Origineel geplaatst door Pim
Zonder iets over de klank van de Alesis Andromeda te zeggen (want dat moet ieder voor zich bepalen), wil ik even bij de prijs stilstaan.
By the way: ik sta op de loonlijst van Nederland Muziek - een dochteronderneming van Alesis importeur Electric Sound. Daarbovenop komt het feit dat ik bij de ontwikkeling van de Andromeda betrokken ben geweest. Open kaart...
Andromeda is zestienstemmig, met twintig uitgangen. Dat houdt in dat je 'm kunt 'vergelijken' met bijvoorbeeld 16 x een Roland SH-101 of 16 x een Sequential Pro One.
Stel voor dat je op die oude bakjes midi en geheugens moet bouwen - dat kost niet nix...
Maar, stel voor, je hebt geluk: je vind ze alle zestien in topconditie - met midi - voor € 450,-- per stuk.
Dat is, effe rekenen, € 7200,--
beetje vage omschrijving. zonder een slecht wordt overde andromede(ik zohem graag willen hebben) maar niemand koopt 16 sh-101's . anderzijds 20 uitgangen is idd wel heel erg interresant.
en tja geheugen is niet interresant qua kosten tegenwoordig. we leven niet meer in de jaren tachtig waar 16 k ram nog over de 1000 gulden kosten.
trouwens doe mij maar een pro one voor 450 eurotjes!
Andromeda kost (adviesprijs) € 4795,-- nieuw in doos met garantie & moderne midi implementatie.
Veel geld: ja. Echt analoog weetjewel.
Duur? Nee.
P.s: Als de moderator liever niet heeft dat ik me in discussies meng waar mogelijk een schijn van belangenverstrengeling optreedt, dan moet hij me even een mailtje sturen.