Lead sound to the unknown man

tja...dit is redelijk snel in elkaar gebrouwd... maar klinkt het een beetje CS80???:D

de all in one Roland D70:dubbel: :D

alleen de sequence is niet de D70 dan...

ik kon het niet laten. lol

Attachments

• unknown d70.mp3
    822,4 KB · Bekeken: 112
Is het niet meer zoiets?
Niet de klank dan, bedoel ik, ik zit op het werk, verstoken van keyboards, enkel een midimapper waar ik snel even heb moeten intekenen zoals ik denk dat het moet gaan.

Attachments

• wieisdatoch.wav
    516,9 KB · Bekeken: 100
Origineel geplaatst door hermax
Is het niet meer zoiets?

ja, behalve op het laatst in de baspartij: wanneer je daar namelijk weer terug naar C gaat speel jij nog eerst even een G, maar dat moet eigenlijk een D zijn.

en verder moet het in Cis groot staat, dus de hele boel moet een halve toon hoger.

sorry voor mijn gezeur.

ik heb net nog iets anders in mekaar geflanst omdat ik toch met the unknown sound bezig ben want die heeft ie wel vaker gebruikt of althans vele afgeleiden daarvan. hier is er weer zo 1 dus:

Attachments

• opera_sauvage_example.mp3
    529,9 KB · Bekeken: 117
Origineel geplaatst door VanHeckis
ja, behalve op het laatst in de baspartij: wanneer je daar namelijk weer terug naar C gaat speel jij nog eerst even een G, maar dat moet eigenlijk een D zijn.

en verder moet het in Cis groot staat, dus de hele boel moet een halve toon hoger.

sorry voor mijn gezeur.

ik heb net nog iets anders in mekaar geflanst omdat ik toch met the unknown sound bezig ben want die heeft ie wel vaker gebruikt of althans vele afgeleiden daarvan. hier is er weer zo 1 dus:

Weerom "Vangelis in a hurry" :dubbel: ... maar ik vraag me echt af waarom de brave man zo veel synths nodig heeft gehad als je ziet wat ie eigenlijk altijd met de CS80 deed.

In ieder geval klink je net zoals em als je een CS80 hebt :)

:doei:

sorry voor mijn gezeur.

dit is toch Hymne?:) chappeau trouwens.

Origineel geplaatst door hermax
Is het niet meer zoiets?
Niet de klank dan, bedoel ik, ik zit op het werk, verstoken van keyboards, enkel een midimapper waar ik snel even heb moeten intekenen zoals ik denk dat het moet gaan.

als je het over mijn voorbeeld hebt. het ging me meer om het geluid dan over de compositie.

Origineel geplaatst door Danny
Bedankt ... ik zal in de loop van de week eens proberen ;) .

Er zij toch geen andere dingen nodig, hé (suboscillator, ring modulator, ... ik zeg maar wat ).

wat betreft Guitar1:

In de handleiding staat de PW slider op het 3e streepje van boven gerekend. als dat een lineaire schaalverdeling is (wat ik aanneem) dan zou het overeenkomen met 74%

verder vermoed ik dat vangelis er een heeeeeel erg klein toefje initial pitch bend bij heeft gedaan, maar dat moet nagenoeg niet van betekenis zijn.

wat betreft Guitar1:

In de handleiding staat de PW slider op het 3e streepje van boven gerekend. als dat een lineaire schaalverdeling is (wat ik aanneem) dan zou het overeenkomen met 74%

verder vermoed ik dat vangelis er een heeeeeel erg klein toefje initial pitch bend bij heeft gedaan, maar dat moet nagenoeg niet van betekenis zijn.

Ik zal es proberen. Jammer genoeg is de sample van de CS80-square heel waarschijnlijk 50% ... maar ik kan natuurlijk net zo goed een andere blok nemen die wel rond die 75 tot 90% hangt ;) (of waarom niet op een Virus :eureka: ;) )

Bedankt voor de info voor zowel VanHeckis als Marcel D :okdan:

Het is een combinatie van preset guitar1 en guitar2

En, VanHEckis,

na de glissandos krijgt het nummer een andere wending (mijn favoriete deel). Vanaf 7:10, dat is toch gewoon dezelfde klank he. Maar dan, vanaf 8:00, is dat sweep-effect ook met de CS80 gedaan ? Of heb je daar een andere trukendoos voor nodig ?

Origineel geplaatst door wouw
En, VanHEckis,

na de glissandos krijgt het nummer een andere wending (mijn favoriete deel). Vanaf 7:10, dat is toch gewoon dezelfde klank he. Maar dan, vanaf 8:00, is dat sweep-effect ook met de CS80 gedaan ? Of heb je daar een andere trukendoos voor nodig ?

ik geloof dat ik niet zo goed begrijp wat je nou precies met dat sweep effect bedoelt. ik heb nog even een paar keer geluisterd maar het lijkt mij toch allemaal met de CS80 gedaan. in de laatste fase gebruikt ie ook nogal de funky preset (of een afgeleide daarvan). of bedoel je dat niet?

Jawel, ik denk dat ik dat bedoel.

De guitar-preset lijkt aangevuld te zijn met een funky preset, het geluid klinkt aanvankelijk constant van klank, maar het wordt vervolgens nogal gemoduleerd. Het lijkt een beetje op het handmatig veranderen van de brilliance en resonance-schuiven tijdens het spelen, of zou dat met het zwel-pedaal gedaan zijn ? Dat laatste heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Origineel geplaatst door wouw
Het lijkt een beetje op het handmatig veranderen van de brilliance en resonance-schuiven tijdens het spelen, of zou dat met het zwel-pedaal gedaan zijn ? Dat laatste heb ik zelf nog niet geprobeerd.

tja, dat zou altijd kunnen ja maar ik denk dat je met een paar instellingen en de funky presets toch wel met aftertouch een heel eind komt om dit geluid te produceren.......denk ik.

Back