brilliance dus...

en inderdaad ja. belangrijke opmerking over de LFO speed op aftertouch!

Oh ja, en Danny over je vraag:
volgens de handleiding is guitar 1 op blokgolf en guitar 2 op zaagtand gebaseerd. de bass preset, welke volgens Marcel D op kanaal 2 gezet moet worden (zou ie zomaar gelijk in kunnen hebben) is gebaseerd op een combi van blok- en zaagtandgolf.

Attachments

• ttum example.mp3
    513,6 KB · Bekeken: 102
Origineel geplaatst door VanHeckis
Ah eindelijk, daar ben je weer....de man zonder wie mijn CS waarschijnlijk al lang geleden gecremeerd zou zijn geweest.
:halleluja

ja, ik weet dat jij die bass op kanaal 2 zet. ik heb de indruk dat het bij mij uiteindelijk subtieler klinkt met guitar2 erbij. Ik heb het idee dat heel veel van die dynamische subtiliteiten, zeker in het rustige begin, moeilijk te doen zijn met de behoorlijk dominante bass erbij. maar zoals we weten kan het verschil al in eem milimeter verschil in sliderstand op resonance of brilliance dus...

en inderdaad ja. belangrijke opmerking over de LFO speed op aftertouch!

Oh ja, en Danny over je vraag:
volgens de handleiding is guitar 1 op blokgolf en guitar 2 op zaagtand gebaseerd. de bass preset, welke volgens Marcel D op kanaal 2 gezet moet worden (zou ie zomaar gelijk in kunnen hebben) is gebaseerd op een combi van blok- en zaagtandgolf.

jajaja!! de 78 toeren versie dit!!:)

78 toeren ja! Haha

Ik had haast! :dubbel:

of is het dan toch met bas op kanaal2? ik weet het niet meer. bepalen jullie maar zelf:

Attachments

• ttum example_with_bass.mp3
    477,7 KB · Bekeken: 111
Back