nieuw analoog?

De andromeda heeft natuurlijk wel het voordeel stabieler te zijn met de techniek van vandaag de dag.

Eigenlijk moeten ze die andromeda in rackvorm uitbrengen. 4 of 5 units hoog en een berg knoppen op het front. Dat alles dan voor een schappelijke 2000/2250 euro. Dan heb ik wel interesse.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
De andromeda heeft natuurlijk wel het voordeel stabieler te zijn met de techniek van vandaag de dag.

Eigenlijk moeten ze die andromeda in rackvorm uitbrengen. 4 of 5 units hoog en een berg knoppen op het front. Dat alles dan voor een schappelijke 2000/2250 euro. Dan heb ik wel interesse.

geen slecht idee eigenlijk maar ik ben bang dat ze dat niet voor die prijs gaan doen.. maar wie weet!

Kleine bedrijfjes.

Kleine bedrijfjes.

Er zijn vooral in duitsland, engeland en de VS een aantal kleine bedrijfjes die analoog spul uitbrengen...

Het is vaak een heel gezoek voor je weer zo'n bedrijfje vindt.. maar meestal wél de moeite waard.

Voorbeelden kan ik even niet noemen.. maar inderdaad zo'n knutselaars als Manfred Fricke.. daar zijn er alleen in duitsland al tientallen van (die kerel met dat Resonant Neuronium bijvoorbeeld.. al is dat met een prijskaartje van 12000+ Euro wellicht een beetje buiten ons bereik).

Zonder iets over de klank van de Alesis Andromeda te zeggen (want dat moet ieder voor zich bepalen), wil ik even bij de prijs stilstaan.

By the way: ik sta op de loonlijst van Nederland Muziek - een dochteronderneming van Alesis importeur Electric Sound. Daarbovenop komt het feit dat ik bij de ontwikkeling van de Andromeda betrokken ben geweest. Open kaart...

Andromeda is zestienstemmig, met twintig uitgangen. Dat houdt in dat je 'm kunt 'vergelijken' met bijvoorbeeld 16 x een Roland SH-101 of 16 x een Sequential Pro One.

Stel voor dat je op die oude bakjes midi en geheugens moet bouwen - dat kost niet nix...
Maar, stel voor, je hebt geluk: je vind ze alle zestien in topconditie - met midi - voor € 450,-- per stuk.
Dat is, effe rekenen, € 7200,--

Andromeda kost (adviesprijs) € 4795,-- nieuw in doos met garantie & moderne midi implementatie.
Veel geld: ja. Echt analoog weetjewel.
Duur? Nee.

P.s: Als de moderator liever niet heeft dat ik me in discussies meng waar mogelijk een schijn van belangenverstrengeling optreedt, dan moet hij me even een mailtje sturen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Pim
Zonder iets over de klank van de Alesis Andromeda te zeggen (want dat moet ieder voor zich bepalen), wil ik even bij de prijs stilstaan.

By the way: ik sta op de loonlijst van Nederland Muziek - een dochteronderneming van Alesis importeur Electric Sound. Daarbovenop komt het feit dat ik bij de ontwikkeling van de Andromeda betrokken ben geweest. Open kaart...

Andromeda is zestienstemmig, met twintig uitgangen. Dat houdt in dat je 'm kunt 'vergelijken' met bijvoorbeeld 16 x een Roland SH-101 of 16 x een Sequential Pro One.

Stel voor dat je op die oude bakjes midi en geheugens moet bouwen - dat kost niet nix...
Maar, stel voor, je hebt geluk: je vind ze alle zestien in topconditie - met midi - voor € 450,-- per stuk.
Dat is, effe rekenen, € 7200,--

beetje vage omschrijving. zonder een slecht wordt overde andromede(ik zohem graag willen hebben) maar niemand koopt 16 sh-101's . anderzijds 20 uitgangen is idd wel heel erg interresant.

en tja geheugen is niet interresant qua kosten tegenwoordig. we leven niet meer in de jaren tachtig waar 16 k ram nog over de 1000 gulden kosten.

trouwens doe mij maar een pro one voor 450 eurotjes!

Andromeda kost (adviesprijs) € 4795,-- nieuw in doos met garantie & moderne midi implementatie.
Veel geld: ja. Echt analoog weetjewel.
Duur? Nee.

P.s: Als de moderator liever niet heeft dat ik me in discussies meng waar mogelijk een schijn van belangenverstrengeling optreedt, dan moet hij me even een mailtje sturen.

Voor een Moog Voyager betaal je een tikkie meer voor maar 1 stem. ;)

Maar plenty obscure analoge synths te koop via internet ja. Of zo'n modulair systeem, waar je ook leuke dingen mee kunt doen.

Maar denk dat de meeste grote merken wel gewoon VA's blijven maken en dat ze verwachten dat echte analogfielen wel voor tweedehands ouwe synths gaan of zo'n handgemaakt ding.

De Waldorf Pulse is ook nog niet genoemd. Volgens mij nog steeds voor 350 euro bij Thomann te koop.

Origineel geplaatst door 4-Tek
De Waldorf Pulse is ook nog niet genoemd. Volgens mij nog steeds voor 350 euro bij Thomann te koop.

zo'n pulse lijkt mij ook wel kewl. kheb nog niet de kans gehad om er op te kunnen spelen maar wat ik ervan gehoord heb klinkt goed en de meningen van mensen over dat apparaat zijn ook alleen maar goed.

Qua geluid idd niets dan lof over de Pulse. Qua editing... Ja, je moet eigenlijk van te voren weten wat je gaat doen; het is niet zo direct als 'n synth met voor elke functie 'n knop. Maar je hebt zelf 'n MicroQ dus je weet waar ik 't over heb.

Prijs>geluidskwaliteit verhouding van de pulse is onovertroffen.
Staat er niet eentje op MP op het moment? 250 euro meen ik gezien te hebben...

Persoonlijk vind ik de Pulse juist erg makkelijk te bedienen. Niks niet menu's in menu's in menu's... Gewoon een simpel en doeltreffend apparaat met niet teveel knoppen. M'n Korg vind ik minder makkelijk omdat je soms de weg kwijtraakt in het oerwoud van pagina's.

De Pulse is eigenlijk een beest van een monofone synthesizer. Maar de interface staat mij toch niet aan. Zo moeilijk is hij eigenlijk niet te bedienen, maar ik merk dat ik hem te weinig gebruik. Daarom zet ik hem te koop:
€ 260,00, in nieuwstaat + handleiding.

Paul.

Back