Weer Nieuwe Sidstations!!

Prophet

Ouwe rot
Heb je het al gezien?

http://www.elektron.se/

main_sidextraball.jpg

Jaja, 920 euro per stuk :D :D

Ze zijn nogal zeker van hun stuk ginds bovenaan in Zweden...

(Zie ook deze thread.)

zeker weer een paar stoffige commodore's bij elkaar verzameld de afgelopen tijd 8D

en check die prijs dan 920 euro voor europa, en 950 dollar voor de rest van de wereld,
dat scheelt geloof ik nogal wat :kont:
kan je beter een maatje in een land net buiten de EU hebben :duivels:

achja... kan ook met btw. vermindering bestellen zie ik :koffie:

en voor de mensen zot te maken daar kennen ze de knepen ook van't vak,
precies of ze liggen op een palet te grabbel voor een habbekrats in den Aldi of de Lidl :

Attachments

• 02-md_stock_1.jpg
    02-md_stock_1.jpg
    43,8 KB · Bekeken: 96
Er is ook een Sid plug in. Die heb ik al een hele tijd. Maakt precies dezelfde drama geluiden...

Origineel geplaatst door Prophet
en voor de mensen zot te maken daar kennen ze de knepen ook van't vak,
precies of ze liggen op een palet te grabbel voor een habbekrats in den Aldi of de Lidl :

Dit is wel de Machinedrum die afgebeeld is.
Hierin zitten geen zeldzame stukken... :stupid

Origineel geplaatst door r.5
Dit is wel de Machinedrum die afgebeeld is.
Hierin zitten geen zeldzame stukken... :stupid

jaja, dat wist ik wel..
t'is maar een kwestie van hunne policy in de verf te zetten hè fritser ;) 8)

veel te duur voor een assembler-programma om een sidchip heengebouwd.
Met een superklote interface ook nog..........

Kan je net zo goed een C64 neerzetten.

Origineel geplaatst door Septic
veel te duur voor een assembler-programma om een sidchip heengebouwd.
Met een superklote interface ook nog..........

Kan je net zo goed een C64 neerzetten.

Iemand de mijne kopen voor... 920 euro? :D:D

Misschien een idee om op rommelmarkten op zoek te gaan naar C64 computers en de chips eruit te halen... Kunnen we ze verkopen aan Elektron hehe. Als ze zelf beweren hoe zeldzaam ze wel zijn... Lijkt me een lukratief handeltje :maffia:

Lijkt me marketingtechnisch gezien ook niet echt goed voor de naam elektron.
Voordat je het weet heb je de naam van ; oja die oplichters van elektron.

je kan het toch niet maken zon bakkie voor 920 euro?

machinedrum heeft daarin tegen wel een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Tjsa 920 euro, veel, maar dat moeten ze zelf weten denk ik, het is maar net wat mensen er voor neer willen leggen. Wat ik veel beroerder vind is dat ze de vorige laatste (eeeh ja, kan het ook niet beter omschrijven) lichting sidstations met oplopende prijs verkocht hebben onder het mom van, dit is je allerlaatste kans. En dan nu dit. Ze naaien zo een beetje hun gebruikers vind ik.

Origineel geplaatst door BDeep
Ze naaien zo een beetje hun gebruikers vind ik.

Een beetje??

Gewoon pure afzetterij, die bak maken kost vast en zeker niet meer dan 200 euro. En dat is dus met alle r&d en programmeerstuff erbij gerekend, en verspreid natuurlijk over de units.

idd, de laatste 100 een jaar geleden zijn zelfs apart genummerd geweest om in de analen (letterlijk nu;) ) te kunnen verschijnen van de synthgeschiedenis en nu dit.
Ze hadden gewoon dat anders moeten doen of een nieuwe versie met betere interface + een nieuwe productielijn MOS chips in JAPAN ofzo zodat de voorraad onuitputtelijk verklaard kon worden. Dat zou pas nieuws geweest zijn.....:D

Elektron is een erg klein bedrijf, met een kleine afzet. Ze maken dus ook kleine batches. Kleine batches zijn erg duur om te produceren. Vandaar de prijs.

Overigens heb ik ook geen 920 euro over voor een Sidstation, natuurlijk :)

Origineel geplaatst door GREENSKiN
Elektron is een erg klein bedrijf, met een kleine afzet. Ze maken dus ook kleine batches. Kleine batches zijn erg duur om te produceren. Vandaar de prijs.

jaja, we verstaan dat immers allemaal wel....:frons:

Killian met zijn rozzbox bleek zich uiteindelijk (300e) ook misrekend te hebben en daarom zal de oude prijs niet meer tellen bij de volgende opening van nieuwe orders. (en die zorgd dan nog voor knoppen op je synth tegenover die van elektron)

Het gaat hem maar om de uitbuiting van de Hype op zo'n gekunstelde manier uit te lachen, omdat dat toch allemaal mensen zijn die gestudeerd hebben niet? (dat word toch van je verwacht dat je zulk apparaat werkend ineen kunt flansen?)
-eerst ze zijn bijna op op op op...
-dan "nu speciaal": de laatste 100 aan ....prijs SPECIAL EDITION allemaal genummerd van 100 to nr 1
-en nu dit ....:dubbel:

:verkoght:

komaan zeg, bende azijnpissers...

met hun numbered special edition zaten ze echt wel door hun voorraad heen. dat ze nu de mazzel gehad hebben om nog een batch sid chips te vinden en er - op algemene aanvraag - nog een reeks sidstations van te bouwen vind ik best cool. het is duidelijk op de verzamelaar/freak gericht dus wat let hun 900 neuro's te vragen? dat ze met het verdiende geld maar flink R&D'en om van hun volgende product weer een uber-killer te maken!

(ter verduidelijking, ik heb geen 900 neergeteld. 300 als ik 't mij goed herinner 8) )

tuurlijk laat ze zeker maar doen!!!
Het zijn harde tijden in de muziekbranche, daar niet van. Iedereen moet eten enzovanalles.

maar 920,-? Voor wat een zot ervoor wil geven is alles goed!

Idd is te hopen dat het volgende project er komt, liefst met iets meer draaiknoppen en een minder kouwelijk uiterlijk.

:biertje: geen azijn maar bier!

Wat koste de vorige serie sidstations eigenlijk?

De prijs lijkt me ook enigszins overdreven. Ik neem aan dat ze na de laatste honderd de R&D kosten en andere bijkomende zaken er ondertussen wel uit hebben. Dit is gewoon een kopie van kennis die ze al in huis hebben.

Volgens mij probeert Elektron op een makkelijke manier veel geld te verdienen, voorbodurend op de naamsbekendheid van zijn produkt. Op zich natuurlijk ook niks mis mee, want dat doen veel bedrijven.

Je kan natuurlijk zelf kiezen of je zo'n apparaat koopt of niet. Ik iig niet.

Back